3 צפייה בגלריה
מלאכי רוזנפלד
מלאכי רוזנפלד
מלאכי רוזנפלד. נרצח בפיגוע ירי ב-2015
בית המשפט הצבאי גזר אתמול (ראשון) שני מאסרי עולם על מעאד חאמד, פעיל חמאס שהיה חבר בחולייה שרצחה את מלאכי רוזנפלד ביוני 2015 סמוך ליישוב קידה. חאמד, הורשע על פי הודאתו בעבירות של גרימת מוות בכוונה, העבירה המקבילה לרצח באיו"ש, בניסיון לגרימת מוות בכוונה, בחברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת ובעבירות ביטחון נוספות.
חאמד הקים חוליית טרור של חמאס, במטרה לבצע פיגועים נגד מטרות ישראליות, ותכנן, ביחד עם חברי חוליה נוספים, לבצע פיגוע ירי. ב-29 ביוני 2015, ירה חאמד לעבר רכב פרטי שבו היו ארבעה נוסעים ישראלים. בפיגוע, נרצח מלאכי רוזנפלד ונפצעו יושבי רכב נוספים.
3 צפייה בגלריה
שרה ואליעזר, הוריו של מלאכי רוזנפלד ז"ל
שרה ואליעזר, הוריו של מלאכי רוזנפלד ז"ל
שרה ואליעזר, הוריו של מלאכי רוזנפלד. "זה מטלטל, מחזיר לאותו יום קשה וצף מחדש"
(צילום: אלישע בן קימון)
אליעזר רוזנפלד, אביו של מלאכי, סיפר בשיחה עם ynet על תחושותיו אחרי מתן גזר הדין. "אני חושב שכל משפחה שכולה בסתר ליבה היתה רוצה גזר דין מוות, אבל אנחנו מציאותיים. אני מקווה שאחרי גזר הדין יהיה יותר קשה ברמת התנאים בכלא. במיוחד למחבלים שהם ראשי הנחש. המחבל עסק בטרור 24 שעות ביממה, הוא מייעץ למחבלים איך לפעול. גם בתפיסה שלו, הוא נעצר כשיצא מהמוקטעה וסייע לחוליות נוספות. הוא עמוק בהשמדת יהודים". רוזנפלד הדגיש: "צריך לטפל בו ביד קשה ביותר כי גם מהכלא הוא ימשיך. הוא יחסית צעיר ולתת לדבר כזה לגדול זה יהיה אסון".
רוזנפלד סיפר על בנו ששכל: "אנחנו הפסדנו בחור מדהים שהיה מגיע לחברה הישראלית, היה נותן ותורם בכלכלה, היה מצטיין דיקן והכל נגדע, אנחנו מלאי געגועים. זה מטלטל את כולנו רגשית, לדיון האחרון כבר לא הלכנו. זה מטלטל אותך לכמה ימים ושוב מחזיר אותך לרצח, לאותו יום קשה וזה צף מחדש". הוא הוסיף: "אנחנו יודעים לצערנו שזה מאבק ארוך, זה מאבק על ארץ ישראל. צריך להיות מפנה דרמטי בהתייחסות לטרוריסטים בבתי הכלא. שלא יראו אור יום ושהיו במצוקה מתמדת".
3 צפייה בגלריה
מועאז חאמד
מועאז חאמד
מעאד חאמד
לאחר שמיעת טיעוני הצדדים לעונש, גזר כאמור בית המשפט הצבאי על חאמד שני מאסרי עולם, ונקבע שישלם פיצויים למשפחתו של רוזנפלד ולנפגעים הנוספים בסך כולל של מיליון ו-90 אלף שקלים.
חאמד הוחזק במעצר ברשות הפלסטינית מיולי 2015 עד אפריל 2022. ב-13 באפריל 2022 הוא נעצר על ידי כוחות הביטחון בפעילות משותפת של צה"ל וימ"מ, הועמד לדין ונמצא במעצר בכלא ישראלי מאז.
ב-2012 הורשע חאמד בקשירת קשר לביצוע ירי לעבר כוחות הביטחון ונגזרו עליו 12 חודשי מאסר. ב-2014 היה עצור במעצר מנהלי בגין היותו פעיל חמאס.
חברי החוליה שהקים חאמד, למעט אחד, נשפטו כבר לפני מספר שנים. על שניים מהם נגזר עונש של מאסר עולם ועל חבר אחר נגזר עונש של מאסר עולם ו-30 שנים. חבר חוליה נוסף ברח ועדיין לא נעצר.