משפחות שכולות מהשומרון שיקיריהן נהרגו בהגנה על תושבי הקיבוצים והערים בעוטף עזה ב- 7 באוקטובר הפגינו היום (ה') במודיעין מול ביתו של אלוף במיל' דן הראל, שדיבר השבוע על לחץ של הממשלה להעביר כוחות ליהודה ושומרון, מה שהוביל לדילול כוחות בדרום לפני מתקפת חמאס. המפגינים דרשו מהראל להתנצל.
"זה קרה משילוב קטלני של חוסר מוכנות של הצבא, אין התרעה, ולחץ בלתי נסבל של הממשלה להעלות את מרב הסד"כ לאיו"ש", אמר הראל בחדשות קשת. לדבריו, "בסופו של דבר, כשאתה באיו"ש מאפשר כניסה לקבר יוסף לדוגמה, אבל צריך חטיבה כדי לאבטח את הכמה אוטובוסים שנכנסים, או לשלוח גדוד וחצי מהדרום כדי לאבטח את הסוכה של מר סוכות (ח"כ צבי סוכות) שהייתה בתוך חווארה - אז אתה מגיע למצב שאין מספיק כוחות. זאת שגיאה חמורה של הצבא".
למרות הכחשות מצה"ל בתחילה, השבוע הודה דובר צה"ל אחרי פרסום בכאן 11 כי כוחות עתודה הוסטו מעוטף עזה. לפי הפרסום, כוח קומנדו של כ-100 לוחמים עבר לשומרון לנוכח המתח בגזרה באותם ימים, בהיעדר התרעות מעזה.
1 צפייה בגלריה
דגן והמשפחות השכולות, היום מול ביתו של הראל במודיעין
דגן והמשפחות השכולות, היום מול ביתו של הראל במודיעין
דגן והמשפחות השכולות, היום מול ביתו של הראל במודיעין
הכותרת
הפיראטים של הים האדום
24:30
בין המפגינים במודיעין היום היו עמיחי רסלר מקדומים, אביו של סמ"ר דביר רסלר שנפל במוצב סמוך לנירים, כשהגן בגופו על חבריו וספג בגופו מטעו חבלה; שרה בן יצחק מגבעות איתמר, אחותו של רס"ן אור (אורוש) רן מהמאחז "גבעות עולם" ובנו של "אבי המאחזים" אברי רן, שנפל כשחילץ את תושבי כפר עזה; ואבי ברוך, יו"ר ועד קריית נטפים - אביה של סמ"ר (במיל') עדי ברוך, שנהרגה כחיילת במילואים מרקטה של חמאס בשדרות.
לדברי ברוך, "היא גרה בקריית נטפים, אבל היא בחרה ללכת לשדרות בגלל שתושבי שדרות ותושבי השומרון הם אותו הדבר. אנחנו עם אחד, אין בניינו הבדל".
ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הפגין יחד עם המשפחות ודרש מדן הראל לבקש סליחה: "זאת לא בושה להגיד: 'סליחה, טעיתי'. תושבי השומרון הם אזרחי המדינה הזאת בדיוק כמו כל אדם אחר.
"הדם שלנו לא פחות אדום מהדם של אף אחד אחר. היינו מצפים ממי שפיקד על ה'התנתקות', על הגירוש האכזרי של היהודים מגוש קטיף - שבגללו הגיעה עלינו השואה הזו - היינו מצפים ממנו להתנצל, או לכל הפחות לשתוק".