מחאת "צדק לרפאל" הסוערת גרמה למשטרה להדוף את טענות המפגינים: משטרת מחוז מרכז הגיבה הערב (חמישי) על טענות משפחתו של הילד רפאל אדנה, שנדרס למוות בנתניה - והופקר, וכן לטענות שרצות ברשתות החברתיות - לאחר המחאה הסוערת בתל אביב אמש, שבמהלכה אף נדקר שוטר על ידי מפגין שנמלט. במשטרה הבהירו כי בניגוד לטענות, בתה של הנהגת החשודה ובעלת הרכב שפגע ברפאל בן ה-4, ד"ר היידי פסלר, לא הייתה ברכב יחד עם אמה בזמן התאונה.
גורם במחוז אמר כי אמנם אין תיעוד של התאונה עצמה, אך "אספנו סרטונים ובהם רואים בבירור את האמא, החשודה קרול פסלר, נהגה ובתה לא הייתה לצידה. הגענו לבת והיא הבהירה שהרכב אכן רשום על שמה, אך בשימוש קבוע של האם. האמא מסרה לנו גרסה שתואמת את הנתונים בזירת התאונה. האם יצאה מבית של חברה שלה וזה אכן המסלול. הבת מסרה שהיא הייתה בביתה בעת התאונה ואיכון הטלפון שלה תמך בגרסה הזו".
2 צפייה בגלריה
הפגנה למען הצדק לרפאל אדנה בן ה-4 ז"ל שנהרג בתאונת פגע וברח בנתניה בצומת עזריאלי בתל אביב
הפגנה למען הצדק לרפאל אדנה בן ה-4 ז"ל שנהרג בתאונת פגע וברח בנתניה בצומת עזריאלי בתל אביב
אחרי המחאה הסוערת, במשטרה נאלצו להדוף את טענות משפחת אדנה
(צילום: מוטי קמחי, באדיבות המשפחה)
במשטרה מסבירים מדוע הבת נרשמה תחילה כחשודה. "הבת היא בעלת הרכב", ציינו, "לבעל הרכב יש אחריות ולכן הבת נרשמה כחשודה עד שהובן שהיא לא קשורה". במשטרה גם מסבירים מדוע נקבע שהחשודה בדריסה לא הייתה יכולה למנוע את התאונה ואמרו כי ביצעו ניסויים בכביש שכללו "שחזורים וחישובים מתמטיים - ורק אז הגענו למסקנה שהתאונה הייתה בלתי-נמנעת".
הוא הסביר כי "הילד הספיק לחצות צעד וחצי בכביש, שלא במעבר חציה, ולא ניתן היה למנוע את הפגיעה". הגורם ציין כי לטענת הנהגת, היא חשבה שפגעה באופנוע, אך ראתה שהרוכב ממשיך בנסיעה - חשבה שאיש לא נפגע והמשיכה בנסיעה. עם זאת, התגלו סתירות בגרסתה ומהראיות עולה שבכלל לא היה אופנוע שעבר במקום.
אולם, לדברי הגורם במשטרה, "במקום אין מעבר חצייה ויש אחריות לאופן חציית הכביש ואחריות לאפוטרופוס שהיה עם הילד (סבו של רפאל, שהיה עם שניים מנכדיו - רב"צ)". הוא הוסיף: "אם הנהגת הייתה עוצרת אחרי התאונה, ולא נוסעת ומפקירה את רפאל - ייתכן שלא היה מוגש נגדה כלל כתב אישום". הגורם אף הבהיר כי בניגוד לטענות, הרכב של הנהגת החשודה בדריסתו למוות של רפאל לא נתפס במוסך. "הרכב שלה נמצא בחניית הבת, ולא במוסך, לא בדרך למוסך ולא שום דבר דומה לכך. בעדות שלה עלה שהייתה לה כוונה לתקן את הרכב".
2 צפייה בגלריה
זירת תאונת הפגע וברח בנתניה
זירת תאונת הפגע וברח בנתניה
זירת התאונה בנתניה. "הייתה בלתי נמנעת"
(צילום: יאיר שגיא)
עוד עלה מהחקירה כי האם התקשרה לבתה לאחר התאונה וסיפרה לה שהרכב נפגע בתאונה. כשבתה שאלה אותה אם פגעה במישהו - השיבה בשלילה, ואמרה כי רק נגרם נזק לרכב. על כן, הוחלט לא להאשימה בשיבוש מכוון של החקירה, וזאת מכיוון שהרכב אכן לא נלקח למוסך - וגם לא היה בדרך לאחד כזה, לאחר התאונה.
במשטרה מתייחסים לטענה, כי לא נגבתה עדות מהסבא - ושללו גם אותה. "כבר ביום התאונה נגבתה ממנו עדות, ולא כפי שנטען ברשתות. בנוסף, אנחנו בקשר רציף עם המשפחה מיום קרות התאונה".
בחדשות 12 פורסמה הערב התמונה של הנהגת החשודה ברכב, ובמשפחת אדנה זעמו. שמחה אדנה, אמו, אמרה: "הופתעתי מאוד לראות שלאחר שתואמה איתנו פגישה היום לצפות בצילום ביום ראשון הקרוב , הגיעו צילומים של הנהגת הפוגעת לכאורה לתקשורת. זו בדיוק ההתנהלות שמכאיבה לי כאם שכולה והיא המשך ישיר לכל ההתנהלות מולנו מיום הטרגדיה. אני והמשפחה מקבלים מסרים סותרים והתנהלות פסולה כלפינו. עיניכם רואות, את ההתנהלות תיאום הוא לא תיאום, סגירה היא לא סגירה ומילה שווה לקליפת השום מולנו".
"אינני יודעת לומר האם זה בגלל העדה וצבע העור שלי או שנפלנו לאינטרס גדול מאיתנו. אני מבקשת מכם, איבדתי ילד אחד, הילד השני ראה את האירוע וכולנו מתמודדים מעל שלושה חודשים עם האירוע הקשה , הכואב והמזעזע. במקום להתנהל מולנו בהבנה וחמלה אנו מופקרים ומוצאים שהחמלה נמצאת דווקא בצד של המפקירה והמערכת שפועלת באופן קלוקל כלפינו.תפסיקו את מחול השדים הזה. מגיע לנו פרטים בדרכים המקובלות וגם קצת שקט להתאבל ואתם רק מלבים את האש סביב השכול".