גם פינטו והתינוקת לא עזרו. עבאס הצביע בטעות עם האופוזיציה - הקואליציה הפסידה בהצבעה: חברת הכנסת שירלי פינטו הגיעה בצהריים (יום רביעי) למליאת הכנסת יחד עם בתה התינוקת כרם, פחות משבוע אחרי שילדה, אחרי שהאופוזיציה סירבה להתקזז עמה וחבר הכנסת מסיעתה אביר קארה סירב להצביע יחד עם הקואליציה בגלל התו הירוק בקניונים. למרות המאמץ של פינטו להגיע למליאה, נרשמה מבוכה לקואליציה כשיו"ר רע"מ מנסור עבאס תמך בטעות בהצעת חוק של ח"כ אורלי לוי אבקסיס מהליכוד. הצעת החוק ל"התקנת מערכות סולאריות בבית משותף שעובר פינוי בינוי" עברה על חודו של קול בקריאה טרומית.
לפי ההצעה של לוי אבקסיס בכל עסקת פינוי ובינוי המתבצעת באזור שהוכרז כמתחם פינוי בינוי ונועד להתחדשות עירונית, יחויב היזם או הקבלן אשר מבצע את עסקת הפינוי ובינוי ומקים את הבית המשותף או מקבץ הבתים המשותפים במסגרת העסקה, להתקין מערכת סולארית בכל בניין משותף. חברת הכנסת פינטו נאמה בכנסת עם הגעתה למליאה וזעמה: "לצערי, אופוזיציה יקרה, הולכתם שולל על ידי רוח המפקד רוח שדרשה לאמץ התנהגות אנטי-אנושית". חברי אופוזיציה התפרצו לנאומה, תקפו אותה והאשימו את הקואליציה בכך שהביאה את פינטו להצבעה - והטילו את האשמה על קארה.
שידור ישיר מהמליאה

6 צפייה בגלריה
שירלי פינטו במליאה מספר ימים לאחר הלידה
שירלי פינטו במליאה מספר ימים לאחר הלידה
"הסיפור הזה נוגע לכל יולדת שחוותה התעמרות בעבודתה". פינטו במליאה
6 צפייה בגלריה
שירלי פינטו במליאה מספר ימים לאחר הלידה
שירלי פינטו במליאה מספר ימים לאחר הלידה
ח"כ פינטו במליאה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"בכל מקרה אחר, הייתי מבינה את שיקולי האופוזיציה שלא לאשר קיזוז, אבל הפעם נכנסנו אל עולם מקביל ומטורף בו זה הגיוני להקפיץ אישה שהרגע ילדה", אמרה פינטו עוד לפני נאומה. "מה שמצחיק עד כדי עצוב בכל הנושא הזה, אלו חברי הכנסת שחשבו באמת ובתמים שהסיטואציה הזאת אינה מוסרית, אבל מתחו את הקו ב'החלטה סיעתית'".
בנאומה תקפה פינטו: "הלוואי והייתי לא נושאת את הנאום הזה, הלוואי ובכלל לא הייתי כאן עכשיו. הייתי שמחה להיות בבית להתאושש כמו כל אישה נורמלית שישה ימים אחרי לידת בתי הקטנה כרם. אבל הימים האחרונים הובילו אותי לכדי מעשה. לאור ההתנהלות המבישה של האופוזיציה הוקפצתי על ידי הקואליציה להצביע".
על רקע צעקות האופוזיציה שקארה אשם, אמרה פינטו: "הסיפור בשבוע האחרון לא נוגע לשירלי פינטו - הוא נוגע לכל יולדת ועובדת במדינת ישראל שנתקלה בהתעמרות מצד מקום עבודתה. יש באופוזיציה אנשים מעולים, הם ידעו שזה לא מוסרי".
6 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
אורלי לוי אבקסיס השיבה בזעם. פינטו נואמת בכנסת
(צילום: אלכס קולומויסקי)
6 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ביציע המליאה
נפתלי בנט ביציע המליאה
"אמא לתינוקת צריכה זמן להתאושש. שפל ביחס ליולדות". בנט ביציע המליאה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס גם הוא למהומה בכנסת: "‏ההתעקשות של יו"ר האופוזיציה נתניהו לא לאפשר קיזוז עם ח"כ שירלי פינטו - שפל בהתנהגות בין אדם לחברו ושפל ביחס ליולדות באשר הן. ראיתי את שירלי עכשיו ופשוט כעסתי. אמא לתינוקת בת שישה ימים צריכה זמן להתאושש".
באופוזיציה, שם סירבו להתקזז עם פינטו, הטילו את האשמה על ח"כ קארה - שסירב להצביע נגד חוק דמי האבטלה לעצמאים. בנוסף, איים קארה שלא להצביע היום בכלל עם הקואליציה, עקב התנגדותו לתו הירוק המתוכנן בקניונים. פינטו הוסיפה: "אני צריכה לנוח ולהיות עם בתי הקטנה. האופוזיציה בחרה להראות לנו מה הסימפטום, אך המחלה טבועה ברמה יותר עמוקה ובה יש לטפל ללא דיחוי".
