צעיר כבן 20 נפצע באורח קשה וניסרין כליפה, בת 43, נפצעה באורח קל מפגיעת רסיסים, אחרי ירי רקטות לעבר גוש דן. השניים ששהו ביפו בעת הירי הרקטי פונו אל בית חולים וולפסון לקבלת טיפול רפואי.
זירת הנפילה
(צילום: עידו ארז, תיעוד מבצעי מד"א, המבצר)

התושבים מספרים: "אין מיגון"
(צילום: עידו ארז)

אדם שפלטר, תושב השכונה, סיפר: "מדובר בשכונה עם בתים ישנים. אין לנו שום מיגון. פנינו לעירייה וביקשנו מיגוניות, לא הייתה תגובה רצינית. כל אזעקה - 20 שנה - אנחנו בחדר פנימי ומקווים לטוב".
הצעיר הפצוע קשה סובל מפגיעה רב מערכתית, הוא נשלח לחדר הניתוח כשהוא מורדם ומונשם. כליפה סובלת מפגיעה באזור האגן, היא בהכרה, ומצבה מוגדר כעת כקל. "לפני כשעה קלה הגיעו אלינו שלושה פצועים מזירת נפילת הרסיסים באזור יפו. אחד במצב קשה, שכרגע לאחר ייצוב הורד לחדר ניתוח עם פגיעה רב מערכתית. השנייה עם רסיס שחדר לאזור האגן. בסך הכול היא יציבה והולכת לאשפוז. נפגעת חרדה נמצאת כרגע בטיפול. שתי הנפגעות היותר קלות בסך הכול יציבות והכול טוב. אנחנו מקווים לעבוד ולהציל גם את הנפגע השלישי", נמסר מבית החולים.
3 צפייה בגלריה
זירת נפילת הרסיסים ביפו
זירת נפילת הרסיסים ביפו
הנזק ביפו
(צילום: עידו ארז)
3 צפייה בגלריה
זירת נפילת הרסיסים ביפו
זירת נפילת הרסיסים ביפו
(צילום: עידו ארז)
דניאל, אחיה של כליפה, סיפר כי "ניסרין הלכה לבקר את אמה. בדרך מהאוטובוס לבית, הליכה של כשתי דקות, הייתה אזעקה. היא התקשרה כי היא רצתה לוודא שאמא שלי, אישה מבוגרת, שמעה את האזעקה. אמא שלי שמה אותה על רמקול, וממש כשפגע הטיל שמענו שניסרין נפגעה. יצאתי החוצה לראות אם היא בסדר, וראיתי אותה יושבת על הרצפה. היא סיפרה שהיא ממש עפה מההדף. כשעזרתי לה לקום ראיתי שיורד לה דם מהירך. חיכינו שיגיעו הפרמדיקים, וברגע שהם הגיעו, ביקשתי שיבואו לבדוק אותה. החליטו לפנות אותה. הגענו לפה, וקבעו שזה רסיס. היא בסדר בסך הכול. בשוק מכל הסיפור הזה, קצת בכאבים. אנחנו מחכים לשמוע מהרופאים שאמרו שמשאירים אותה לילה".
יוסף ששון, חובש מד"א שהיה בזירת הנפילה סיפר: "הגענו במהירות למקום ראינו גבר כבן 20 שוכב בגינה ציבורית כשהוא מעורפל הכרה וסובל מפגיעות רסיסים קשות בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים וחבישות, העלנו אותו לאמבולנס מד"א ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קשה. ביצענו סריקות באזור ובבתים הסמוכים כשבמהלכן איתרנו אישה שהתהלכה במקום כשהיא סובלת מפגיעות רסיסים בגופה".
3 צפייה בגלריה
נפילת הרקטה בתל אביב
נפילת הרקטה בתל אביב
נפילת הרקטה בתל אביב
(צילום: דוברת המשטרה )
בשעה 17:11 נשמעו אזעקות בתל אביב, חולון ובת ים, 21 שעות לאחר הירי הרקטי הקודם לאזור מרכז הארץ. למרות זאת, הנתונים מעידים כי ירי הרקטות לישראל הולך ופוחת ככל שהמלחמה מתקדמת. בשבוע שבין ה-5 ל-11 בנובמבר נשמעו 383 אזעקות ברחבי הארץ, צניחה משמעותית ביחס לשבוע הראשון למלחמה (לא כולל יום הפתיחה) אז נשמעו 1,749 אזעקות.