מחלף ענבה בכביש 1 מירושלים לתל אביב נסגר החל מהערב (שישי) למשך 23 שעות בשל עבודות הרכבת. החסימה החלה בשעה 17:30, והמקטע נחסם הרמטית עד מחר בשעה 16:30. כמו כן נסגרה גם רמפת היציאה מכביש 1 מזרח לעיר מודיעין. התנועה בכיוון הנגדי לא תושפע.
2 צפייה בגלריה
חסימה במחלף ענבה
חסימה במחלף ענבה
חסימה במחלף ענבה
החסימה יוצרת מצב שבו כל מי שיוצא מירושלים מערבה יצטרך לפנות לכביש 431 לכיוון תל אביב ומודיעין, כאשר יהיה ניתן לבצע מעקף במחלף הקרוב ובהמשך להתחבר לכביש 1 בכיוון מערב. כמו כן תינתן האפשרות לבצע מעקף במחלף נשרים ולהמשיך חזרה על כביש 1 לכיוון מודיעין.
הסגירה ההרמטית מתרחשת בשל עבודות של רכבת ישראל על גשר במסילת 431. במהלך העבודות, אנשי הרכבת אמורים לחבר את שני חלקי הגשר וכן לפרק את מכונת הדחיקה שנמצאת במקום. על פי מכתב שיצא השבוע ממנכ"ל רכבת ישראל, משה (שיקו) זאנה, לשר הכלכלה ניר ברקת - מטרת העבודות הן הכנה להשלמת סגירת שני צידי הגשר. לדבריו של זאנה מדובר בעבודות שהן בגדר "פיקוח נפש" ויכללו הזזת כלים כבדים ופלטות כבדות הנמצאים כעת על הגשר וסביבתו שלצורך הזזתם דרושה חסימה הרמטית של הכביש.

שבע תחנות רכבת בשרון נסגרו לחודשיים

בתוך כך, החל מהיום ועד ל-4 במאי יעבדו ברכבת ישראל ומשרד התחבורה לחיבור מסילת טבעת השרון למסילה המזרחית. בחודשיים אלו, שבע תחנות בטבעת - שתי תחנות הרכבת ברעננה, התחנה בסוקולוב הוד השרון, תחנת כפר סבא נורדאו, תחנת ראש העין צפון, התחנות בפתח תקווה ותחנת בני ברק יהיו סגורות לתקופה של 65 ימים.
2 צפייה בגלריה
תחנת רכבת רעננה
תחנת רכבת רעננה
תחנת רכבת רעננה. סגורה לחודשיים
(דוברות רכבת ישראל)
הסגירה המשמעותית מתבצעת בכדי לאפשר לרכבת ישראל לחבר את מסילת הרכבת המזרחית שתחל לפעול מסחרית ב-2027 עם מסילת טבעת השרון באזור ראש העין. הסגירה הארוכה והמשמעותית עלולה להוביל לעומס על כלי התחבורה הציבוריים האחרים הפועלים באזור בחודשיים אלו ולו רק בשל העובדה שבין 25 ל-30 אלף הנוסעים שמשתמשים ברכבת בתחנות המדוברות בימים רגילים יצטרכו להחליף את כלי התחבורה שלהם לעבודה ובחזרה.
חלקם, ככל הנראה, ישתמשו ברכבם הפרטי, אך יש אחרים שיפנו למשל לקו האדום של הרכבת הקלה, שיוצא מפתח תקווה ונכנס לגוש דן. במשרד התחבורה וברכבת ישראל מבטיחים כי קווי אוטובוסים רגילים הפועלים בין התחנות או בסמוך אליהן יתוגברו וכן יופעלו שאטלים של הרכבת בין התחנות הסגורות לבין תחנות רכבת שיפעלו בכדי להקל על העומס עבור הנוסעים. כך לדוגמה במטרופולין יתגברו את הקווים 347 שנוסע מתחנת רעננה לתחנה המרכזית בת"א וכן את קו 504 שעושה את דרכו מהתחנות בעיר לכיוון תחנת סבידור, בעוד השאטלים של הרכבת יחלפו בשתי התחנות וייסעו לתחנת הרכבת בהרצליה בכל 20 דקות בבוקר ו-30 דקות בשעות השפל. היסעים נוספים מתוכננים בראש העין, פתח תקווה, כפר סבא והוד השרון.
פורסם לראשונה: 09:35, 01.03.24