3 צפייה בגלריה
צעדת מחאה על פינוי מאחז חומש
צעדת מחאה על פינוי מאחז חומש
המאחז הבלתי-חוקי חומש
(צילום: אלכס קולומויסקי)
המדינה צפויה להגיש מחר (רביעי) לבג"ץ עדכון על אודות ההתקדמות בהליכי פינוי המאחז הבלתי-חוקי חומש בשומרון. לפני חודשיים הצהירה המדינה בתגובה לעתירת הפלסטינים שדורשים לפנות את המאחז כי "דין המקום להיות מפונה" וכי פעולות האכיפה בסוגיה יימשכו.
הרכב השופטים בראשות נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות קבע כי המדינה תגיד את הודעת העדכון הנוספת עד מחר, ובהתאם לכך יוחלט על המשך הטיפול בעתירה. זו תהיה הפעם הראשונה שבה המדינה תמסור התייחסות בנוגע למאחז מאז כניסתו של יאיר לפיד למשרד ראש הממשלה.
גורמים משפטיים טענו כי "הנוהג בממשלות מעבר הוא להימנע מהחלטות רגישות ובעלות השלכות רחבות ולדחותם לאחר הקמת הממשלה הבאה. בקרוב צפויה גם ההחלטה לגבי חאן אל-אחמר, וגם שם נראה שהממשלה תימנע מהחלטות משמעותיות".


אתיה דימנטמן, אלמנתו של יהודה דימנטמן שנרצח בדצמבר בשנה שעברה בפיגוע ירי בסמוך לישיבת חומש, פנתה לקראת העדכון בבג"ץ לשר המשפטים גדעון סער בבקשה למנוע את הפינוי.
האלמנה הזכירה בפנייתה לשר סער את העובדה שבימים אלה מציינים 17 שנה לפינוי מגוש קטיף וצפון השומרון במסגרת תוכנית ההתנתקות, וכן את דבריו לאחר רצח בעלה על אודות תמיכתו בהכשרת חומש וקריאתו למנוע מלתת פרס לטרור.
"בעלי נרצח בחומש, בקו החזית של מדינת ישראל. הוא לא הלך לשם בשביל עצמו, הוא הלך לשם בשביל כל עם ישראל. בשביל האחים שלו בתל אביב, בירושלים ובחיפה", כתבה האלמנה לשר סער. "כולנו יודעים שלצפון השומרון חשיבות עצומה לביטחונו של עם ישראל, ורק בידינו - ובמידה רבה בידיך - האפשרות ליישבו".
3 צפייה בגלריה
בית האבלים מבשרת ציון ירושלים
בית האבלים מבשרת ציון ירושלים
"פונו אנשים שמסרו את הנפש". אתיה דימנטמן
(צילום: יואב דודקביץ')
3 צפייה בגלריה
יהודה דימנטמן
יהודה דימנטמן
יהודה דימנטמן וזירת פיגוע הירי בשנה שעברה
(צילום: רויטרס)
האלמנה כתבה עוד: "השבוע לפני 17 שנה מדינת ישראל פינתה מביתם אנשים שמסרו את הנפש על הגנתה בקו החזית בגוש קטיף וצפון השומרון. אפילו אנשים שנרצחו במסירות נפש למען עם ישראל הוצאו מקבריהם כדי לתת פרס לרוצחיהם. והשבוע גם התמודדה מדינת ישראל עם טילים שהגיעו עד לתל אביב בגלל אותו גירוש נורא".
בישיבת חומש אמרו כי "אנו מקווים כי הממשלה לא תעשה ניצול פוליטי לקראת הבחירות בסוגיית חומש, וכי כנהוג בממשלות מעבר ההחלטות יידחו לאחר הקמת הממשלה הבאה. בימים אלו אנחנו מציינים 17 שנים לגירוש הנורא, ברוך השם זכינו ובחומש עם ישראל חזר לאדמתו, והישיבה קיימת במקום כבר כ-15 שנה, בעזרת השם חומש תיבנה בצורה מוסדרת בקרוב יחד עם כל היישובים שנעקרו. אנו תקווה כי הממשלה לא תיתן פרס לטרור לא בחומש, ולא באף מקום אחר".
בארגון השמאל יש דין הוציאו מכתב דחוף לראש הממשלהלפיד בדרישה לפנות את חומש באופן מיידי. "דין המאחז חומש להתפנות בשל אי -חוקיותו ובשל העובדה שהוא ניצב כאות קלון למדינת ישראל על קניינם הפרטי של פלסטינים", נכתב במכתב. "כמי ששלטון החוק נמצא בראש מעייניו, אנו מצפים כי לא תיתן ידך להמשך הגזל המתבצע בחומש. עם כניסתך לתפקיד ראש ממשלת ישראל ובמיוחד לאור השינוי בנסיבות הפוליטיות והביטחוניות, אנו פונים אליך בבקשה להורות לאלתר על פינוי המאחז והישיבה".