כאוס תחבורתי בדרך? החל ממחר (שישי) ה-1 במרץ ועד ל-4 במאי יעבדו ברכבת ישראל ומשרד התחבורה לחיבור מסילת טבעת השרון למסילה המזרחית. בחודשיים אלו, שבע תחנות בטבעת - שתי תחנות הרכבת ברעננה, התחנה בסוקולוב הוד השרון, תחנת כפר סבא נורדאו, תחנת ראש העין צפון, התחנה בפתח תקווה ותחנת בני ברק יהיו סגורות לתקופה של 65 ימים.
2 צפייה בגלריה
תחנת רכבת רעננה
תחנת רכבת רעננה
תחנת הרכבת ברעננה. תחובר למסילה המזרחית
(דוברות רכבת ישראל)
הסגירה המשמעותית מתבצעת בכדי לאפשר לרכבת ישראל לחבר את מסילת הרכבת המזרחית שתחל לפעול מסחרית ב-2027 עם מסילת טבעת השרון באזור ראש העין. הסגירה הארוכה והמשמעותית עשויה להוביל לעומס על כלי התחבורה הציבוריים האחרים הפועלים באזור בחודשיים אלו ולו רק בשל העובדה שבין 25 ל-30 אלף הנוסעים שמשתמשים ברכבת בתחנות המדוברות בימים רגילים יצטרכו להחליף את כלי התחבורה שלהם לעבודה ובחזרה.
חלקם, ככל הנראה, ישתמשו ברכבם הפרטי, אך יש אחרים שיפנו למשל לקו האדום של הרכבת הקלה, שיוצא מפתח תקווה ונכנס לגוש דן. במשרד התחבורה וברכבת ישראל מבטיחים כי קווי אוטובוסים רגילים הפועלים בין התחנות או בסמוך אליהן יתוגברו וכן יופעלו שאטלים של הרכבת בין התחנות הסגורות לבין תחנות רכבת שיפעלו בכדי להקל על העומס עבור הנוסעים. כך לדוגמא במטרופולין יתגברו את הקווים 347 שנוסע מתחנת רעננה לתחנה המרכזית בת"א וכן את קו 504 שעושה את דרכו מהתחנות בעיר לכיוון תחנת סבידור, בעוד השאטלים של הרכבת יחלפו בשתי התחנות וייסעו לתחנת הרכבת בהרצליה בכל 20 דקות בבוקר ו-30 דקות בשעות השפל. היסעים נוספים מתכוננים בראש העין, פתח תקווה, כפר סבא והוד השרון.
2 צפייה בגלריה
 מסילה מזרחית רכבת ישראל המסילה המזרחית מפה
 מסילה מזרחית רכבת ישראל המסילה המזרחית מפה
תכנון המסילה המזרחית
המסילה המזרחית הינה מסילה שאמורה להשתרע על פני כ-65 קילומטרים, בין חדרה ללוד בסמוך לתוואי כביש 6. עלות הקמת המסילה בה יהיו 47 גשרים עומד על 8.5 מיליארד שקלים והפרויקט כולו אמור להיפתח ב-2026. המסילה תגדיל את היצע הנסיעות ברשת המסילות הארצית בכ-30%, תוך הענקת גמישות תפעולית לתנועת הרכבות (כיום נשענת תנועת הרכבות רק על שתי מסילות החוף העמוסות). העבודות על המסילה מחולקות בין רכבת ישראל שמניחה את המסילות בין ראש העין ללוד ובין חברת נתיבי ישראל שסוללת את חלקה הצפוני בין חדרה לראש העין.
קיבולת הרכבות ברשת הארצית צפויה לגדול מידי יום בכ-150 רכבות נוסעים, כאשר בשעות השיא יפעלו שש רכבות בשעה. בנוסף, הפרויקט יגדיל גם את פוטנציאל שינוע המטענים ברכבת, מה שיאפשר הורדה של מאות משאיות מהכבישים מידי יום. המשמעות: ירידה משמעותית בזיהום האוויר ושיפור הבטיחות בדרכים.
במסגרת הפרויקט ולאורך התוואי מתוכננות לפעול 6 תחנות נוסעים, מתוכן יוקמו חמש תחנות חדשות: אלעד, קריית שדה התעופה, ותחנות טירה - כוכב יאיר וטייבה - שתהיינה התחנות הראשונות בארץ, המשויכות למועצות מקומיות ערביות. בנוסף, תחנת ראש העין צפון צפויה להשתדרג משמעותית.