1 צפייה בגלריה
בית חולים רמב"ם
בית חולים רמב"ם
בית החולים רמב"ם
(צילום: עידו ארז)
רופא בכיר בבית החולים רמב"ם הושעה מתפקידו כמנהל מחלקה בעקבות תלונה לנציבות שירות המדינה על הטרדה מינית. כך נודע ל-ynet. השעיית הרופא, שעליה הוחלט בסוף השבוע שעבר, תיוותר בתוקף עד לבירור התלונה נגדו.
מבית החולים רמב"ם נמסר בתגובה: "בעקבות תלונה על הטרדה מינית של איש צוות בכיר בבית החולים נציבות שירות המדינה פתחה בחקירה והחליטה על הגשת קובלנה נגד הבכיר ולהשעות אותו עד תום ההליך. בית החולים חרט על דגלו אתוס של קוד אתי גבוה בהתנהלות הבין אישית ומגנה כל סטייה ממנו וממתין לתוצאות ההליך המשמעתי".
בחודש שעבר הוגש כתב אישום נגד אורן חננייב, תושב קריית ים, ששימש אח מסייע בניתוחים בבית החולים רמב"ם. לפי כתב האישום, הוא צילם איבר מין של חולה בעודה מורדמת לקראת ניתוח והחזיק 14 אלף סרטונים של ילדים ונערים בעירום.
לפי כתב האישום, בזמן ששימש אח מסייע בניתוח בבית החולים רמב"ם, צילם חננייב איבר מין של צעירה בת 23 בעודה מורדמת לקראת ניתוח. מלבד זאת, הוא צילם כמה חודשים לפני כן ילד בן 4 בעודו עירום לאחר מקלחת. בכתב האישום תואר כי חננייב העביר באמצעות אפליקציית טלגרם תכנים מיניים לחברו, דניל יעקב, אח בבית החולים שיבא, ואף החזיק אלפי תמונות וסרטונים שבהם מופיעים קטינים וקטינות בעירום מלא או חלקי, בחלקם כשהם מקיימים יחסי מין.
בבית החולים רמב"ם פנו לאגף המשמעת של נציבות המדינה וביקשו להתחיל בתהליך סיום עבודתו. "יש להדגיש כי החשוד הציג בקבלתו לעבודה בשנת 2020 מסמך משטרתי המעיד על היעדר עבר של עבירות מין והיעדר רישום פלילי, כמו כל אדם שמבקש להתקבל לעבודה בבית חולים בישראל. לרמב"ם לא היה כל מידע או חשד לקיום או ביצוע של עבירה כלשהי טרם מעצרו. אנו שמים בראש סדר העדיפויות שלנו את הבטיחות והפרטיות של מטופלינו, ונגלה אפס סובלנות לפגיעה באמון המטופלים", אמרו בחודש שעבר בבית החולים.