2 צפייה בגלריה
מפקד חיל האוויר אלוף נורקין חושף דרגות לקצינים הלוחמים בהגנה האווירית, בהם מיחידת המנת"ב
מפקד חיל האוויר אלוף נורקין חושף דרגות לקצינים הלוחמים בהגנה האווירית, בהם מיחידת המנת"ב
אילוסטרציה
(צילום: אתר חיל האוויר, שאול גולן )
כתב אישום חריג נגד לוחם בצה"ל בגין אונס חברו ליחידה ותיעוד לוחמים אחרים במצבים אינטימיים: בבית הדין הצבאי במחנה בית ליד התחיל בימים אלה משפטו של לוחם לשעבר מיחידת כיפת ברזל של חיל האוויר, בדרגת רב-טוראי, שהואשם בתקיפות מיניות ובכללן אונס ומעשים מגונים. כך נודע ל-ynet. בדצמבר האחרון הוגש כתב אישום נגד לוחם אחר בדרגת רב-טוראי ממערך כיפת ברזל בגין אונס ומעשים מגונים בכוח של חיילת ששירתה עמו. גם פרשה זו נחשפה ב-ynet.
כתב האישום בפרשה החדשה מכיל 123 סעיפים והוא מתפרס על פני 23 עמודים. הלוחם באחד הגדודים של יחידת ההגנה האווירית מואשם בחמישה סעיפי מעשי סדום שמקבילים למעשה אונס של חייל אחר ששירת עמו. לפי הפרקליטות הצבאית, הלוחם הנאשם הכיר את הקורבן במהלך שירותם המשותף באותה פלגה ובמהלך שהות משותפת של השניים בבסיס אימונים ברמת הגולן, בבסיס פיקוד הצפון ובאתר מודיעין צפוני בגזרה הצפונית.
לפי הנטען, הלוחם תקף את חברו ליחידה בניגוד להסכמתו, בכמה הזדמנויות, מאפריל עד יולי בשנה שעברה. עוד צוין בכתב האישום, כי הקורבן ביקש מהתוקף להפסיק שוב ושוב, ואף טען שהמעשים מכאיבים לו. ואולם הנאשם סירב והמשיך בזממו - במקומות כמו חדר השירותים וחדר המגורים של השניים ביחידה. חלק מהמקרים הופסקו בעקבות התקרבות חיילים אחרים.

"הנאשם אמר 'זה טוב, אני יודע מה לעשות'"

"המתלונן זעק מכאבים וביקש מהנאשם שיחדל ממעשיו, אך הנאשם המשיך ואמר 'זה טוב, זה טוב, אני יודע מה לעשות'", צוין בכתב האישום. בכמה מהמקרים, הנאשם החל מעשיו בעיסוי לכתפי המתלונן.
כתב האישום מייחס ללוחם עוד יותר מ-100 סעיפים של מעשים מגונים ופגיעה בפרטיות, לאחר שתיעד במצלמת הטלפון הנייד שלו לוחמים ששירתו עמו בעודם עירומים באופן חלקי או מלא, בחדר המגורים של הבסיס או במקלחות, ללא ידיעתם.
במאגר הטלפון של הנאשם אותרו עשרות תמונות של לוחמים במצבים אינטימיים. עוד נאשם הלוחם כי נגע באזורים אינטימיים בגופו של חייל אחר, בעודו ישן, ללא הסכמתו.
חלק מהמעשים המיוחסים לנאשם אירעו כבר בשלב הטירונות של היחידה, בבית הספר להגנה אווירית בדרום הארץ. הלוחם נחקר תחילה בחשד לצילומים האסורים, ועל רקע החשדות הכבדים נגדו שוחרר משירות בצה"ל.
ככל שהחקירה התקדמה, גילו החוקרים את מעשי האונס - ומאז עצור הנאשם בכלא הצבאי החדש בבית ליד. הדיון הבא בתיק ייערך בבית הדין הצבאי בתחילת החודש הבא. עוד יצוין כי מיד לאחר היוודע נושא הצילומים האסורים, דיווח חיל האוויר על הלוחם ליועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר ואף עירב את מצ"ח.
הלוחם מכחיש את המיוחס לו. סנגורו, עו"ד הישאם קבלאן, מסר בתגובה: "כל הטענות שלנו יועלו בבית הדין".
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל רואה בחומרה כל אירוע של פגיעה על רקע מיני, קל וחומר מעשים חמורים כמו אלה שמיוחסים לחייל, וימשיך לנקוט יד קשה נגד כל מי שמעורב בכך".
2 צפייה בגלריה
הלוחם שנאשם באונס חברתו ליחידה
הלוחם שנאשם באונס חברתו ליחידה
הלוחם שמואשם באונס חברתו ליחידה
(צילום: שאול גולן)
כאמור, בדצמבר האחרון הגישה הפרקליטות הצבאית כתב אישום נגד לוחם אחר ממערך כיפת ברזל בגין אונס ומעשים מגונים בחיילת ששירתה עמו. הנאשם מכחיש את המיוחס לו במשפטו המתנהל, וטוען כי המעשים בוצעו בהסכמת החיילת ובמסגרת הזוגיות שהייתה ביניהם.
בשלב החקירה התברר בין היתר כי החייל והחיילת העבירו שמירה יחד בתוך הבסיס, חרף ידיעת הקצינים הממונים על מערכת היחסים האינטימית הממושכת שהייתה ביניהם ואף עלתה על שרטון תוך כדי שירותם המשותף ביחידה.
הלוחם הנאשם העיד כי החיילת התלוננה נגדו ברקע של פרידה וסופה של הזוגיות בין השניים. הוא טוען עוד כי היא זו שיזמה את המגע המיני במהלך השמירה בבסיס, שכלל גם את חניקת צווארה.