פרופ' מוריר חמאיסי, מנהל מחלקת פנימית ד' בבית החולים רמב"ם שבחיפה, הוא הרופא הבכיר שהושעה בעקבות תלונה על הטרדה מינית. את התלונה שהובילה להשעייתו הגישה מתמחה במחלקה, שטענה כי הרופא הטריד אותה מינית ואף התנה את קידומה בהטבות מיניות.
1 צפייה בגלריה
מור'יר ח'מאיסי ובית החולים
מור'יר ח'מאיסי ובית החולים
מוריר חמאיסי ובית החולים רמב"ם
(צילום: עידו ארז; מתוך אתר בית החולים רמב"ם)
מכתב ההשעיה של נציבות שירות המדינה עולה כי התלונה נגד חמאיסי הוגשה בתחילת חודש דצמבר 2022, אך האירוע התרחש יותר משנתיים קודם לכן. העובדת, מתמחה במחלקה אותה מנהל הרופא, הגיעה לחדרו במטרה לשוחח איתו על טיפול לקורונה להוריה המתגוררים ברוסיה. על פי תלונת המתמחה, חמאיסי קם ונעל את חדרו, ניגש אליה, הרים את שערה בידיו והכניס את היד השנייה מתחת לבגדיה. אז אמרה לו המתמחה "תפסיק בבקשה, זה לא נעים לי". אלא שהרופא לא נענה לבקשתה ואמר לה כי "אם את רוצה התמחות את צריכה להיות איתי. בואי תני לי נשיקה". יש לציין כי המתמחה כבר לא עובדת בבית החולים.
בסיכום המקרה, כפי שערכה אותו הנציבות, נכתב לרופא כי "המעשים המיוחסים לך הם חמורים נוכח אופיים, מהותם ונוכח העובדה שהם בוצעו, לכאורה, במסגרת תפקידך בבית החולים כלפי מתמחה העובדת בכפיפות לך. במעשיך יש פגיעה קשה בתדמית משרד הבריאות".
חמאיסי משמש גם רופא בכיר במכון אנדוקרינולוגיה, סוכרת ומטבוליזם בבית החולים. הוא נחשב לאחד הרופאים הבכירים במערך הפנימי של בית החולים ועוסק, בין היתר, במחקר בתחום הסוכרת בבית הספר לרפואה באוניברסיטה העברית. מעבר לעבודתו הקלינית, הוא שהה בבוסטון שם השתלם בית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד.
יש לציין כי במסגרת הליך השימוע שבוצע לחמאיסי, הוא הכחיש לחלוטין את הטענות. "מבלי לגרוע מהכחשתך, ציינת כי מדובר במעשים ברף הנמוך ביותר. טענת כי המתלוננת בחרה להגיש תלונה רק בחלוף חודשים רבים, דבר המדבר בעד עצמו, וכי התלוננה נגדך תלונה כוזבת ממניעים פסולים". בהמשך נכתב: "בתפקידך כמנהל מחלקה מצופה ממך אף יותר להקפיד ולדקדק בשמירה וציות לחוקים ולתקנות". כאמור, לבסוף החליט נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ על השעייתו של הרופא, שנכנסה לתוקף מ-12 בינואר ועד לסיום בירור התלונה.
מעורכת הדין תמי אולמן המייצגת את פרופ' חמאיסי נמסר: "פרופ' חמאיסי מכחיש את החשדות המיוחסים לו".
מוקדם יותר היום מסר בית החולים רמב"ם בתגובה: "בעקבות תלונה על הטרדה מינית של איש צוות בכיר בבית החולים, נציבות שירות המדינה פתחה בחקירה והחליטה על הגשת קובלנה נגד הבכיר ולהשעות אותו עד תום ההליך. בית החולים חרט על דגלו אתוס של קוד אתי גבוה בהתנהלות הבין אישית ומגנה כל סטייה ממנו וממתין לתוצאות ההליך המשמעתי".