ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים הערכת מצב בהמשך היום (שלישי) בעקבות שיגור מטח של 22 רקטות לשדרות ולעוטף עזה אחר הצהריים, שבו נפצע אדם באורח קשה מנפילת רקטה באתר בנייה, ושניים נוספים נפצעו באורח קל.
מנגד, ברצועת עזה הגיבו כי "זו תגובה ראשונה על הפשע, שיגרור עוד תגובות מצד העם שלנו בכל הזירות".
2 צפייה בגלריה
זירת הנפילה בשדרות
זירת הנפילה בשדרות
זירת הנפילה בשדרות
(צילום: רועי עידן)
החמ"ל המשותף של הפלגים ברצועת עזה הודיע כי "אנו לוקחים אחריות על שיגור הרקטות לעבר יישובי עוטף עזה היום אחר הצהריים. נישאר נאמנים לדם השהידים שלנו ולאסירים שלנו. הסוגיה הזו תישאר תמיד בראש סדר העדיפויות. אנו מזהירים את האויב שהסלמת התוקפנות שלו והמעשים הטיפשיים שהוא עלול לעשות לא יישארו ללא תגובה. ההתנגדות בשיא המוכנות כמגן וחרב עבור העם שלנו".
מטח הרקטות אירע זמן קצר לאחר תקיפת צה"ל ברצועה באמצעות טנקים, בתגובה לשיגורים של שלוש רקטות לעוטף עזה בשעות הבוקר המוקדמות עקב מותו של בכיר הג'יהאד האיסלאמי ששבת רעב. לשכת ראש הממשלה ציינה כי נתניהו מקבל כבר מהבוקר עדכונים שוטפים על המצב הביטחוני ממזכירו הצבאי, אלוף אבי גיל.
2 צפייה בגלריה
זירת הנפילה בשדרות
זירת הנפילה בשדרות
זירת הנפילה בשדרות ונזק שנגרם לרכב
דובר צה"ל עדכן כי מתוך הרקטות שנורו אחר הצהריים ארבע יורטו ו-16 נפלו בשטחים פתוחים. בעיריית שדרות מסרו כי התקבל דיווח על שתי נפילות ברחבי העיר, ונזק נגרם גם לרכבים. מד"א דיווח כי טיפל במספר נפגעי חרדה. התושבים בשדרות ובעוטף הונחו להישאר במרחבים המוגנים.
הירי התרחש כאמור זמן קצר לאחר תגובת צה"ל על הירי בשעות הבוקר המוקדמות משטח רצועת עזה לעבר קיבוץ סעד שבמועצה האזורית שדות נגב בעוטף עזה. הרקטות ששוגרו בבוקר התפוצצו בשטחים פתוחים, ולא היו נפגעים בגוף.