מתקפת טילים לילית חריגה של משמרות המהפכה האיראניות בסוריה ובעיראק - נגד בסיס אמריקני, נגד דאעש ולכאורה גם נגד "מפקדה של המוסד בכורדיסטן". ברויטרס דווח מפי גורמים בארה"ב כי לא נגרם נזק לבסיסים אמריקניים ולא נפגעו חיילים אמריקנים.

התקשורת הממלכתית באיראן הודיעה אמש (שני) כי משמרות המהפכה תקפו בטילים יעדים של דאעש בסוריה, בתגובה למתקפת הטרור באזכרה לקאסם סולימאני שבה נרצחו יותר מ-80 בני אדם.
מקורות דיווחו לאל-מיאדין כי הטילים האיראניים כוונו לאזורים שבשליטת חמושים של "היאת תחריר א-שאם" (ארגון שחרור א-שאם) באידליב שבצפון מערב סוריה. הטילים כוונו למפקדות של חמושים מהמפלגה האיסלאמית של טורקסטאן באזור ג'בל א-סמאכ ובסביבת העיירה חארם.
עוד מסרו המקורות כי התקיפות כוונו למחנות אימונים, מפקדות לוגיסטיות ומרכז רפואי של חמושי טורקסטאן, ושהותקפו אזורים שבהם מתבצעים אימונים של דאעש חורסאן, שאחראים להוצאת מתקפות בשטח איראן. נמסר כי הטילים שנעשה בהם שימוש הם בעלי דיוק גבוה, ושהם הגיעו ליעדים והשמידו את המפקדות הראשיות של מפלגת טורקסטאן.
2 צפייה בגלריה
התקפה בארביל
התקפה בארביל
התקיפה בארביל. גורמים כורדים אמרו כי 4 נהרגו בתקיפה
2 צפייה בגלריה
פיצוץ ליד בית הקברות שבו טמון קאסם סולימאני דרום אירן
פיצוץ ליד בית הקברות שבו טמון קאסם סולימאני דרום אירן
פינוי הנפגעים ליד בית הקברות אחרי מתקפת הטרור של דאעש באזכרתו של סולימאני. איראן נקמה
(צילום: MEHR NEWS / AFP)
במקביל, גם הבסיס האווירי חריר ושדה התעופה הבינלאומי בארביל שבעיראק הותקפו. מקורות מקומיים אמרו לרויטרס כי פיצוצים נשמעו 40 ק"מ צפונית-מזרחית לארביל, באזור כורדיסטן, סמוך לקונוסוליה האמריקנית. התקיפה - באמצעות טילים ארוכי טווח - פגעה ליד הקונסוליה, שנמצאת בבנייה, וסמוך לבסיס הקואליציה הבינלאומית. לפחות שבעה פיצוצים נשמעו באזור.
לפי דיווח באתר "סאברין", המזוהה עם המיליציות הפרו-איראניות בעיראק, זו הייתה "אחת מהתקיפות המשמעותיות ביותר" שהיו באזור ארביל. גורמים כורדים אמרו כי ארבעה נהרגו בתקיפה שם. גורם ממשלתי בעיראק אמר לערוץ הטלוויזיה הסעודי "אל-חדת" כי מחר תתקיים ישיבה ביטחונית דחופה כדי לדון במתקפות האיראניות בארביל. לדבריו, האיראנים לא הודיעו מראש על התקיפות ומדובר בהפרה של ההסכם הביטחוני בין בגדד לטהרן.
לאחר שהודיעו על תקיפת דאעש בסוריה והבסיס האמריקני בעיראק, מסרו משמרות המהפכה הודעה נוספת, ולפיה אחת התקיפות פגעה "באחת ממפקדות המוסד באזור כורדיסטן שבעיראק". לפי ההודעה, האיראנים תקפו "מפקדות ריגול, מתנגדי משטר וגורמי טרור".
בהודעה נמסר כי תקיפת מטה המוסד הגיעה בתגובה להתנקשויות במפקדי משמרות המהפכה וציר ההתנגדות. עוד נמסר כי מדובר במקום ששימש "לתכנון פעולות ריגול ופעולות טרור באזור, במיוחד נגד איראן".
ארצות הברית גינתה בחריפות את המתקפה סמוך לקונסוליה האמריקנית. "אנו מתנגדים למתקפות הטילים הפזיזות של איראן, שמערערות את היציבות בעיראק", אמר דובר מחלקת המדינה האמריקנית מתיו מילר.