תקרית חריגה במהלך דיון בתחלואת הקורונה בכנסת: הנוכחים בדיון שנערך היום (ב') בוועדת החוקה של הכנסת בנושא המתווה החדש של התו הירוק נדהמו לשמוע את אחד המשתתפים בזום פולט את הקללה "בת ז**ה" במהלך דבריה של ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס. זהותו של המגדף אינה ידועה, במקביל נעשתה פנייה לקצין הכנסת ולמנכ"ל הכנסת כדי לבדוק אם ניתן לאתר אותו.
מיד לאחר שנשמעה הקללה, סובבה אלרעי פרייס את ראשה בתדהמה לכיוון המסכים. יו"ר הוועדה, ח"כ גלעד קריב (העבודה), ביקש מיד להשתיק את הנוכחים בזום.
ל-ynet נודע כי עשרות בני אדם צפו בדיון באמצעות הזום, בהם גם כמה שלא נרשמו מראש. הנרשמים מראש מקבלים קישור לצפייה בדיון, ואז יש באפשרותם להפיץ אותו לאנשים אחרים.
2 צפייה בגלריה
ד"ר שרון אלרעי פרייס בוועדת החוקה
ד"ר שרון אלרעי פרייס בוועדת החוקה
ד"ר אלרעי פרייס בדיון בכנסת
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
התקרית החמורה אירעה בזמן שאלרעי פרייס הסבירה לנוכחים בדיון על מערך החיסונים ועל נתוני החולים שמאושפזים במצב קשה וקריטי. הבכירה במשרד הבריאות השתתקה לרגע, אך הצליחה לשמור על קור רוח וניסתה להמשיך בדבריה. יו"ר הוועדה ח"כ קריב נחלץ כאמור לעזרתם ובסבר פנים חמורות ביקש להשתיק את המשתתפים בזום.
יו"ר הוועדה ח"כ קריב פנה לקצין הכנסת ולמנכ"ל הכנסת לבצע בדיקה של הגורמים המוסמכים אם ניתן לאתר את הדובר שגידף. אחרי התקרית אמר ח"כ קריב: "בחלק האחרון של הישיבה נשמע דרך מערכת הזום גידוף מכוער שאנחנו לא יודעים מי אמר ולכיוון מי נאמר, מכיוון שלא ראינו את האומר. כדי להסיר כל ספק ברגע שנשמע הגידוף הזה נתנו הוראה להשתיק את כל הדוברים בזום באופן מיידי.
"מובן מאליו שלא נסבול שפה גסה בוועדה באופן כללי ובוודאי לא על ידי אורחים ככל שאמירה כזו או אחרת הופנתה כלפי מישהו שהיה כאן בדיון. אנחנו משמיעים פעם אחר פעם בכל ישיבותינו את ההערכה הגדולה מאוד שלנו למקצועיות ולמסירות של כל מי שבא אלינו ומייצג משרדי ממשלה או כל מגזר אחר. אנחנו כמובן נבדוק אם נוכל לדעת במי מדובר, וכמובן דרכו לישיבות הוועדה ואולי בכלל לבית הזה תיחסם".
2 צפייה בגלריה
הציוץ של מאיר פרייס
הציוץ של מאיר פרייס
"תעודת עניות ובושה לכנסת". הציוץ של מאיר פרייס
(מתוך הטוויטר של מאיר פרייס )
בעלה של ראש שירותי בריאות הציבור, מאיר פרייס, הגיב בחריפות בטוויטר ותקף את יו"ר הוועדה קריב: "אפס פחדן קילל את אשתי ואת חמותי המנוחה. אותו אפס, מקווה מאוד שמשטרת ישראל תשים את ידה עליו בהקדם. אני רוצה להתייחס לראש הוועדה, שלא מצא לנכון להפסיק את הדיון, למצוא את הדובר, לסלק אותו מהדיון ולהגן על עובד ציבור. תעודת עניות ובושה לכנסת, לוועדת החוקה ולמפלגת העבודה".
בהמשך, גם יו"ר הכנסת מיקי לוי התייחס לאירוע: "אני מגנה בכל תוקף את האמירה הירודה והמקוממת הזו. אין מקום לקללות ולשיח כזה בכנסת. אורה לבדוק מי אמר את הדברים ולפעול בהתאם".
שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר כי ביקש גם "לבדוק מי קילל את ד"ר שרון אלרעי-פרייס בוועדת החוקה היום, ולנקוט נגדו בצעדים - ומיד. אם מישהו חושב שהוא ידבר ככה לעובדי הציבור המסורים במשרד הבריאות, ושנעבור על כך בשתיקה - הוא טועה".

"מנסים לא להגיע לסגר"

ועדת החוקה דנה באישור התקנות שעליהן החליט קבינט הקורונה להחלת התו הירוק בכל כמות משתתפים באולמות, גני אירועים, כנסים, אירועי תרבות וספורט, מכוני כושר וסטודיו, בתי מלון, בתי קולנוע ומסעדות. במקביל דנה הוועדה גם בהחמרה בכללי הכניסה והיציאה מהארץ.
ד"ר אלרעי פרייס אמרה ברקע הזינוק בתחלואה בקורונה כי "זו בהחלט מגפה שהיא לא יציבה. אנחנו במקום אחר מבחינת החיסונים. אנחנו צריכים לתת לחיסונים האלה זמן". על האפשרות של סגר בחגי תשרי אמרה: "סגר זה לא גזרת גורל שהולכים אליה בכל מקרה, סגר זה משהו טקטי שעוזר להוריד תחלואה לזמן קצר. אנחנו מנסים לא להגיע לדבר הזה".
מורן אזולאי השתתפה בהכנת הכתבה