"אני רואה את הטיוח, ואני לא מתכוונת לנוח עד שימצו את הדין עם האשמים, לכל אותם ראשים שהסכימו לאפשר למחבל לחלל אותי ועוד חמש בנות". כך אמרה הבוקר (רביעי) הילה (שם בדוי), הסוהרת לשעבר בכלא גלבוע שהתלוננה כי האסיר הביטחוני מחמוד עטאללה אנס אותה, בתגובה לחשיפת ynet שלפיה המשטרה בחרה להתמקד בניהול בדיקה סמויה נגד נציבת שירות בתי הסוהר (שב"ס) רב-גונדר קטי פרי במקום לתת עדיפות בחקירה לחשד למעשים מיניים שעליהם סיפר המחבל בפגישה עם שב"כ ושב"ס בכלא. "ישבה אצלם עדות של עטאללה ולא טרחו לבדוק אותה", אמרה הילה בריאיון לשרון כידון וישי שנרב ב-ynet radio.
בית משפט השלום בראשון לציון התיר אמש לפרסם לבקשת ynet ו"ידיעות אחרונות" כי היחידה הארצית לחקירות סוהרים (יאח"ס) בלהב 433, ניהלה בחודשים האחרונים בדיקה סמויה נגד נציבת שב"ס פרי שהחלה בעקבות חשד שלא אומת ולפיו היא ניסתה להסתיר מידע מוועדת הבדיקה הממשלתית בפרשת בריחת האסירים מכלא גלבוע בנוגע למחבל עטאללה שעומד במרכז פרשת "הסרסור בסוהרות".
2 צפייה בגלריה
 הסוהרת הילה והאסיר הביטחוני עטאללה
 הסוהרת הילה והאסיר הביטחוני עטאללה
הסוהרת הילה והאסיר הביטחוני עטאללה
(צילום: גיל נחושתן , EPA)
בדצמבר האחרון נערכה פגישה בין האסיר הביטחוני לבין אנשי שב"כ ונציג חטיבת המודיעין של שב"ס, שבה סיפר עטאללה על היחסים המיניים שקיים לטענתו עם הסוהרת הילה. כמה חודשים לאחר הפגישה התלוננה החיילת לשעבר שבעת שירותה כסוהרת עטאללה אנס אותה.
ואולם, מפרוטוקול שיחה בין היועץ המשפטי של שב"ס ערן נהון לפרקליטת מחוז צפון אילנה ירושלמי, שנחשף ב-ynet, עולה כי שב"כ ושב"ס ננזפו בינואר השנה על עצם קיום הפגישה עם האסיר הביטחוני בזמן שעומד ותלוי נגדו כתב אישום בגין מעשים מגונים בשלוש סוהרות. רק ביולי השנה, לאחר שהילה ניגשה ביוזמתה ללהב 433, פתחה המשטרה בחקירת החשד לאונס הסוהרת בכלא גלבוע.
2 צפייה בגלריה
מסמך סיכום הפגישה
מסמך סיכום הפגישה
מסמך סיכום הפגישה

"אני עוברת המון טלטלות נפשיות, כל מה שבא לי זה להיסגר בתוך עצמי ולברוח לעולם משל עצמי, אבל יש דברים שמניעים אותי וזה בעיקר הצדק", אמרה הבוקר הילה. "בחוויה האישית שלי, הפרקליטות היא מערכה שצריכה טוב טוב לבדוק את עצמה ולחטא שם כל מסדרון. מחודש דצמבר ישבה אצלם עדות מפיו של אסיר ואף אחד לא טרח בעצם לבדוק את כל מה שנאמר מולי.
