סגן שר החוץ עידן רול תועד רוקד במסיבת סילבסטר כשהוא לא עוטה מסכה - וכך גם איש שהיה סביבו. האירוע התקיים במתחם סגור במלון בקיסריה, והשתתפו בו עשרות אנשים לכל הפחות. את התיעוד העלה בן זוגו של רול, הזמר הראל סקעת, לסטורי באינסטגרם - ומחק לאור הביקורת שספג.
מלשכתו של סגן השר רול נמסר כי "מדובר באירוע פרטי שנערך על פי נהלי והנחיות הקורונה, כשבנוסף כל המשתתפים בו נדרשו להציג בדיקת קורונה שלילית מיום האירוע ליתר ביטחון".
2 צפייה בגלריה
סגן שר החוץ עידן רול רוקד במועדון צפוף ללא מסכה
סגן שר החוץ עידן רול רוקד במועדון צפוף ללא מסכה
סגן שר החוץ עידן רול רוקד במועדון צפוף ללא מסכה
(מתוך האינסטגרם)
מסיבות הסילבסטר, נדגיש, התקיימו אחרי שבממשלה החליטו לא להטיל כל הגבלות - וזאת על אף מה שהוגדר כ"דאגה" מהן. גם במערכת הבריאות הזהירו מפני מסיבות הסילבסטר, והממשלה קיבלה החלטה שלפיה בליל הסילבסטר תוגבר משמעותית אכיפת התו הירוק והמסכות במועדונים.
בנוסף, לפני הסילבסטר קיים ראש הממשלה נפתלי בנט דיון עם המפכ"ל יעקב שבתאי, שבו הציגה המשטרה את תוכניות האכיפה. מנכ"ל משרד הבריאות גם חתם לאחרונה על צו שמורה על עטיית מסכה גם בחללים פתוחים בהתקהלויות של יותר מ-50 איש, ואילו רול נצפה באירוע בחלל סגור - ללא מסכה.

2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים משרד הבריאות
מסיבת עיתונאים משרד הבריאות
"לא הכל צריך להיות בתקנות. להימנע מאירועים הומי אדם".פרופ' זרקא
(צילום: יאיר שגיא)
פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא המליץ לאחרונה להימנע מהגעה לאירועים "הומי אדם" בחגיגות השנה האזרחית החדשה. רק ביום חמישי האחרון אמר: "בכל מקום שאנשים מתכנסים יש סיכון, לכן לא הכל צריך להיות בתקנות, ברור שתקנות מחייבות, אבל אני ממליץ לציבור, במיוחד צבור רגיש, שלא יגיע לאירועים הומי אדם, שאין בהם הקפדה על מסכה". הוא הבהיר: "זו המלצה לכולם".