2 צפייה בגלריה
יואב גלנט
יואב גלנט
שר הביטחון גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי
(צילום: דובר צה"ל, ,EPA )
"לא נוכל להמשיך ולהתגייס כרופאים לשירות המילואים בצה"ל" - אחרי מחאת הטייסים, יותר מ-200 רופאות ורופאים במילואים חתמו היום (שני) על מכתב חריג שבו ציינו כי במידה שהליכי החקיקה של המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה יימשכו – הם לא ישרתו עוד במילואים.
>> לקריאת המכתב המלא לחצו כאן
המכתב שוגר לשר הביטחון יואב גלנט ולרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, שיקיימו מחר בקריה פגישה עם חיילי מילואים מהיחידות השונות בצה״ל, כמו גם לקצין הרפואה הראשי בצה"ל תת-אלוף אלון גלזברג. על המכתב חתומים רופאים מיחידות צבאיות רבות, כולל מנהלים בכירים במערכת הבריאות ומנהלי מחלקות בחלק מבתי החולים.

"בצער רב ובחשש כבד, אנו, רופאות ורופאים המשרתים באופן פעיל במערך המילואים על יחידותיו השונות, יחידות לוחמות ועורפיות כאחד, מבקשים להתריע בפני מפקדינו על שבר ערכי עמוק בעקבות החקיקה הדורסנית והבלתי דמוקרטית המקודמת על ידי הממשלה הנוכחית", כתבו הרופאים. "כרופאות ורופאים אנחנו מקדישים את חיינו לטיפול וניצבים מידי יום בחזית העשייה בבתי החולים ובקופות החולים, למטרה אחת בלבד – לטפל ולהקל על סבלם של מטופלינו, באשר הם. במסגרת שירותנו הצבאי במילואים אנו נרתמים ללא היסוס לעשייה רפואית ולכל עשייה מבצעית אשר נדרשת מאיתנו, יום וליל".
"החקיקה הנוכחית מובילה אותנו לשבר ערכי עמוק ועליו ברצוננו להתריע", המשיכו הרופאים. "כדי שנוכל להמשיך ולשרת במילואים עלינו לדעת בביטחון שהממשלה הנוכחית פועלת בתוך גבולותיו של קונצנזוס לאומי דמוקרטי רחב ותוך שמירה על צביונה הדמוקרטי והשוויוני של מדינת ישראל, כפי שנוסח במגילת העצמאות. משטר שאינו שומר על ערכים בסיסיים אלו - הפרדת רשויות, שמירה על עצמאות בית המשפט ועיגון זכויות הפרט בחוק - אינו יכול לקבל את תמיכתנו כרופאים ביחידות המילואים. החקיקה שמקודמת כעת ביתר שאת וחרף מחאתם של רבים בציבור הינה חקיקה דורסנית ובלתי דמוקרטית בעליל, שעתידה לפגוע פגיעה אנושה בזכויות הפרט ומהווה למעשה שינוי מהותי בחוזה הבסיסי של המדינה עם אזרחיה, חייליה ורופאיה בכללם".
2 צפייה בגלריה
לוחמים ותומכי לחימה ממערך ההגנה האווירית של חיל האויר מתנגדים למהפכה המשפטית
לוחמים ותומכי לחימה ממערך ההגנה האווירית של חיל האויר מתנגדים למהפכה המשפטית
מכתב לוחמי ההגנה האווירית
עוד כתבו הרופאים: "אנו מצטרפים לקריאות הרבות והבלתי פוסקות של רבים מחברינו ועמיתינו, בכל תחומי העשייה והדעת בישראל, ובפרט לקריאותיהם של משרתי המילואים ממערכים רבים בצה"ל: לעצור באופן מיידי וללא תנאי מקדים את החקיקה המכונה 'הרפורמה המשפטית' במתכונתה הנוכחית". לבסוף הבהירו החותמים כי "עצומה זאת הינה קריאה של יחידים החולקים את תחושת השבר הנ"ל ואינה התארגנות פוליטית או פוליטיזציה של הצבא, אלא הגנה על החוזה הבסיסי שבין המדינה לבין משרתיה. מתוך תחושת אחריות עמוקה, ובלב כבד, אנו מתריעים במכתב זה כי במידה ותמשיך החקיקה הדורסנית לא נוכל להמשיך ולהתגייס כרופאים לשירות המילואים בצה"ל".
מכתב הרופאים המילואימניקים מצטרף כאמור למחאת הטייסים שפרצה אתמול, שבמסגרתה 37 מ-40 טייסים בטייסת הקרב 69 של חיל האוויר הודיעו כי לא יתייצבו לאימונים במחאה על המהפכה המשפטית, כמו גם להצהרתם של אנשי מילואים נוספים כי יימנעו משירות אם התוכנית תיושם.