5 צפייה בגלריה
חשד לרצח בגליל: בת 55 נמצאה עם סימני דקירות, בעלה נמלט
חשד לרצח בגליל: בת 55 נמצאה עם סימני דקירות, בעלה נמלט
הזירה בג'דיידה מכר
עאישה עבאדי, בת 55, נמצאה הערב (יום ראשון) ללא רוח חיים, כשעל גופה סימני דקירות, בבית בג'דיידה מכר. צוותי מד"א קבעו את מותה במקום. המשטרה חוקרת חשד שנרצחה על-ידי בעלה, בן 57 שנמלט אחרי הרצח ונתפס כעבור זמן קצר. זוהי האישה ה-21 שנרצחת מתחילת השנה, והקורבן ה-115 לאלימות בחברה הערבית.
בעת מעצרו של הבעל התקרבו עשרות מבני משפחת הנרצחת אל השוטרים ורצו לתקוף את החשד. המשטרה נאלצה לפזרם באמצעים לפיזור הפגנות, בהם גם רימוני הלם. מאוחר יותר פרצה מהומה גם בבית החולים נהריה, שגופת המנוחה נלקחה אליו, אחרי שעשרות בני אדם ניסו להיכנס לבית החולים בכוח, נבלמו והתפרעו. שני מאבטחים נפצעו באורח קל.
5 צפייה בגלריה
עאישה עבאדי נרצחה בביתה בג'דיידה מכר
עאישה עבאדי נרצחה בביתה בג'דיידה מכר
לא המקרה הראשון שנפגעה מאלימות. עאישה עבאדי
לדברי מנהל המרכז הרפואי, פרופ' מסעד ברהום, "מדובר במצב בלתי נסבל. אי אפשר לשתוק יותר לנוכח מקרי אלימות קשים, שמתרחשים חדשות לבקרים בבתי חולים שונים. אני מבקש לשבח את שיתוף הפעולה המוצלח בין מאבטחי המרכז הרפואי ותחנת משטרת נהריה, שבגופם מנעו נזקים בנפש, כי המקרה הזה היה יכול להסתיים בצורה הרבה יותר גרועה".
מבית החולים נמסר כי "ההמון נבלם בשער הכניסה על ידי מאבטחים מהמרכז הרפואי, בשיתוף עם כוח שיטור מתוגבר מתחנת נהריה, שנאלצו להשתמש בכוח כדי למנוע את כניסתם. שני מאבטחים מהמרכז הרפואי שנפגעו באורח קל נזקקו לקבלת טיפול בחדר המיון".
5 צפייה בגלריה
חשד לרצח בגליל: בת 55 נמצאה עם סימני דקירות, בעלה נמלט
חשד לרצח בגליל: בת 55 נמצאה עם סימני דקירות, בעלה נמלט
זעם בעקבות הרצח. ג'דיידה מכר, הערב
לפי החשד, האישה נדקרה בעקבות ויכוח עם בעלה. כבר כעת ידוע שזהו לא המקרה הראשון שבו היא נפגעת מאלימות. הדיווח על מצבה התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב אשר בשעה 19:42. חובשים ופרמדיקים של מד"א הגיעו למקום והחלו בפעולות החייאה, שבסיומן נאלצו לקבוע מוות. מהמשטרה נמסר כי שוטרי תחנת גליל מערבי עיכבו את הבעל לחקירה, וחוקרי מז"פ הגיעו לזירה לצורך איסוף ממצאים.
חובש מד"א אמין סואעד סיפר כי "כשהגענו למקום חברנו לכוחות המשטרה. ראינו את האישה שוכבת מחוסרת הכרה, עם פצעי דקירות בגופה. היא הייתה ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו לבצע פעולות החייאה מתקדמות וממושכות, אך בהמשך נקבע מותה".

ב-13 בנובמבר נרצחה בת 18 בדירה בבאר שבע, לפי החשד על-ידי בן זוגה בן ה-25, רוני שומוב. לבן הזוג היה עבר פלילי עשיר, ולאורך השנים הוא נכנס ויצא מבתי הסוהר ונאשם בין היתר באלימות כלפי בת זוגו הקודמת ובעבירות סמים וגניבה. לפני שבעה חודשים הוא נעצר גם בגין אלימות כלפי בת הזוג המנוחה, אחרי שהיא דיווחה כי חנק אותה ברחוב. עברו הפלילי כולל גם התנהגות מזלזלת ואיומים כלפי סוהרת שביקשה ממנו לזוז מהמיטה במהלך ספירה. חודש לפני הרצח הוא שוחרר ממאסר, והמשטרה התריעה על כך בפני הצעירה.
למרות רמת המסוכנות של שומוב, שהפכה אותו לפצצה מתקתקת ברורה, המדינה הפגינה אוזלת יד בשמירה על הקורבן - וההערכה היא שרבים כמוהו עוד מסתובבים חופשיים. במדינת ישראל תהליך השיקום של גברים אלימים הוא וולונטרי - כלומר נתון לבחירתו של האדם שהורשע בעבירות אלימות. וגם סנקציות אין: כל אדם שהורשע בעבירת אלימות במשפחה ומסרב לעבור טיפול עובר בדיקת מסוכנות. אם הוא עובר אחת ונמצא מסוכן - אין כיום למדינת ישראל איך למנוע ממנו לפגוע שוב.
מדו"ח של ויצו עלה כי בשנת 2020, "שנת הקורונה", נרצחו 26 נשים (מתוכן 13 בידי בני זוגן), לעומת 17 נשים שנרצחו ב-2019 (מתוכן 5 בידי בני זוגן). 4 מתוך 13 נשים שנרצחו בידי בני הזוג בשנה שעברה התלוננו במשטרה על אלימות לפני הרצח. כמחצית מהנשים שנרצחו על ידי בן משפחתן היו מוכרות לשירותי הרווחה.