שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו ביקר היום (רביעי) בהר הבית ובמסגד אל-אקצא כשהוא לא מלווה באישיות ישראלית. צ'בושולו, שר החוץ הטורקי הראשון שמבקר בישראל מאז 2007, נפגש בהר הבית עם אנשי הווקף הירדני במשרדיהם במקום אחרי שמוקדם יותר נפגש עם שר החוץ יאיר לפיד.
4 צפייה בגלריה
שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו מבקר בהר הבית
שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו מבקר בהר הבית
שר החוץ הטורקי צ'בושולו בהר הבית
(צילום: AP)
צ'בושולו הגיע אתמול לביקור בישראל וברשות הפלסטינית. מיד לאחר נחיתתו בישראל, נסע השר הטורקי אתמול לביקור ברמאללה, שם נפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ועם שר החוץ הפלסטיני אל-מאלכי.
הבוקר, כאמור, נפגש צ'בושולו עם שר החוץ לפיד ומסר איתו הצהרות משותפות. "אנחנו לא נעמיד פנים שהיחסים בינינו לא ידעו עליות ומורדות. יחד עם זאת תמיד ידענו לחזור לדבר, לחזור לשתף פעולה", אמר לפיד. "עמים עם היסטוריה ארוכה יודעים תמיד לסגור פרק ולפתוח פרק חדש, וזה מה שאנחנו עושים היום. בעקבות הסכמי אברהם נוצר במזרח התיכון ציר של כוח למול הטרור, למול הנסיונות לערער על היציבות".
4 צפייה בגלריה
שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו מבקר בהר הבית
שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו מבקר בהר הבית
(צילום: רויטרס)
צ'בושולו הודה ללפיד על האירוח ואמר כי הוא מצפה לביקורו בטורקיה. בהמשך ציין השר הטורקי כי "יש לי רגישות רבה לעיר ירושלים. אנחנו מאמינים שנרמול היחסים הוא המפתח לשלום ולפתרון הסכסוך עם הפלסטינים. לאורך ההיסטוריה טורקיה שיחקה תפקיד משמעותי בניסיון לפתור את הסכסוך - וגם עכשיו היא מתחייבת לנסות".
שרי החוץ סיכמו לחדש את השיחות בין המדינות כדי לאפשר לחברות תעופה ישראליות לטוס לטורקיה, וכן לחדש את הפעילות של הוועדה הכלכלית המשותפת.

כמה מהמתפללים במסגד אל-אקצא אמרו לצ'בושולו שהוא אינו רצוי במקום. "אנחנו רוצים לראות אתכם באים להגן על אל-אקצא, כשמאיימים להרוס אותו", נשמעו המתפללים קוראים לעברו. "תחזור למקום שממנו הגעת. בביקור הבא תגיע בכבוד".