מבודפשט ומברלין, בתוך מכשירי פלייסטיישן ובקבוקי שמפו - ובאמצעות צעירה אחת שהייתה "המוח": כתב האישום נגד ארבע הבלדריות בפרשת "המזוודות הוורודות", מתאר שלב אחר שלב את האופן שבו ניסו להבריח קוקאין וקטמין, ואת הדרך שבה נתפסו.
האישום חושף את תפקידה המרכזי של אחת מהן, ארבל מזרחי (23) מקריית אונו, ואת העובדה שעידן צאובר (24) מכפר סבא הפלילה את מזרחי ואת שתי הנאשמות הנוספות – לי פוני (22) מקריית גת ואוראל בן חיים (24) מכפר סבא – לפני שחזרה בה והחליטה, כמו היתר, לשתוק בחקירותיה.
6 צפייה בגלריה
כתב אישום ל-4 הצעירות החשודות באשמת ייבוא 15 ק״ג סמים מסוג קוקאין וקטמין בפרשת ״המזוודות הוורדות״
כתב אישום ל-4 הצעירות החשודות באשמת ייבוא 15 ק״ג סמים מסוג קוקאין וקטמין בפרשת ״המזוודות הוורדות״
חילקו ביניהן את הקוקאין והקטמין הנאשמות, היום
(צילום: מוטי קמחי)
6 צפייה בגלריה
ארבל מזרחי
ארבל מזרחי
ארבל מזרחי. "המוח"
(צילום: מתוך פייסבוק, מתוך אינסטגרם)
היום מעצרן של ארבע הנאשמות הוארך עד החלטה אחרת, בהסכמת הסנגורים והפרקליטות. בני משפחות שלהן הגיעו לבית המשפט, וראו את הצעירות דומעות בדיון. הנה השתלשלות ההברחות, שלב אחר שלב.
ספטמבר. מזרחי, שמתגוררת בתל אביב, יוצרת קשר עם אדם - שהפרקליטות לא יודעת את זהותו – על מנת לייבא סמים לישראל. לשם כך, נכתב באישום, הם בנו מערך שכלל את קשירת הקשר בינה לבין יתר הנאשמות, כדי שישמשו כבלדריות.
בנוסף לכך כלל ההסדר ביניהן החזר כספי עבור תשלום כרטיסי טיסה לשלוש האחרות, לצד הוצאות לינה ומחייה בעת שהייתן בחו"ל – באמצעות מזרחי. אחרי הנחיתה, לפי האישום, הסמים הועברו למזרחי – שהעבירה להן כספים במזומן מאוחר יותר.
6 צפייה בגלריה
עידן צאובר
עידן צאובר
עידן צאובר. הפלילה את היתר, ואז שתקה בחקירה
(צילום: מתוך פייסבוק, מתוך אינסטגרם)

13 בספטמבר. מזרחי, צאובר ופוני מייבאות סמים מברלין, בסוג ובמשקל שלא ידועים לפרקליטות.
23 באוקטובר. מזרחי ופוני מביאות לארץ סמים מבודפשט.
30 באוקטובר. בשליחות מזרחי, טסות צאובר ובן חיים לבודפשט, ומביאות משם סמים לארץ.
ינואר. מזרחי מציעה לשלוש לטוס לברלין, כדי לייבא סמים תמורת תשלום. הן נענות להצעה וסוכם כי מזרחי תעביר להן 30 אלף שקל, וכן 3,000 שקל נוספים, עבור הוצאות כרטיסי טיסה ולינה.
6 צפייה בגלריה
ארבעת החשודות בהברחת סמים לישראל בחופשה בתאילנד
ארבעת החשודות בהברחת סמים לישראל בחופשה בתאילנד
יחד, בחופשה בתאילנד
6 צפייה בגלריה
 האכת מעצר
 האכת מעצר
בדיון הארכת המעצר הראשון. הן עדיין במעצר
(צילום: מוטי קמחי)
8 בינואר, 21:00 בערב. מזרחי משלמת עבורה ועבור שלוש הנאשמות האחרות כרטיסי טיסה לברלין. בהוראת האדם שזהותו אינה ידועה, סוכם כי ארבעתן יטוסו יחדיו, ואילו בחזור הן יתפצלו.
12 בינואר, 13:00 בצהריים. הנאשמות טסות לברלין.
14 בינואר, 17:34 שעון גרמניה. מזרחי ובן חיים מקבלות מאדם שזהותו אינה ידועה את הסמים, כשהם מוסלקים בתוך שני מכשירי סוני פלייסטיישן, בקבוקי שמפו, ואריזות מלח מים המלח.
14 בינואר, בערב. הנאשמות חולקות ביניהן את הסמים כך – מזרחי מקבלת 4,440 גרם קוקאין בארבע קופסאות וארבע שקיות של מוצרי ים המלח לכאורה. צאובר קיבלה 729 גרם קטמין כשהם מוסלקים בתוך בקבוק שמפו ו-2,379 גרם קוקאין, בתוך סוני פלייסטיישן ושקית של AFTER WORKOUT MAGNESIUM MENS SOAK.
6 צפייה בגלריה
ארבע הנאשמות
ארבע הנאשמות
ארבע הנאשמות
(מתוך פייסבוק)
פוני קיבלה 739 גרם קטמין בתוך בקבוק שמפו ו-2,586 גרם קוקאין בתוך סוני פלייסטיישן, ובתוך אריזת של חברת MIVOLIS עליה רשום בגרמנית "מלחי אמבט מקוריים מים המלח". בן חיים קיבלה 754 גרם קטמין בתוך בקבוק שמפו ו-2,680 גרם קוקאין כשהם מוסלקים בקופסה עליה רשום בשפה הגרמנית "מלחי אמבט ים המלח", בקופסה נוספת ובשקית.
15 בינואר. ארבע הבלדריות נוחתות בנתב"ג בשתי טיסות נפרדות, כשבמזוודות שלהן קוקאין במשקל 12.086 ק"ג נטו בשווי כולל מוערך שנע בין 1.9 מיליון שקלים ל-2.2 מיליון שקלים, וכן קטמין במשקל 2.224 ק"ג נטו, בשווי כולל מוערך שנע בין 133 אלף שקל ל-177 אלף.
בחיפוש במזוודות של מזרחי, צאובר ופוני – מיד לאחר נחיתתן בנתב"ג - נמצא הקוקאין והקטמין. הן נלקחות לחקירה, ואחת מהן – צאובר – מודה בפירוט בחקירתה הראשונה בקשירת הקשר ובייבוא הסמים, ומפלילה למעשה את שלוש האחרות. בחקירתה השנייה במשטרה היא טענה ששיקרה, ומאז - בעצת עורכת דינה - שמרה על זכות השתיקה ביתר חקירותיה.
החוקרים מתבססים באישום גם על העימות בינה לבין בן חיים, הודעות וואטסאפ מהנייד של צאובר המתארות את שיחותיה עם היתר, פלט כניסות ויציאות מישראל התואם את אותן הודעות, וכאמור תפיסת הסמים במזוודות. ארבע הנאשמות שותקות בחקירתן, ובאישום נכתב כי יש לכך "מחיר כפול".