המשטרה התייחסה היום (שלישי) לתקרית האלימה שתועדה בפתח תקווה, שבמסגרתה נעצרו ארבעה נערים בני 15 עד 17 בחשד שתקפו נער אחר בגן שעשועים בעיר. לפי המשטרה, מבירור ראשונה עולה כי התקרית הגיעה כ"נקמה" לשני אירועי אלימות קודמים - שהחלו על פי החשד כתוצאה מאלימות מילולית שהתפתחה בין קבוצות נערים. בתוך כך, המשטרה עצרה היום שני נערים נוספים בחשד למעורבות באירוע, ואחד נוסף הסגיר את עצמו. בסך הכל נעצרו שבעה.
על פי החשד, הנער שהוכה הכיר את הנערים שלקחו חלק בתקיפה קודמת בעיר, שכללה איומי אקדח. לאחר התקרית הוא פונה לבית חולים לקבלת טיפול רפואי ושוחרר אתמול, ומאז שהה אצל בני משפחה באזור השרון. הוא מגיע ממשפחה עם בעיות סוציאליות מורכבות. הורי הנערים ניסו מאז התקרית לסגור ביניהם את האירוע.

3 צפייה בגלריה
תיעוד אלימות נוער
תיעוד אלימות נוער
שני הנערים שהותקפו
לפי בירור ראשוני של המשטרה, האירוע האלים בפתח תקווה הגיעה כאמור כ"נקמה" על תקרית אלימה נוספות, שתועדה גם כן. בסרטון אחר, שהקדים כאמור את התקיפה בגינה הציבורית בפתח תקווה, נשמע נער מאיים על קורבן נוסף ומכוון אליו אקדח. לא ברור אם מדובר באקדח אמיתי או באקדח אייר סופט. בהמשך חבט הנער בראשו של הקורבן באמצעות האקדח.
המשטרה הגיעה לביתו של אחד המעורבים שעשה שימוש לכאורה באקדח האייר סופט, וערכה בו חיפושים. מבירור ראשוני כאמור עולה כי הסרטון האלים שבו הותקף נער עד זוב דם בפתח תקווה, הינו תגובה לאירוע אחר. כחלק מהתגובה, שני נערים עשו "תרגיל" שככל הנראה במהלכו הובילו למקום המפגש נער אחר שאיתו הייתה להם מחלוקת, ושם תקפו אותו ופגעו בו באמצעות האקדח.
3 צפייה בגלריה
גן השעשועים שבו הותקף נער בפתח תקווה
גן השעשועים שבו הותקף נער בפתח תקווה
גן השעשועים שבו הותקף הנער בפתח תקווה
(צילום: איתן גליקמן)
3 צפייה בגלריה
גן השעשועים שבו הותקף נער בפתח תקווה
גן השעשועים שבו הותקף נער בפתח תקווה
(צילום: איתן גליקמן)
במשטרה הצליחו בשעות האחרונות ללמוד כי מדובר בלפחות שלושה אירועי אלימות בין קבוצות נערים, ללא היכרות מוקדמת ביניהן, שהחלו בפגישה אקראית שנערכה ביניהן ברחוב. אותו מפגש גלש כאמור לפסים אלימים וגרם לאירוע המתגלגל - האחרון שבהם בגינה הציבורית בפתח תקווה. מבחינת המשטרה, גם אותם נערים שמוצגים כקורבנות חשודים בכמה מאותם אירועים.
גורם בכיר במשטרה אמר כי "זריקת מילים שולית לכאורה בין מעורבים הסלימה עד כדי אלימות אכזרית, תוך שימוש באקדח, בכלי תקיפה ובמכות". הוא הוסיף כי "מדובר באירועים חמורים ביותר. ראשיתה של החקירה החלה בעקבות הסרטונים, מבלי שיש לנו תלונות או עדויות, ולו רק בגלל המראות שנחזים".
ארבעת הנערים שנעצרו ראשונים נחקרים ומוסרים את גרסאותיהם. נגד אחד מהם הוגש בעבר כתב אישום בגין אירוע אחר. החקירה עודנה בראשיתה, ובמשטרה ציינו כי הנערים יובאו לדיון בבקשה להארכת מעצרם בבית משפט השלום לנוער בפתח תקווה.

מפקד מרחב שרון במחוז מרכז, תת-ניצב נתי גור, אמר מוקדם יותר כי "זהותם של מעורבים נוספים ידועה לנו, אני קורא להם להסגיר את עצמם בהקדם". לדבריו, "מדובר ברצף של אירועי אלימות קשים בקרב בני נוער ולכן מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, הציב את החקירה בתעדוף המחוזי הגבוה ביותר, תוך הפעלת כלל היחידות והאמצעים החקירתיים שברשות המשטרה".
חלק מאותם המעורבים באירוע אף מוכרים למערכת החינוך העירונית בפתח תקווה ומחלקת הנוער במשטרה, בגלל שורה של אירועי אלימות. ראש העיר רמי גרינברג צפוי להגיע לבית הספר שבו הם לומדים כדי לשוחח עם הצוות והתלמידים, ובעיר יקיימו דיון חירום של ועד ההורים העירוני.
בחטיבות הביניים ובתיכונים יקדישו את שעת החינוך הקרובה להסברה ושיח על התקרית האלימה שתועדה בפתח תקווה, בהנחייתו של שר החינוך יואב קיש.