"אלמלא אני הייתי באה ומתלוננת ומסירה מעליי את הסוד הנורא הזה, כנראה שלנצח העדות של מחמוד עטאללה, שהוא מחבל ואנס אותי ומטריד סדרתי, הייתה שוכבת ונקברת לה אי שם במשרדי הפרקליטות. אני גם לא מתביישת לומר - אני רוצה את האמת יותר ממה שהפרקליטות רוצה בה. אני גם לא מתביישת לומר שכל פעולות החקירה זה הסכמות לדרישות שלי. דרשתי עימות עם המחבל, דרשתי עימות עם קצין המודיעין והודעתי כבר פעמיים שאני דורשת להתעמת עם כל הסגל הפיקודי בבית הסוהר".

הילה ציינה כי ביקשה גם להיפגש עם פרקליט המדינה עמית איסמן, אולם לדבריו הוא עדיין לא נענה לכך. "פרקליט המדינה אמר שהם לא ישאירו אבן שהיא לא הפוכה, אבל רוב האבנים שם שוכבות להן הפוכות עדיין ואני זו שדורשת שהם יהפכו אותן. אני אזרחית במדינת ישראל, ואני הייתי חיילת שבאה לשרת את המדינה שלה ונפגעתי בצורה הכי מחפירה שיש.
"אף אחד בפרקליטות לא דואג לצדק שלי כאדם וכאזרחית, כחיילת שנאנסה על-ידי אסיר. אני דורשת מהם לחקור את האמת ולהביא את האמת ואת הצדק שראוי לי כדי שאסגור מעגל. אני רואה את כל הטיוח שהם עושים ואת כל הטיוח שהם עשו בעבר, מדצמבר כשהם ידעו על זה. אני רק מתמלאת בכעס נוראי על המדינה הזאת, אבל זה תמריץ לצאת למאבק שהוא יותר חזק ואני יודעת שהציבור איתי. אני אדאג שהמדינה תרעד עד שאני אשיג את האמת שלי".
מגיע למשטרה מידע כזה ואז חוקרים רק את השאלה האם נציבת שב"ס דיווחה או לא דיווחה בזמן, כשבפועל הדבר הכי זועק פה זה שיש מחבל שמודה באונס סוהרת בתוך הכלא. את יכולה להבין את ההתנהלות הזאת? "יש המון דברים לאורך כל השתלשלות העניין שהם מכפירים. מאותם קצינים שנענו לדרישותיו של אסיר שיספקו לו חיילות למטרותיו המיניות, וזה ששואלים את הסוהרים האם הייתי קלת דעת או לא הייתי קלת דעת. הכול פה מתנהל בצורה מחפירה, אני דורשת שתקום ועדת חקירה שתחקור כל גוף וגוף בהתנהלות שלו כי שב"ס לא יכול לחקור את עצמו. אני סופגת בשביל אותם אימהות ואבות שלבסוף שולחים את הילדים שלהם לצבא, ולא אפסיק לדרוש את הצדק.
"אני רואה את הטיוח שנעשה, אני רואה שהם מתרכזים באסיר, אבל חייבים להבין שזה הרבה יותר חמור מאסיר, זו מערכת שלמה שככה היא מתנהלת. בא מחבל וטען מול אותם גורמים על מה שנעשה, והפרקליטות מצידה לא עשתה שום דבר. כרגע הפרקליטות גוררת רגליים. בגלל שאני סובלת מפוסט-טראומה, אני נזכרת בעוד ועוד דברים. אני זאת שמתקשרת לחוקרת ואומרת דברים, אני זאת שמבקשת עימותים. למה אני זאת שצריכה להילחם ככה? לא מספיק מה שעברתי? מערכת שלמה הפקירה את הבנות".
השבוע יצא לדרך ynet radio, הרדיו הדיגיטלי הראשון בישראל שיכלול שידורי אקטואליה יומיים של מגישים מובילים ומגוון תוכניות עם עיתונאי קבוצת "ידיעות אחרונות" ואורחים. תוכלו להאזין לו באפליקציית ynet ובאתר בדף הבית ובאפליקציות הרכב לטלפונים. קטעים נבחרים ותוכניות מלאות יעלו גם לאפליקציות הפודקאסטים.