"שני אזרחים תמימים שנקלעו בטעות לסיטואציה מורכבת": כך כינה ראש הממשלה נפתלי בנט את בני הזוג נטלי ומורדי אוקנין, שנעצרו בטורקיה לאחר שצילמו ממגדל תקשורת את מעונו של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן.
בפתח ישיבת הממשלה היום אמר (א') בנט כי "שר החוץ, אני וגורמים נוספים עסקנו במעצרם במהלך סוף השבוע. שוחחתי אתמול עם המשפחה ואנחנו עושים הכל כדי להביא את הנושא לפתרון. ביקשתי מהמשפחה, למרות הקושי הגדול, להיות חזקים. אנחנו איתכם. מעבר לזה, לא נכון להרחיב כרגע".
1 צפייה בגלריה
בנט ובני הזוג אוקנין
בנט ובני הזוג אוקנין
בנט ובני הזוג אוקנין
(צילום: רויטרס)


לפני ישיבת הממשלה קיימו בנט ושר החוץ יאיר לפיד התייעצות בנושא, בהשתתפות מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז, ראש המל"ל והיועץ לביטחון לאומי, ד"ר איל חולתא, וגורמים נוספים. בשיחה נסקרו המאמצים שהתבצעו במשך סוף השבוע בנושא, וסוכם על המשך הטיפול בסוגיה בדרגים הבכירים בישראל, במטרה להביאה לפתרון בהקדם האפשרי.
במשדר ynet התייחס הבוקר עורך דינם של בני הזוג, ניר יסלוביץ, לניסיונות לשחרור העצורים: "הגעתי לפה אתמול בבוקר, וישר קיימתי קשר עם כל הגורמים הרלוונטיים שנוגעים בדבר על מנת לפעול ולעשות כל שניתן בידי על מנת להוביל לשחרור מהיר. ממה שהתרשמתי במו עיניי, ההתנהלות פה תקינה ועושים פה מאמץ נכון על מנת לבדוק דברים מסוימים ולשים סוף לסאגה הזאת".
דרושה אזהרת מסע: הישראלים צריכים להדיר את רגליהם מטורקיה
"אני רוצה לשבח את הרשויות, מהרגע שהגעתי עושים כל מה שניתן באופן תקין וראוי על מנת לקיים חקירה ראויה", הוסיף וביקש להודות גם "לגורמי משרד החוץ שעובדים איתי בצמוד על מנת שנוכל להצליח במשימה. זו שליחות של ממש, ואני מקווה מאוד שנסיים את השליחות הזו מהר. אם לא הייתי חדור אמונה וידיעה שאני יכול להוביל עכשיו אדם ארצה, לא הייתם מדברים איתי".
עד אתמול שום נציג ישראלי או משפטי לא ביקר את השניים במעצרם. החשש בישראל הוא שכל יום ושעה שיעברו ללא פתרון, יקטינו את הסיכוי לשחרורם המהיר. חמישה ימים מאז מעצרם, באי כוחם הישראלים והטורקים החלו ללמוד את עיקרי החשדות כדי לגבש ערעור על הארכת מעצרם. בטורקיה, הרשעה בריגול עלולה לגרור מאסר של עשרות שנים ואף חמור מכך, ובני המשפחה חוששים מאוד מכך.