2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בהדסה עין כרם
מחלקת קורונה בהדסה עין כרם
כ-70% מהחולים קשה אינם מחוסנים. מחלקת קורונה בהדסה עין כרם, ארכיון
(צילום: דוברות הדסה)
5,345 ישראלים קיבלו היום (שני) הודעה שהם חיוביים לקורונה. כך עולה מנתוני משרד הבריאות. בסך הכול פוענחו לפני כניסת חג הסוכות כ-110 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על כ-5.1%, דומה לזה של אתמול. זהו היום ה-58 ברציפות שבו מאובחנים בארץ יותר מ-1,000 מאומתים.
מתחילת החודש אובחנו בישראל יותר מ-158,700 חיוביים לקורונה, לעומת 201,880 בכל אוגוסט. שיא המאומתים היומי נרשם ב-2 בספטמבר, אז אובחנו בישראל 11,333 מאומתים ביום אחד.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,108 חולי קורונה, 708 מהם במצב קשה. מדובר בירידה קלה לעומת הנתון הבוקר. 191 חולים קשים מחוברים למכונות הנשמה.
473 מהחולים הקשים אינם מחוסנים, 149 מחוסנים ללא מנת דחף ו-61 קיבלו גם את מנת החיסון השלישית. לגבי 25 חולים קשים לא נמסרו נתונים. מהנתונים עולה כי קרוב ל-70% מהחולים הקשים לא התחסנו כלל. מבין החולים הקשים שהם בני 60 ומעלה – שיעור אלו שלא התחסנו עומד על כ-82%.
2 צפייה בגלריה
מתחסנים בחיסון שלישי
מתחסנים בחיסון שלישי
יותר מ-14 אלף קיבלו היום חיסון שלישי
(צילום: EPA)
מספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 7,555, לאחר שאתמול נפטרו 21 חולי קורונה והיום חמישה נוספים. מתחילת החודש נפטרו בישראל 452 חולי קורונה, כלומר יותר מ-22 בממוצע ליום.
לנוכח התחלואה הגבוהה והנתונים של משרד הבריאות על יעילות מנת הדחף הגיעו מאז חצות עוד 14,558 ישראלים לקבל את מנת החיסון השלישית. למרות זאת, מאז ראש השנה חלה ירידה במספר המתחסנים במנה זו.
מתחילת החודש קיבלו כ-825 אלף ישראלים את החיסון השלישי, מחציתם בשבעת הימים הראשונים של החודש. בנוסף הגיעו היום 2,449 ישראלים לקבל את מנת החיסון הראשונה. מתחילת החודש קיבלו 82,850 ישראלים את החיסון הראשון.

הבוקר הודיעה חברת פייזר כי תבקש לאשר את מתן החיסון לקורונה שפיתחה גם לילדים בני 11-5. לפי ההודעה של החברה האמריקנית, החיסונים של פייזר נמצאו יעילים והניסוי שנערך בקרב קבוצת גילים זו הסתיים בהצלחה. לפיכך, פייזר תעביר את הבקשה הנוגעת לילדים למנהל התרופות והמזון האמריקני (ה-FDA).
החיסון שפיתחה פייזר בשיתוף חברת ביונטק זמין בכל רחבי העולם לכל ילד מעל גיל 12, אך מכיוון שברחבי העולם התברר כי זן הדלתא גורם להדבקה נרחבת יותר בקרב תלמידים ששבו בתקופה זו לספסל הלימודים, ממתינים הורים רבים בציפייה מלווה בחששות לחיסונים לילדים בגילים הצעירים יותר.
במסגרת הניסוי שביצעה החברה בקרב ילדים בבתי ספר יסודיים, בדקה פייזר מתן מינון נמוך בשליש מהזריקה שניתנת כעת לכלל הציבור מגיל 12 ומעלה. ד"ר ביל גרובר, סגן נשיא בכיר בפייזר, אמר לסוכנות הידיעות AP כי לאחר מתן המנה השנייה, הנסיינים בני 5 עד 11 יפתחו רמות נוגדנים חזקים לא פחות מאלה שפיתחו בני נוער וצעירים.
הבכיר בחברת פייזר ציין עוד כי הניסוי שנעשה בגילים הצעירים הוכיח את עצמו כבטוח והתגלו בו תופעות לוואי קלות שדומות לאלו שנמצאו בקרב בני נוער וצעירים בגילים 16 עד 25 - כאבים בזרוע או עלייה קלה בחום. "אני חושב שפגענו ב'נקודה המתוקה'", אמר ד"ר גרובר, בעצמו רופא ילדים.
הוא הוסיף כי בפנייה שתיעשה עד סוף ספטמבר ל-FDA, תבקש פייזר לאשר בשלב ראשון שימוש חירום בחיסון לקבוצת הגילים הצעירה, וכעבור זמן קצר תיעשה פנייה דומה לגורמים הרגולטורים באיחוד האירופי ובבריטניה.