50 גופות אותרו הלילה (בין שני לשלישי) בתוך משאית בעיר סן אנטוניו שבמדינת טקסס בארה"ב. המושל, גרג אבוט, אמר כי המשאית הובילה מהגרים. במשאית אותרו גם 16 בני אדם בחיים - והם פונו לבתי חולים בעיר. בין ההרוגים 22 אזרחי מקסיקו, 7 מגוואטמלה ושניים מהונדורס.
7 צפייה בגלריה
ניידות משטרה באזור שבו נמצאה המשאית
ניידות משטרה באזור שבו נמצאה המשאית
ניידות משטרה באזור שבו נמצאה המשאית
(צילום: רויטרס)
7 צפייה בגלריה
ניידות משטרה באזור שבו נמצאה המשאית
ניידות משטרה באזור שבו נמצאה המשאית
(צילום: רויטרס)
ערוץ טלוויזיה בסן אנטוניו דיווח כי הגופות שייכות למהגרים שככל הנראה נכנסו לארה"ב באופן בלתי-חוקי. המשאית אותרה באזור מרוחק בעיר, סמוך לפסי רכבת ומגרשי גרוטאות.
ראש שירותי הכבאות של סן אנטוניו, צ'ארלס הוד, אמר שבין 16 האנשים שאותרו בחיים היו גם ארבעה ילדים. "הם היו חמים למגע וסבלו מתשישות וממכת חום. לא היו סימנים של מים במשאית", הוסיף הוד. מפקד משטרת סן אנטוניו, וויליאם מקמאנוס, אמר במסיבת עיתונאים בזירת האירוע כי "זו התקרית הכי גדולה מהסוג הזה בעיר", והוסיף כי החקירה הפכה לפדרלית. מקמאנוס ציין כי שלושה בני אדם נעצרו, אולם טרם התבררה מידת מעורבותם בתקרית.
סיבת המוות של אותם אנשים שאותרו במשאית עדיין לא התבררה באופן רשמי, אבל ייתכן שהיא קשורה לחום הגבוה ששרר בסן אנטוניו אתמול - כמעט 40 מעלות. מדי שנה חווה העיר חום קיצוני בימי הקיץ, ובחודש האחרון עברה סן אנטוניו גל חום ארוך כמו אזורים רבים בדרום ובמערב ארה"ב. לאורך חודש יוני נמדדו שם 17 ימים עם יותר מ-37 מעלות צלזיוס.
מושל טקסס גרג אבוט, איש המפלגה הרפובליקנית שמתמודד על קדנציה נוספת בתפקיד, הטיל את האשמה לאירוע על נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. "מקרי המוות האלה על ביידן. הם תוצאה של מדיניות הגבול הפתוח שלו, והם מוכיחים את ההשלכות הקטלניות של הסירוב שלו לאכוף את החוק", אמר המושל, שממקד את קמפיין הבחירות שלו בין היתר בנושא ההגירה.
מרסלו אברארד, שר החוץ של מקסיקו שגובלת בטקסס ונמצאת מרחק של כ-225 ק"מ מסן אנטוניו, אמר כי הקונסול המקסיקני בסן אנטוניו יצא אל הזירה כדי לסייע.
7 צפייה בגלריה
מהגר מהגרים חוצים את נהר ריו גרנדה ב גבול ארה"ב מקסיקו אל או מ עיירת גבול ב טקסס דל-ריו שם הם שוכנים מתחת לגשר
מהגר מהגרים חוצים את נהר ריו גרנדה ב גבול ארה"ב מקסיקו אל או מ עיירת גבול ב טקסס דל-ריו שם הם שוכנים מתחת לגשר
מהגר חוצה את נהר הריו גראנדה בגבול בין טקסס למקסיקו. סן אנטוניו - אחת מתחנות המעבר המשמעותיות בדרך לשאר ארה"ב
(צילום: רויטרס)
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הציב את סוגיית ההגירה במקום גבוה למדי בסדר העדיפויות של ממשלו מאז שנבחר. ביומו הראשון בתפקיד הוא החל לפרק מיסודה את מדיניות "אפס הסובלנות" של קודמו דונלד טראמפ, והחל לבנות במקומה מדיניות "אנושית והוגנת" יותר. מאז, מתמודדת ארה"ב עם זינוק במספר המהגרים הלא-חוקיים שמנסים לחצות את הגבול עם מקסיקו. ביומו הראשון בתפקיד, ביידן הקפיא את בניית החומה בגבול מקסיקו - גולת הכותרת של דונלד טראמפ.
מבריחי מהגרים בגבול ארה"ב עם מקסיקו נוהגים לאסוף אותם במשאיות ובמכוניות מסחריות אחרי שפוגשים אותם בגבול. סן אנטוניו, לפי ה"ניו יורק טיימס", היא אחת מתחנות המעבר המשמעותיות עבור מהגרים שמגיעים לטקסס בדרכם למקומות אחרים ברחבי ארה"ב. לפי נתונים רשמיים בארה"ב, בשנה האחרונה נרשם מספר שיא של מעברים בלתי-חוקיים של מהגרים בגבול הדרומי. יותר מ-44 אלף בני אדם חצו את הגבול באזור הערים איגל פאס ודל ריו, ערי הגבול הכי קרובות לסן אנטוניו.
7 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בטקסס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בטקסס
טראמפ בסיור בחומה בטקסס. ביידן הקפיא את הבנייה ביומו הראשון בתפקיד
(צילום: AP)
המקרה בסן אנטוניו מזכיר בממדיו ובמאפייניו מקרה אחר, מ-2019, אז נמצאו במשאית בעיר גרייס במחוז אסקס באנגליה 39 גופות של אזרחים וייטנאמים. מציאת הגופות באוקטובר 2019 טלטלה את וייטנאם ובריטניה, והעלתה שאלות בנוגע לסחר הבינלאומי הבלתי חוקי ששולח את העניים ומעוטי היכולת מאסיה, אפריקה והמזרח התיכון למסעות מסוכנים אל המערב. חלק מאותן גופות היו של ילדים ונערים.
המשאית יצאה במעבורת מנמל ז'יברוז' בבלגיה והגיעה לנמל פרפליט שבאנגליה בלילה. 39 ההרוגים קפאו למוות בטמפרטורה של מינוס 25 מעלות במכולה. הם היו מוטלים במשאית שעות עד שהנהג ניגש לחלקה האחורי ופתח את הדלתות. הוא טען שעשה זאת כדי להוציא משם כמה מסמכים, ואז גילה את הגופות. כאשר רמת החמצן במכולה שבה שהו המהגרים ירדה, חלק מאותם עשרות ניסו לחלץ את עצמם, אך לשווא. אחרים התקשרו לקרובי משפחתם כדי להיפרד.
גם בסן אנטוניו התרחש מקרה דומה ב-2017. 10 מהגרים מתו במשאית שאותרה על ידי המשטרה בחניון של סניף רשת וולמארט. נהג המשאית אז נידון למאסר עולם בגין חלקו במבצע הברחת המהגרים.