התיעוד של סגן שר החוץ עידן רול (יש עתיד) מפזז בשעת לילה במסיבת סילבסטר ללא מסכה על פניו למרות העלייה בתחלואה בקורונה ובקשת קובעי המדיניות להיזהר מהתקהלויות גדולות ממשיך לעורר הדים. דנה, שהשתתפה במסיבה, סיפרה הבוקר (יום א') לאולפן ynet כי בניגוד לטענתו של רול, הנוכחים באירוע במלון בקיסריה לא התבקשו להציג בדיקות קורונה שליליות.
"בדקו תו ירוק, אבל לא הביאו בדיקות, לא היה מתחם בדיקות ואף אחד לא ביקש בדיקות", אמרה דנה. על השאלה האם התגובה של סגן השר שקרית, השיבה דנה: "אם הוא אמר שהיו בדיקות - הוא שיקר. לא היו בדיקות".
1 צפייה בגלריה
סגן שר החוץ עידן רול רוקד במועדון צפוף ללא מסכה
סגן שר החוץ עידן רול רוקד במועדון צפוף ללא מסכה
התיעוד של רול במסיבת הסילבסטר
(מתוך האינסטגרם)
- הייתה מגבלה במסיבה? מסכות? ריחוק חברתי? משהו נאמר? "שום דבר, כלום".
- לא חששת? "לא. חליתי בעבר ואני מחוסנת, אז לא חששתי".
- יצרת איתנו קשר כי עצבנה אותך התגובה שיצאה מלשכתו של עידן רול? "כן, כי מה שנאמר לא נכון".
שר הרווחה מאיר כהן אמר הבוקר בתגובה לתיעוד של חבר מפלגתו במסיבת הסילבסטר: "עידן שלח לנו הודעה שבה הוא סיפר כי הכניסה לאירוע הייתה על פי התו הירוק, ויתרה מכך הם דאגו שכל המשתתפים שהיו במסיבה הביאו בדיקות PCR או אנטיגן מאותו יום. אין שום איסור על מסיבות והתקהלויות ויש הוראות מאוד ברורות. עידן אומר שהם עבדו על פי ההוראות.
"עידן איש מאוד ישר ואני סומך עליו, הוא סיפר שהם הקפידו ובדקו את כל האנשים לפני הכניסה למסיבה. אנחנו כשרים צריכים להשגיח בשבע עיניים ובכל מקום שאנחנו נמצאים להכפיל ולשלש את הזהירות כי מסתכלים עלינו ועל איך אנחנו מתנהגים. הלוואי ובכל המסיבות היו דואגים לבדיקות מאותו היום ועם תו ירוק ושאף אחד לא ייכנס למסיבה בלי לעבור את הבדיקות האלה".
סגן השר רול מסר בתגובה: "מדובר במסיבה סגורה עם רשימת מוזמנים שנקבעה מראש וללא אפשרות להיכנס ללא הזמנה. בנוסף, בכניסה למלון האבטחה דרשה מכל מוזמן להציג תו ירוק ובדיקה שלילית מאותו יום. מי שלא עמד בדרישות לא נכנס למסיבה".
במלון שבו התקיימה המסיבה חיזקו את דברי סגן השר רול.
מהנהלת דן קיסריה ריזורט נמסר: "מדובר באירוע פרטי אשר התנהל על פי כל הנחיות התו הירוק וכל המשתתפים בו היו אורחי המלון בעלי תו ירוק בלבד. יתרה מכך, המלון הציב בכניסה עמדה של מד"א וחייב כי כל המשתתפים במסיבה יעברו בדיקת קורונה, טרם תהליך הצ'ק אין למלון, ורק לאחר שהתקבלו תוצאות שליליות הם נכנסו למלון".
כמו כן, חברת HMS שהציבה עמדת בדיקות קורונה בכניסה לאירוע, מסרה בתגובה: "העמדה לבדיקות קורונה מהירות בלובי המלון הוקמה לבקשת המלון על מנת לבצע את הדגימות לאורחים הצפויים לשהות ולבלות בחגיגות השנה האזרחית החדשה. העמדה נפתחה בכניסה ללובי באזור נגיש וגלוי למבלים בנוסף להנחיה שקיבל המאבטח בכניסה שהפנה את המבלים לעבור דרך עמדת הדגימה טרם הצ'ק אין בקבלה. העמדה אוישה על-ידי חובשת-דוגמת שוידאה שוב את התו הירוק של המשתתפים בנוסף למאבטח בכניסה, ביצעה את הדגימות לאלו שצריכים כולל תיעוד מלא. האמירה כי לא בוצעו בדיקות קורונה באירוע הינן שקר וכזב שלא ברור מה המניעים מאחורי הודעה זו לתקשורת".