בבית משפט השלום בתל אביב נערך הבוקר (ראשון) דיון בתביעת דיבה על סך חצי מיליון שקל שהגישה עמותת השמאל "קריים מיניסטר" נגד יאיר נתניהו, בנו של יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר ח"כ בנימין נתניהו. "אהוד ברק מתנקם בי כי חשפתי שהוא פדופיל", אמר נתניהו הבן בדיון בתביעת הדיבה, שהוגשה אחרי שצייץ לכאורה בין היתר על חברי "קריים מיניסטר": "האנשים הכי מטורללים ואלימים עם בעיות פסיכוטיות קשות".
נתניהו נחקר נגדית על ידי עו"ד גונן בן יצחק שמייצג את התובעים. "התביעה הזו עוסקת בחשבון הטוויטר שאתה חתום עליו?", שאל נציג התובעים. בנו של ראש הממשלה לשעבר השיב: "כן, זה קפקאי לחלוטין כי חשבון הטוויטר שלך ושל ישי הדס (יו"ר "קריים מיניסטר". ג"מ) מלא בדיבות ואיומים ברצח כלפיי ומפורשים כלפיי. אני מעולם לא כתבתי דיבה. אין לי מושג מה 'חוזה חדש' (שמה הנוסף של התובעת) רוצים ממני".
5 צפייה בגלריה
יאיר נתניהו בבית המשפט
יאיר נתניהו בבית המשפט
יאיר נתניהו בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
אחר כך נשאל נתניהו אם הוא שיקר אי פעם, והשיב: "הרבה פחות ממך. יש לי 30 אלף עוקבים, כשכתבתי את הציוץ לא הייתה לי קבוצה מוגדרת שכתבתי נגדה. דיברתי על תופעה שהתחילה בשנות ה-90 של בריונים של השמאל שרצחו בעבר פעיל ליכוד, הילכו אימים על מנדלבליט וניתצו את המצבה של הוריו בבית קברות, ליוו אותו למכולת ואמרו לו 'חבל, יש לך פנים יפות'.
"דיברתי על מפגיני שמאל, שניצולי שואה מתחננים מהם שיפסיקו ושיהיה שקט עם הגסויות והזמבורות ב-12 בלילה וצוחקים להם בפנים. קבוצת אנשים בלתי מוגדרת. הורים לילדים בבלפור יורדים עם הילדים, בוכים, ומתחננים, כולל לישי הדס שהילד שלהם לא ישן חודש מההפגנות. בזמן הציוץ לא ידעתי מי זה ישי הדס, בטח לא על קבוצת אנשים וארגון 'חוזה חדש'. אין לי דין ודברים עם העמותה הזאת".

"אני לא עושה דוקטורט על כל ציוץ"

