לכבוד חג הפסח פרסם אגף המודיעין של צה"ל את החידה השנתית שלו. "הפעם מדובר בריבוע שחור לגמרי", נכתב בעמימות באתר אמ"ן, "הוא יוביל אתכם לשלוש תחנות אוטובוס ברחבי הארץ ולכתובת מייל אחת".
• לחידה של אמ"ן - לחצו כאן
1 צפייה בגלריה
החידה השנתית לפסח של אגף המודיעין
החידה השנתית לפסח של אגף המודיעין
חושבים שתצליחו?
(מתוך אתר אגף המודיעין)
את החידה חיבר מדור טכנולוגיות למידה במערך ההדרכה למודיעין ולסייבר של אמ"ן, שאחראי על הפיכת ההכשרות של האגף לדיגיטליות ומתקדמות תוך שילוב לומדות, משחקי למידה וסימולטורים שתפקידם להטמיע את הידע בצורה "טובה וחווייתית יותר".
אחרי שבשנה שעברה יותר מ-200,000 אנשים נענו לאתגר - באגף המודיעין מדווחים כי עד כה נכנסו כבר 150 אלף משתמשים וניסו לפתור את החידה, אך אף לא אחד מהם הצליח. כדי לעזור לכם, קבלו רמז ממפתחי החידה: "באמ"ן מנסים למצוא את הנסתר שבגלוי - רק מי שיצליח לראות (ולמדוד) אותו, יצלח את האתגר".
בשנה שעברה פרסם אגף המודיעין של צה"ל חידה "מורכבת" המבוססת על השיר "דיינו" מההגדה של פסח. פחות מ-200 הצליחו לענות נכונה על החידה אז - 0.1% מכלל הניסיונות (נכון ל-31 ביולי 2021). החידה הייתה בת 7 שלבים. לא מעט הצליחו אמנם הצליחו לאתר את המייל הנכון ולעבור את כל השלבים, אך לא כולם שלחו את התשובה הנכונה.
"ככל שמתקדמים בשלבים אנחנו רואים שיש ירידה במספר המשתמשים שמצליחים להגיע ולפתור", סיפרו גורמים שאמונים על איסוף הנתונים לחידה אשתקד. "בשביל לפתור אותה יש להשתמש באינטיליגנציות שונות, תשומת לב גבוהה לפרטים וחשיבה מחוץ לקופסה".
כותבת החידה, חיילת במדור טכנולוגיות למידה רב"ט ע׳, מספרת: "אני משרתת במערך ההדרכה של אמ"ן, האחראי על העברת כלל הקורסים וההכשרות לאנשי המודיעין ומהווה שער הכניסה לתוך אמ"ן. האתגר שניצב בפנינו ובפני שאר משרתי האגף ביום יום הוא בדיוק זה שניסינו להכניס לחידה, שדורשת פיתוח יכולות למידה ופיצוח בעיות מורכבות.
התחלנו את תהליך הניסוח של החידה כבר לפני חודשיים וקיימנו ישיבות בזמנים חופשיים במדור במטרה לייצר את שלבי החידה השונים. אחרי שעות רבות של ניסיונות הגענו לרעיון מרכזי שעניין אותנו יותר מכולם- ריבוע שחור פשוט שיהווה חידה שלמה ומסובכת, בלי מילה נוספת או רמז", ט' הוסיפה.
ט' הוסיפה: גייסנו את מיטב האנשים של המדור, שביום יום מפתח טכנולוגיות חדשניות עבור מערך ההדרכה של אמ"ן, במטרה לייצר חידה שתיתן אתגר אמיתי לפותרים. במסגרת תפקידי אני מייצרת לומדות, סימולטורים ומשחקים בעזרת חומרים מודיעיניים אותנטיים על מנת לסייע בהכשרת חיילי וקציני אמ"ן באופן חדשני ודיגיטלי. החידה אולי נראית במבט ראשון בלתי אפשרית, אבל מי שיתמיד, יתעמק ויחשוב מחוץ לקופסא יוכל להגיע לפתרון. בהצלחה לפותרים!"