מאיר אטיאס, מפגין שהוכה באמצעות דגל בניסיון לינץ' בקבר שמואל הנביא ביום שישי, סיפר היום (שני) באולפן ynet על התקרית שבה הוא וחברו הוכו על ידי מפגינים פלסטינים - וטען שכוחות מג"ב "הגיעו לאט מדי ובאופן נאיבי מדי".
2 צפייה בגלריה
חצי חצאים מאיר אטיאס עם זירת התקיפה בקבר שמואל
חצי חצאים מאיר אטיאס עם זירת התקיפה בקבר שמואל
מאיר אטיאס ותיעוד התקיפה של אחד המפגינים
אטיאס תיאר את האלימות, שתועדה והופצה ברשתות החברתיות. "אנחנו עולים לקבר שמואל כל יום שישי, כי אנחנו גרים בשכונה. באיזשהו שלב, כוחות מג"ב זזו הצדה והפלסטינים התקרבו אלינו, והתחילו המכות. בחבר שלי בעטו בחזה, הוא נפל לרצפה וקפצו עליו 20 פלסטינים. הבעיטה הייתה אמורה לפגוע בי, אני התחמקתי, אבל שלושה עדיין רדפו אחרי ונתנו לי אגרופים".
לדבריו, מדובר בתקרית חריגה. "אנחנו מכירים את המקום, את אנשי הכפר. אף פעם לא היה משהו חריג. אני לא בא כל שבוע עם דגל, אבל ראינו את ההפגנה שלהם ולחבר שלי היה דגל באוטו, אז הוצאנו אותו. קיבלנו אישור לעמוד במדרכה ממול מהקצינים בשטח, והכל היה בסדר עד שקרה מה שקרה".
2 צפייה בגלריה
החשוד בעת מעצרו
החשוד בעת מעצרו
"כשמג"ב התערבו - זה היה לאט מדי". אחד החשודים בביצוע הלינץ'
(צילום: דוברות המשטרה)
"אלו היו רגעים מפחידים. פחדתי שזה יסתיים אחרת, עם חפץ חד שהיה פוגע בחבר שלי או בי. כשמג"ב הגיעו להתערב הם עשו את זה לאט מדי ובאופן נאיבי מדי. לדעתי, הם יכלו להגיב ביד קשה יותר, לעצור אותם במקום ולא להתחיל לפעול אחרי כמה שעות. לא שאני מתלונן, הם עושים את העבודה אבל יכלו לעשות את זה יותר מהר".
בפעם הבאה גם תהסס לבוא עם דגל? "אם ייצא לי להיות שם, אניף את הדגל בגאווה. אני לא צריך לפחד במדינה שלי."
ביום שישי אטיאס וחבריו הגיעו למוקד מחאה פלסטינית. כמה עשרות תושבי הכפר הפלסטיני נבי סמואל הפגינו נגד ההחלטה לסגור את שערי הכפר בסמוך לקבר, ובשלב מסוים הגיעו למקום כעשרה יהודים שהתגרו בהם ובין הצדדים התפתח עימות. המפגינים התנפלו על אחד מהם, ותקפו אותו בנוכחות כוחות הביטחון. לוחמי מג"ב שהיו באזור פיזרו את המתפרעים תוך דקות. אטיאס לא נזקק לטיפול רפואי ולא רצה להגיש תלונה במשטרה, אך זו הודיעה כי פתחה בחקירה וחמישה מהתוקפים נעצרו.