2 צפייה בגלריה
קטין תושב ג'סר א זרקא התקשר למשטרה וביקש שיבואו לקחת ממנו את הנשק שלו
קטין תושב ג'סר א זרקא התקשר למשטרה וביקש שיבואו לקחת ממנו את הנשק שלו
השקית שבה החזיק הנער את הנשק
(צילום: דוברות המשטרה)
כמה ימים אחרי שמאות שוטרים מהמחוז הצפוני של המשטרה פשטו על בתיהם של עשרות סוחרי נשק מהחברה הערבית, התקבלה הבוקר (יום ו') במוקד 100 שיחה מפתיעה. נער בן 16 מג'סר א-זרקא התקשר למשטרה ואמר למוקדן: "בואו לקחת את הקרלו שלי".
שוטרי הסיור של תחנת המשטרה ביישוב הוקפצו במהירות למקום, וכעבור דקה זיהו את הנער שהמתין להם מחוץ לביתו ובידו שקית נייר שמכילה רובה מסוג קרלו.
הנשק נתפס והנער שוחרר אחרי שעוכב לחקירה בתחנת המשטרה.
2 צפייה בגלריה
הנשקים שנמצאו במבצע "אושן" לתפיסת אמל"ח ומאבק בפשיעה בחברה הערבית
הנשקים שנמצאו במבצע "אושן" לתפיסת אמל"ח ומאבק בפשיעה בחברה הערבית
כלי הנשק שנתפסו במבצע "אושן"
במסגרת הפשיעה על בתיהם של סוחרי הנשק ביום שלישי, מהגדולות בתולדות המשטרה, נתפסו רובים, אקדחים ואמצעי לחימה אחרים - כמו מאגים ומקלעי בראונינג - שכל אחד מהם נמכר בעשרות אלפי שקלים.
78 חשודים בסחר באמצעי לחימה הופללו על ידי עבריין שחצה את הקווים. במסגרת ההסכם שנחתם עמו הוא יועבר לרשות להגנת עדים יחד עם קרובת משפחתו.
בסך הכול רכש הסוכן מהעבריינים קרוב ל-70 כלי נשק, מטעני חבלה וטילי לאו. הסוכן הוא עבריין שהוגדר "שובר שוויון" וגויס עוד לפני כשנה, בתקופת כהונתו של ממלא-מקום המפכ"ל לשעבר ניצב מוטי כהן, על-ידי המחוז הצפוני בפיקודו של ניצב שמעון לביא.
בדיקה של תקינות כלי הנשק לאחר שנתפסו על ידי המשטרה

ניצב לביא אמר לאחר המבצע: "זו מלחמה של ממש על עתיד החיים היום יומיים של כל אזרחי המדינה וביטחונם האישי, זו מלחמה נגד חדירת השפעת גורמים עבריינים על הרשויות המקומיות המנסים ומצליחים לשים יד על כספי הציבור, זו מלחמה כנגד סחיטה של בעלי עסקים במגזר הפרטי".
"יש פה ארגונים שמנסים לקחת נתח מחלק משמעותי של הפעילות הכלכלית במדינה, ציבורית ופרטית. זה מסתכם בסכומי כסף עצומים ואם לא נמשיך ונפעל לחסל אותם - הם ילכו ויתחזקו. אסור שהפשע ישתלם, חייבים להמשיך לפעול ביתר עוצמה ולהגביר את הלחץ על העבריינים".
כמה שעות לאחר מכן קיימו ראש הממשלה נפתלי בנט, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ובכירי המשטרה מסיבת עיתונאים בנושא. בנט אמר כי מדובר באחד המבצעים המתוחכמים והנועזים. "השימוש המופקר בנשק בחברה הערבית גובה חיי אדם. במשך שנים נבנה כאן אחד ממצבורי הנשק הבלתי-חוקיים הגדולים במזרח התיכון, ואת זה אנחנו נפרק. צריך להבין - אלה לא חיילים זוטרים, אלה סוחרי נשק", ציין ראש הממשלה.