5 צפייה בגלריה
אביאל דבוש
אביאל דבוש
אביאל דבוש והבית הבוער
(צילום: יאיר שגיא)
אימו של אביאל דבוש בן ה-11, שחולץ במצב קשה משריפה שפרצה בבית המשפחה בנתניה כתוצאה מהתלקחות סוללה של אופניים חשמליים, סיפרה אמש (שני) ממיטתה בבית החולים שבו היא מאושפזת על הרגעים שבהם חולץ דרך החלון לאחר שמיטתו כבר החלה להישרף. "הוא היה גיבור ואמיץ, עבר דרך האש שהתפשטה", תיארה האם אורלי דבוש, שביקשה מכל מי שיכול - לסייע למשפחה בשיפוץ הבית ולהתפלל לשלומו של אביאל, שמאושפז כשהוא מורדם ומונשם: "אנחנו לא יכולים לחזור הביתה בגלל השריפה ויש סיכון שהבית יתמוטט".
"אביאל סובל מכוויות בכל חלקי גופו. הוא היה ממש גיבור ויצא מהמיטה הבוערת שלו, ואז חילצנו אותו מהחלון'', סיפרה אורלי, אמא לשבעה, שהייתה בבית כאשר פרצה השריפה ונפגעה בעצמה באורח קל. "הייתי בבית עם שתי בנותיי שכבר התעוררו ואביאל ישן בחדרו. הפיצוץ תפס אותי בדיוק שהתכוננתי לצאת. שמעתי רעש של פיצוץ מהחדר של אביאל ומיד רצתי לשם. לא הבנתי עדיין מה קרה, לא חשבתי לרגע שזה קרה בגלל סוללת האופניים שהוא מטעין בחדר שלו.

5 צפייה בגלריה
אביאל דבוש
אביאל דבוש
אביאל דבוש
(באדיבות המשפחה)
5 צפייה בגלריה
הסוללה שהתפוצצה
הסוללה שהתפוצצה
הסוללה שהתפוצצה
(צילום: כבאות והצלה לישראל)
"ניסיתי לפתוח את הדלת ולהיכנס אבל לא הצלחתי. הייתה לי תחושה רעה כי האש כבר התחילה להתפשט ויצא עשן. הגיעו שכנים לעזור לנו, הם שמעו את הרעש וראו את העשן. הבנו שאי אפשר להוציא אותו מהדלת ומיד חשבנו איך להוציא אותו מהחלון כי ראינו שכל החדר שלו כבר עולה באש וגם המיטה שלו מסביב, כשהוא בתוכה ישן. צעקתי לו 'אביאלי תתעורר. צא מהמיטה ובוא אליי לחלון, אנחנו נוציא אותך'. והוא היה גיבור ואמיץ, עבר דרך האש שהתפשטה כבר בכל החדר ויצא אלינו לחלון. משכנו אותו מהחלון כשהוא מלא כוויות והיה לו קשה לו לנשום'', סיפרה האם בדמעות.
5 צפייה בגלריה
זירת השריפה בנתניה
זירת השריפה בנתניה
זירת השריפה בנתניה
(צילום: כבאות והצלה)
אורלי מספרת שהיא עדיין בהלם ממה שקרה. "קשה לי. אני רחוקה מהבן שלי שמאושפז בבית החולים תל השומר בזמן שאני פה בלניאדו מאושפזת עם שתי הבנות שלי שנפגעו כמוני משאיפת עשן, ולכן קשה לי עדיין לדבר. המשפחה עוזרת לנו אבל המצב לא קל ואני לא יודעת מה מחכה לנו לאחר שאביאל ייצא מזה בעזרת השם. אבא שלו עמוס שם אתו וגם הבת הגדולה שלי דניאלה, והם מעדכנים אותי מה קורה אתו כל הזמן".
אורלי מנסה להיות אופטימית. "הרופאים אומרים שהוא יבריא בעזרת השם אבל זה ייקח זמן. הוא סובל מכוויות ומונשם. זה ייקח זמן והוא יטופל במחלקת כוויות ונשימה. העולם של המשפחה שלנו התהפך בגלל המקרה הזה. בעזרת השם הוא ייצא מזה".
5 צפייה בגלריה
זירת השריפה בנתניה
זירת השריפה בנתניה
(צילום: כבאות והצלה)
אורלי רוצה גם להעביר מסר חשוב להורים ולילדים. "צריך להפסיק עם האופניים החשמליים, עם הבטריות האלו. זו סכנת חיים וזו לא פעם ראשונה שזה קורה. צריך לאסור על הילדים להכניס את זה הביתה, ואם אפשר לבטל את זה בכלל. פשוט לזרוק את כל האופניים האלו והבטריות. גם הבן השני שלי בן ה-14 שראה מה קרה לאחיו, אמר לי שהוא לא רוצה את האופניים האלו יותר. הוא מפחד שזה יקרה גם לו. הוא ראה את אחיו והוא מזועזע. כולו מנופח ועם כוויות בכל הגוף. הוא מבין את הסכנה של הדבר הזה. אביאל ישן עם הסוללה אתו בחדר בזמן טעינה ואז היא התחממה והתפוצצה והחדר עלה באש כשהוא במיטה שלו".
אורלי פונה לציבור בבקשה לעזרה בשל המצב הקשה אליו נקלעה המשפחה. ''אנחנו לא יכולים לחזור הביתה בגלל השריפה ויש סיכון שהבית יתמוטט. אני מבקשת מהציבור להתפלל למען אביאל ולעזור לנו לשקם את הבית לאחר האסון. אנחנו רוצים לחזור לבית שלנו אבל אי אפשר. כל מי שיכול לעזור לנו לשפץ, לסדר שם, יבורך".
מי שרוצה לסייע למשפחה אפשר לעשות זאת בביט לטלפונים הבאים, אליהם גם יכול לפנות מי שרוצה לתרום בצורה אחרת של רכוש או שיפוץ הדירה: 053-2000780, 053-7002962.
פורסם לראשונה: 22:21, 01.08.22