חבר הכנסת קארה חזר להצביע עם הקואליציה כעבור זמן קצר, אך הצרות של הקואליציה לא נגמרו כאן. חבר הכנסת ווליד טאהא מרע"מ נטש את המליאה ברקע המחלוקות עם שרת הפנים איילת שקד על חוק החשמל. בציוץ בטוויטר כתב זמן קצר לפני שעזב את המליאה: "איילת שקד מפיצה שקרים על גובה התשלום שיעלה למי שירצה להתחבר לחשמל אחרי שהחוק עובר? אז לכל אלה שהאמינו לה, העלות היא בדיוק אותה עלות שישלם תושב לרשות מקומית ולוועדת תכנון בבואו להוציא היתר בניה. זה לא יקר וזה לא זול! פשוט מאוד יש תעריף שמופעל לגבי כולם ואין שום דבר מיוחד אחר". לאחר מכן עזב טאהא גם את משכן הכנסת בטענה ש"נעלב משקד".


חבר הכנסת אחמד טיבי, בכובעו כסגן יו"ר הכנסת שמנהל את הישיבה, אמר כי סמי אבו שחאדה מהרשימה המשותפת הסכים להתקזז עם פינטו - ואמר כי בשל הסירוב של קארה להצביע נאלצה פינטו להגיע. חבר הכנסת בועז טופורובסקי, מנגד, כינה את טיבה "שקרן".
חברת הכנסת שרן השכלה אמרה מנגד כי "נפרצו בכנסת הזו גבולות שלא נפרצו לפני כן. עדיין לא קרה שלא קיזזו אישה אחרי לידה. כשהייתי לקראת לידה ובקושי יכולתי לסחוב, אמרו לי שאני לא יכולה להיעלם מהמליאה ושאדבר עם לפיד. הלכתי אליו והוא אמר לי 'מתי שתצטרכי קיזוז, נקזז'. כשהאופוזיציה החרימה את חוטובולי כשזו הייתה אמורה ללדת, זנדברג קמה ואמר שהיא תקזז. וחוטובולי הגיעה להצבעה כשזנדברג לא הייתה".
6 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"ברשימה המשותפת היו מוכנים להתקזז עם פינטו". טיבי
(צילום: AFP)
6 צפייה בגלריה
שרן השכל
שרן השכל
"נפרצו בכנסת הזאת גבולות שלא נפרצו קודם". ח"כ השכל
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
מנגד דיברה חברת הכנס אורלי לוי אבקסיס מהליכוד ותקפה: "אתם לא רק מהנדסים תודעה - אתם עושים מעשה נבלה כי אתם לא סולידריים לחברים שלכם. אני מזועזעת על המשחק הפוליטי והמניפולציה הרגשית. שכחתם שהבאתם את יהודה גליק כשאשתו מתה? את בני הקטן זיו ילדתי תוך כדי שירות פה והגעתי להצבעות".
באופוזיציה נשמעו טענות על כך שפינטו, לפני כשלוש שנים, הגיעה מיוזמתה אחרי הלידה הראשונה של בנה הבכור נבות לישיבת מטה של מפלגתה. אז היא אף צייצה בצל הביקורת שנשמעה כלפיה: "כל אישה שילדה, יש לה את הזכות המלאה לבחור מה לעשות בהתאם ליכולותיה ורצונותיה. במקרה שלי, בחרתי לצאת. מותר ומאוד לגיטימי".
ההחלטה של הליכוד ויתר מפלגות האופוזיציה התקבלה על אף שיו"ר הקואליציה עידית סילמן, אף היא מימינה, פנתה ליו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה יריב לוין בבקשה למתן קיזוז לחברת הכנסת החירשת הראשונה. ביום חמישי ילדה פינטו את בתה כרם, אחות לנבות.
בישיבה של ראשי מפלגות האופוזיציה הם העלו כמה דוגמאות, שהובילו אותם לדבריהם להחלטה לא להתקזז עם פינטו: "ב-21 בנובמבר 2018 שרן השכל - אז בליכוד - הייתה מאושפזת, האופוזיציה סירבה לקזז אותה והיא הגיעה מחוברת לאינפוזיה. בינואר 2018 יהודה גליק ישב שבעה על אשתו. האופוזיציה סירבה לתת לו קיזוז. יותר מזה: ראש האופוזיציה אז, יאיר לפיד, הציע לקואליציה לדחות את ההצבעה על חוק המרכולים, כי 'זה מה שעושים חברים'.
"באותו חודש נתניהו היה אמור לבקר בקפריסין. האופוזיציה סירבה לקזז אותו, ולכן הביקור שלו נדחה. ביולי 2018 ציפי חוטובלי הייתה שבועיים אחרי לידה. היא התייצבה במליאה כדי להצביע על חוק הגיוס כי סרבו לקזז אותה".
פורסם לראשונה: 14:23, 15.12.21