עו"ד בן יצחק טען כי נתניהו הבן לא אומר אמת: "תאשר לי ששלושה חברים מהעמותה של 'חוזה חדש' הגישו נגדך בקשה לצו הטרדה מאיימת כי פרסמת תעודת זהות ושמות בטוויטר". נתניהו השיב: "אני מעלה 300 פוסטים ביום, ראיתי ציוץ, העליתי אותו והמשכתי הלאה. אני זוכר את סיפור ההזיה הזאת. אני מצייץ מיליון ציוצים ביום, אני לא מסתכל ועושה דוקטורט על כל ציוץ. נגדך (עו"ד בן יצחק. ג"מ) הוגש כתב אישום".
עו"ד בן יצחק המשיך: "האם הכרת את עמותת 'חוזה חדש' לפני שהוגשה התביעה?". נתניהו: "לא ידעתי על קשר בין סלוגן כמו 'נח נחמן מאומן'. אצלכם האובססיה היא כל החיים, לא זכרתי איזו עמותת שמאל. יש מיליון עמותות קש. אהוד ברק מתנקם בי כי חשפתי שהוא פדופיל. אתם אלה שמאיימים לרצוח אותי, חיים שדמי (פעיל לשעבר בעמותה. ג"מ) איים לרצוח אותי. בדיעבד הסתבר אחרי שעשיתם את תביעת ההשתקה שהוא היה חבר עמותה וגיליתי את זה עכשיו".
ממשרדו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק נמסר: "יאיר נתניהו זקוק לטיפול דחוף וחמלה גדולה. אין טעם להתייחס לגופן לטענות ההבל המופרכות שלו".
5 צפייה בגלריה
יאיר נתניהו בבית המשפט
יאיר נתניהו בבית המשפט
"הפרקליטות יודעת לפרום כשהיא רוצה". יאיר נתניהו בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי)
נתניהו הבן אמר עוד: "אפשטיין היה חבר מאוד טוב של אהוד ברק". פרקליטו של נתניהו, עו"ד יוסי כהן, פנה בשלב זה לנתניהו: "לא צריך". הנתבע המשיך: "התקשורת הם מהנדסי תודעה, לא ערוץ 14. יש אחד מהחברים כאן שעומד בחוץ, מקלל אותי כל פעם שאני יוצא מכאן". השופטת פנינה נויברט הגיבה: "בוא נוודא שאף אחד לא מתקרב אליו". נתניהו: "הביטחון פשוט מתעלם מזה".
אחר כך הציג עו"ד בן יצחק צילום מסך מתוך חשבון הטוויטר של נתניהו שבו מופיעה האות "פ", ותהה במה מדובר. נתניהו: "זו קריקטורה שאומרת שהפרקליטות תופרת תיקים". בן יצחק: "לשיטתך היא תופרת תיקים?", נתניהו: "כן, והיא גם יודעת לפרום כשהיא רוצה". בן יצחק: "אז אין לך אמון במערכת המשפט?", נתניהו: "הפרקליטות אינה מערכת המשפט, אני מחזיר אותך ללימודי אזרחות בכיתה ו'".
נתניהו הבן התבקש להתייחס להפגנה שקיימו כמה פעילי ליכוד ותומכיו של ראש הממשלה לשעבר בנובמבר 2020 מול בית משפחתו של חלל צה"ל סרן תם פרקש ז"ל בקיסריה. "אתה מכיר את אורלי לב (פעילת הליכוד. ג"מ) שיושבת כאן? שלחת את אורלי לב להפגין מול משפחה שכולה בקיסריה?". נתניהו: "לא. אבא שלי אח שכול, העליתם 'יוני מתבייש בך'".
5 צפייה בגלריה
 ישי הדס
 ישי הדס
ישי הדס
(צילום: מוטי קמחי)
לפני כן נחקר יו"ר העמותה התובעת הדס בידי פרקליטו של נתניהו, עו"ד כהן. הדס סיפר: "אני ממייסדי עמותת 'חוזה חדש', מהוגי המותג 'קריים מיניסטר'". הדס נשאל על ההפגנות מול בית היועץ המשפטי לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט. "הייתה לנו תחושה עזה שהוא גורר רגליים מנדלבליט מסיבות שלא ברורות לנו בחקירות".
עו"ד כהן: "הייתה תקיפה שלו". הדס השיב: "מעולם לא הייתה תקיפה של מנדלבליט. ניסו להעליל עלינו שתקפנו אותו. כל פעילותנו מול מר מנדלבליט הייתה בתיאום עם המשטרה ובג"ץ. הייתה מחאה דמוקרטית לגיטימית. להגיד עליי שתקפתי או על העמותה?", כהן: "לא אמרתי שתקפת".
בהמשך ביקש פרקליטו של נתניהו מהדס להראות לו איפה מרשו קרא דברים מעליבים על התובעת. הדס: "בכל פעם שעלה משהו ב'קריים מיניסטר' הוא פגע בעמותה". עו"ד כהן: "כמה כסף מקבלים פעילי קריים מיניסטר?", הדס: "אפס שקלים". כהן הזכיר כי פעיל של העמותה נחקר בחשד לאיומים על יאיר נתניהו. הדס השיב כי בעמותה לא אהבו את הקריאות של הפעיל ושהוא הורחק ממנה.
יאיר נתניהו העיר: "אתה עמדת לצידו כשהוא איים לרצוח אותי". הדס: "הייתי שם". כהן: "אני אומר לך שעמדת לצידו. הפעיל הזה מאיים מפורשות על יאיר ואומר 'מה יקרה כשלא יהיו מאבטחים'". השופטת נויברט העירה: "פוסט מתייחס מר נתניהו לשלושה גורמים - קריים מיניסטר, הדגלים השחורים וכל מוצ"ש אצל היועמ"ש". השופטת ביקשה מהדס לשפוך אור על מהות הגופים, ויו"ר העמותה השיב שאין קשר בין הדגלים השחורים ל"קריים מיניסטר".

עלבונות הדדיים

כמה תומכים בודדים בנתניהו, בהם גם פעילת הימין אורלי לב, הגיעו לבית המשפט. כמה מהם קראו קריאות נגד עיתונאים, אחרים פנו לבנו של ראש הממשלה בשעבר בקריאות "הנסיך" ו"הבן של המלך". מנגד צעק אחד הנוכחים בבית המשפט על יאיר נתניהו: "יאיר לכלא".
עו"ד בן יצחק, שמייצג כאמור את התובעת, סיפר: "בכניסה לאולם ספגתי מטח קללות ונאצות מאנשים, כולל הגברת אורלי לב שיושבת פה. לא ראוי שמשמר בתי המשפט ייתן יד לדבר הזה, לא ראוי שאנשים מתפרעים יהיו פה".
5 צפייה בגלריה
מימין עו"ד גונן בן יצחק, ישי הדס, חיים שדמי
מימין עו"ד גונן בן יצחק, ישי הדס, חיים שדמי
עו"ד גונן בן יצחק וישי הדס
(צילום: מוטי קמחי)
5 צפייה בגלריה
יוסי כהן
יוסי כהן
עו"ד יוסי כהן
(צילום: מוטי קמחי)
התביעה של "קריים מיניסטר" הוגשה לאחר שנתניהו הבן פרסם בטוויטר ציוץ נגד העמותה ובו כתב על אנשיה: "האנשים הכי מטורללים אלימים עם בעיות פסיכוטיות קשות. צורחים במגפון סיסמאות פשיסטיות. הם נכנסים לתוך טראנס משתוללים כמו משוגעים.
"הם מזכירים לי את הבריונים של החולצות החומות (קבוצות פאשיסטיות ונאציות באירופה בתקופת מלחמת העולם השנייה). פשוט אותה קבוצה של זומבים מטורללים. הכול מגיע מאותו מימון ... הפדופיל אפשטיין ואהוד ברק. מרעילי בארות".
עמותת "חוזה חדש", שהגישה את התביעה בשם "קריים מיניסטר" ובאמצעות עו"ד בן יצחק, פנתה לנתניהו בבקשה להסיר את הציוץ ולהתנצל, אך לטענתה הוא התעלם מהפנייה אליו.
בדיון היום טען נתניהו באמצעות פרקליטו עו"ד כהן שדבריו לא נאמרו כלל על העמותה, אלא כלפי "חבורת בריונים אלימה שאחד מאנשיה נעצר ונחקר בחשד להסתה ולניסיון לפגוע בו פיזית". לפי עו"ד כהן, יאיר נתניהו כלל לא הכיר את עמותת "חוזה חדש" ולכן לא כיוון את הדברים כלפיה.