2 צפייה בגלריה
יאיר נתניהו
יאיר נתניהו
יאיר נתניהו: "הם לא מפגינים, הם טרוריסטים"
(צילום: נדב אבס, יובל חן)
יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כינה היום (שישי) את המפגינים נגד המהפכה המשפטית "טרוריסטים". בציוץ שכתב בטוויטר כתב: "הם לא מפגינים, הם גם לא אנרכיסטים, הם טרוריסטים!". לדבריו, "קמה כאן מחתרת אלימה (במימון של מיליארדרים עבריינים ורשעים). גם אם זה ייקח זמן, בסוף הם יועמדו לדין על כל הפשעים שלהם בשנים 2016-2023".
מובילי המאבק נגד התוכנית להחלשת מערכת המשפט מסרו בתגובה: "מי שקרא להוציא להורג שופטים ופרקליטים עכשיו קורא לטייסים, קצינים בכירים, ראשי מערכות ביטחון, מובילי ההיי-טק הישראלי, רופאות, סטודנטים אמהות וילדים - טרוריסטים. זהי הסתה מסוכנת נגד כל אזרחי המדינה שלא מוכנים לחיות בדיקטטורה. נפנה ביום ראשון לרשויות החוק לחקור ולהעמיד לדין את המסית".
זה אינו הציוץ הראשון של בנו של ראש הממשלה שמעורר סערה. לפני כשבוע וחצי הוא טען כי "שב"כ מעורב בהפיכה נגד ראש הממשלה". הוא כתב את הציוץ אחרי טענה כוזבת של איש התקשורת תומך נתניהו אלי ציפורי, ומחק אותו בהמשך.
הרקע לציוץ של נתניהו הבן הוא עדותו של ניצב-משנה שלמה משולם במשפטו של ראש הממשלה, שאמר כי המידע הראשוני שאפשר את חקירות נתניהו הגיע מנהג שהסיע את יאיר לדירה של המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר במלון רויאל ביץ' בתל אביב.
גם אז יאיר נתניהו קרא להעמיד לדין ואמר: "ועדת חקירה עכשיו. האנשים האלה צריכים לעמוד לדין ולהישלח לכלא לשנים רבות".