37 טייסים הודיעו שלא יגיעו לאימון מילואים, יותר מ-200 רופאים כתבו כי אם "החקיקה הדורסנית" תעבור הם לא יתגייסו שוב למילואים, קצינים במילואים במערך המבצעים המיוחדים אמרו כי "לא נתנדב לדיקטטורה". ההצהרות החוזרות ונשנות הללו, בעקבות קידום המהפכה המשפטית, הובילו את ראש הממשלה לשאת נאום ארוך שהוקדש לסרבנות.
"הסרבנות מאיימת על היסוד הקיומי שלנו", אמר נתניהו באירוע קריאת מגילה עם לוחמי מג"ב בבית הכנסת בבה"ד מג"ב, בבית חורון, כשהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ויו"ר הכנסת אמיר אוחנה לצדו.
4 צפייה בגלריה
הצהרת בנימין נתניהו בבית חורון
הצהרת בנימין נתניהו בבית חורון
נתניהו: "יש מקום למחאה, אין מקום לסרבנות"
(צילום: לע"מ)
לדברי נתניהו, "כשאנחנו נלחמים בשדה הקרב ומסתכלים ימינה, איננו עושים זאת על מנת לבחון את הדעות הפוליטיות. תהיינה אשר תהיינה המחלוקות, אנחנו תמיד מאוחדים מול מבקשי נפשנו. הסרבנות מאיימת על היסוד הקיומי הזה, ולכן אסור שיהיה לה מקום במחוזותינו".
"מעולם לא נתנו לסרבנות דריסת רגל, בשום מצב ובשום מקום. לא בסדיר ולא במילואים", אמר נתניהו. "יש מקום למחאה, אבל אין מקום לסרבנות. כי ברגע שאנחנו נותנים לה לגיטימיות, נגע הסרבנות יתפשט ויהפוך לשיטה. כל מי שההכרעה הדמוקרטית לא נראית לו או שההחלטה לא נראית לו - יעשה דין לעצמנו. אנחנו נתגבר על הסרבנות, אבל זרעים שנזרעים כאן יכולים להצמיח גידולי פרא".
4 צפייה בגלריה
הצהרת בנימין נתניהו בבית חורון
הצהרת בנימין נתניהו בבית חורון
"אני קורא ללפיד וגנץ - בואו למהלך של אחדות". בן גביר
(צילום: לע"מ)
אחריו נאם השר לביטחון לאומי בן גביר, שאמר ללוחמים כי "המאבק שלנו באויבים צריך להיות מאבק נחוש כפי שראש הממשלה מוביל, מאבק לא מתפשר". ליו"ר יש עתיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, שהודיעו במשותף אחר הצהריים כי "הידברות כנה תיתכן רק לאחר עצירת חקיקה", אמר בן גביר: "אני קורא מכאן ללפיד ולגנץ - גלו אחריות. בואו למהלך של אחדות. מותר לצעוק ולהפגין, אבל אסור שתהיה אנרכיה, אסור שתהיה הסתה".
"אסור שאשת ראש הממשלה תותקף במספרה", אמר בן גביר - אף ששרה נתניהו כלל לא הותקפה בעת שהותה בכיכר המדינה - ופנה למפגינים המתכוננים ליום שאותו כינו "יום ההתנגדות": "נילחם על זכותכם להפגין, אבל לא נאפשר לא הסתה, לא המרדה ולא פגיעה במדינת ישראל".
4 צפייה בגלריה
יאיר לפיד בישיבת סיעה
יאיר לפיד בישיבת סיעה
לפיד: "מי שאחראי לכאוס ולשבר העמוק בחברה ובצה"ל זו הממשלה"
(צילום: יואב דודקביץ)
4 צפייה בגלריה
ישיבת סיעה של המחנה הממלכתי
ישיבת סיעה של המחנה הממלכתי
"הסרבנות היא קודם כל של נתניהו". גנץ
(צילום: יואב דודקביץ)
ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד ענה לנתניהו בטוויטר: "מי שאחראי לכאוס ולשבר העמוק בחברה הישראלית ובצה"ל זו רק הממשלה ההרסנית בתולדות המדינה. נתניהו, בממשלה שלך יושבות שתי מפלגות שסרבנות זה המצע שלהן, למה עליהן אתה לא אומר מילה? במקום מסיבות עיתונאים עלובות עם ליצן הטיקטוק תעצור את הטירוף".
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס לדברים, והשיב כי "מי שרוצה להוציא פוליטיקה מהצבא - לא עושה פוליטיקה בצבא". לדבריו, "הסרבנות היא קודם כל שלך נתניהו, אתה זה שמסרב לעצור את ההפיכה המשטרית ולהתחיל הידברות. אתה מסרב לשמוע את הקריאות של פטריוטים ישראלים וגורר מדינה שלמה לכאוס".
מארגני עצומת אנשי המילואים של מערך המבצעים המיוחדים מסרו כי "ראש הממשלה עומד ליד עבריין כהניסט שקורא למחיקת כפרים, ומטיף לנו נגד סרבנות ובעד לכידות לאומית". הם הוסיפו כי "אל תשקר לנו לגבי לכידות, כשאתה מוביל מהפכה דיקטטורית אלימה. אל תקרא לנו סרבנים, ואל תקרא לנו איום קיומי. אנו לא נתנדב לשרת תחת דיקטטורה. לא יקרה. השקרים שלך לא עובדים עלינו".