יוסי דגן בריאיון לאולפן
(צילום: נויל האריס)

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן האשים אתמול (יום שני) שדובר צה"ל תת-אלוף רן כוכב הפך את צה"ל ל"מפלגת שמאל קיצוני", וספג ביקורת רחבה, גם מהרמטכ"ל. הבוקר אמר דגן לאולפן ynet כי "לכוכב יש הרבה זכויות על דברים שהוא עשה בתפקידים אחרים, וגם בדברים הטובים שהוא עושה בדובר צה"ל, אבל אני חושב שהגיע הזמן שמישהו יתקע סיכה בבלון הזה שנקרא דובר צה"ל. לצערי הרב היחידה הזו פעם אחר פעם נוקטת קו קיצוני, קו פוליטי, שפוגע בתושבים שלי, בחצי מיליון אזרחי מדינת ישראל".
2 צפייה בגלריה
"צריך לעשות בדק בית בדובר צה"ל". כוכבי, כוכב ודגן
"צריך לעשות בדק בית בדובר צה"ל". כוכבי, כוכב ודגן
"צריך לעשות בדק בית בדובר צה"ל". כוכבי, כוכב ודגן
(צילום: מוטי קמחי, דובר צה"ל, לע"מ )
דגן הוסיף: "אני לא אוהב לתקוף אף אדם, בטח לא דובר צה"ל שנושא עליו מדים, אבל אני חושב שצריך לעשות בדק בית בדובר צה"ל. צריך לאתחל את היחידה, לסגור ולפתוח מחדש, כי הצורה שבה היא מתנהלת היא פוליטית, וקיצונית בחלק מהמקרים".
- איזה אנשים צריכים לאייש את דובר צה"ל כך שלא יהיו לך טענות בעתיד? "אני לא נכנס לשיח הזה, צה"ל צריך לנהל את עצמו. אני רוצה שצה"ל יהיה חזק וייהנה מקונצנזוס, ודו"צ כושל ומכשיל בתפקידו. הוא זה שמייצר חלק גדול מהמרחק שבין צה"ל לציבור בישראל. אומר עוד פעם, מישהו צריך לשים את הסיכה בבלון הזה שנקרא דובר צה"ל".
2 צפייה בגלריה
רונן מנליס בועידת המשפיעים של חדשות 12
רונן מנליס בועידת המשפיעים של חדשות 12
"צה"ל לא מפעיל משטרת מחשבות". מנליס
(צילום: מוטי קמחי)
דובר צה"ל לשעבר, תת אלוף במיל' רונן מנליס, אמר בריאיון לשרון כידון וישי שנרב ב-ynet radio כי אכן יש להבהיר לחיילים המשרתים ביחידה שעליהם להימנע מהבעת עמדה פוליטית מפאת הממלכתיות שבתפקידם, אך ציין: "צה"ל לא מפעיל משטרת מחשבות, הוא לא עושה ניטור של הרשת הדיגיטלית לאיתור של כל פוסט של כל חייל".
על דבריו של דגן אמר מנליס: "אנחנו צריכים להוציא את צה"ל מהשיח הפוליטי באופן חד וברור. היחידה היא לא סניף של מרצ. למה? כי יש שם אנשים מכל מגוון הציבור הישראלי. אני אישית פעלתי לכך שיגיעו לשם אנשים מכל גווני החברה הישראלית. דגן הוא נבחר ציבור שמשמיץ יחידה שלמה כי הוא רוצה רייטינג. על הדרך הוא גם מנסה להפחיד את דוברי צה"ל הבאים, את הרמטכ"ל הבא, מלנקוט עמדה. זה חד משמעי. אם אני דובר צה"ל הבא, אני אחשוב פעמיים לפני שאגיד משהו כי חלילה בן גביר ויוסי דגן יגידו שאני שמאל קיצוני".
הרמטכ"ל, אביב כוכבי, כינה את הדברים של דגן "קמפיין מכוער", והזכיר כי תא"ל כוכב הוא "לוחם, קצין ומפקד מסור ועתיר זכויות, המשרת בצה"ל למעלה משלושים שנה ואשר בחר לשרת כדובר צה"ל ממלכתי המייצג את חיילי ומפקדי צה"ל כולם, למען ביטחון ישראל. כל פגיעה בקצין צה"ל בכלל וע"י נבחרי ציבור בפרט היא חמורה, פסולה ומכרסמת בעוצמתו של צה"ל. על מנת להבטיח שצה"ל יישאר צבא ממלכתי הוא חייב להישאר מעל לכל דעה ומחלוקת פוליטית".
"כל ניסיון לקשור בין דובר צה"ל לפעילות פוליטית, הינו חלק מקמפיין מכוער שעליו להיפסק באופן מיידי ואין לו מקום - בוודאי לא מטעם נבחרי ציבור", אמר הרמטכ"ל. "צה"ל הוא צבא עם ממלכתי, הפועל למען ביטחון המדינה ואזרחי ישראל, ללא כל פניות או אג'נדה פוליטית - כך גם מערך דובר צה"ל".