1 צפייה בגלריה
בית החולים אסף הרופא
בית החולים אסף הרופא
בית החולים אסף הרופא
(צילום: בני דויטש)
חיה לאה ברגמן, בת 31 ממודיעין עילית, נפטרה הערב (שלישי) לאחר שפונתה במצב אנוש לבית החולים אסף הרופא (שמיר) כשהיא סובלת מקוצר נשימה. ברגמן, שלא התחסנה, ביקרה באומן בראש השנה יחד עם בעלה וחלתה מאז.
לפחות שלושה בני אדם מקרב השבים מאומן נפטרו מקורונה. בימים האחרונים נפטרו הרב אלימלך פקשר והרב יוסף בסירדמן - דמויות מוכרות בחסידות ברסלב ששהו בראש השנה באוקראינה, וחלקם לא היו מחוסנים. בנוסף, שניים שנדבקו ומצבם הידרדר באוקראינה אף הוטסו לארץ במצב קשה. לפחות 15 בני אדם שחזרו לאחרונה לארץ נמצאים כעת במצב קשה.
קרוביה הזעיקו את מד"א סמוך לשעה 16:20 ודיווחו על כך שהיא סובלת מקוצר נשימה. ברגמן הגיעה לבית החולים תוך שעה - אך מאמצי הרופאים לא צלחו וכעבור זמן קצר נאלצו לקבוע את מותה.
בבית החולים מסרו כי "למרות מאמצים מרובים של הצוות הרפואי להצילה, נאלצנו לצערנו לקבוע את מותה. אנו קוראים שוב בהזדמנות זאת לאוכלוסיה להתחסן ולמנוע טרגדיות מסוג זה".
מתחילת החודש אובחנו בישראל יותר מ-158,700 חיוביים לקורונה, לעומת 201,880 בכל אוגוסט. שיא המאומתים היומי נרשם ב-2 בספטמבר, אז אובחנו בישראל 11,333 מאומתים ביום אחד. לפי משרד הבריאות, קרוב ל-70% מהחולים במצב קשה לא התחסנו כלל. מבין החולים קשה שחצו את גיל 60 – שיעור הלא-מחוסנים על כ-82%. מספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה חצה את המספר 7,555.