פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי מרכז שבלוד כתב אישום נגד חיים קורנשטיין (51) מחדרה, בגין ביצוע מעשים מגונים בתשע מתלמידותיו.
1 צפייה בגלריה
חיים קורנשטיין
חיים קורנשטיין
תקף דווקא במקום שבו התלמידות צריכות להיות הכי בטוחות. חיים קורנשטיין
(צילום: דוברות המשטרה)
מכתב האישום שהוגש באמצעות עורכת הדין רחל חלק עולה כי קורנשטייין, שעבד כמורה בכמה בתי ספר במשך כשבע שנים, ביצע מעשים מגונים בתלמידות כשהיו מתחת לגיל 16 - וחלקן אף היו צעירות מגיל זה בשנים רבות.
נטען כי קורנשטיין פעל בשתי שיטות עיקריות, כשאחת מהן הייתה להקרין סרטים לתלמידים כדי להחשיך את הכיתה - ואז בחר בתלמידה להיות כ"צופה" על יתר הכיתה, כשהוא מציג את זה כהטבה. התלמידות הנבחרות היו עומדות בסוף הכיתה, כששאר התלמידים עם הגב אליהן, וקורנשטיין היה נעמד מאחוריהן, מתחכך בהן, מלטף אותן, ומחבק אותן. באחת מהפעמים אף חשף קורנשטיין את איבר מינו והניח עליו את ידה של התלמידה שנבחרה להיות "צופה".
שיטה נוספת של קורנשטיין הייתה להישאר עם תלמידות בהפסקות כדי לחלק להן פרסים, להעניק שיעורים פרטיים שיזם ועוד. בסיטואציות אלו הוא היה נותן לתלמידות משימות כחלק ממשחק שהמציא, ואז מתחכך בישבנן, מלטף אותן ונצמד.
מדובר בתשעה אישומים שמתייחסים לתשע קורבנות. את מעשיו חשפה אחת התלמידות: כשהחליטה להתלונן, היא שאלה עליו בקבוצת וואטסאפ - וכך גילתה ששתי חברות נוספות שלה לכיתה נפגעו ממעשיו. התלמידות פנו למשטרה, ולאחר פרסום מעצרו התלוננו נגדו תלמידות נוספות.
בפרקליטות סבורים שיש להם ראיות רבות נגד קורנשטיין: ראשית, תלונות התלמידות, שחלקן לא הכירו זו את זו ובכל זאת דיווחו על מעשים דומים שמעידים על שיטותיו של קורנשטיין. ישנן גם הודעות מצד בני משפחה, חברים ומורות אחרות, שתיארו שהמתלוננות סיפרו להן על המקרים. חלק מהתלמידות סיפרו על שאירע בזמן אמת, וחלקן לאורך השנים. בין קורנשטיין לתלמידות אף התקיימו עימותים במשטרה.
המורה, מצידו, שלל בחקירתו מכל וכל מגע מיני עם מי מבין התלמידות. עם זאת, הוא תיאר "יחסים קרובים" עם תלמידיו, שבמסגרתם היה מלטף אותם, מחבק אותם ונוגע בהם בעדינות, ב"אופן אבהי" לטענתו. הוא גם טען לעלילה נגדו, ובחקירתו האחרונה שמר על זכות השתיקה. הפרקליטות ביקשה לעצור אותו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.
הפרקליטה רחל חלק כתבה לשופט: "מדובר בתקופה ארוכה שבה בוצעו המעשים, כלפי שלל מתלוננות. החומרה הגלומה במעשים רבה, וביתר שאת לאור העובדה שקורנשטיין היה בעל מרות וסמכות על הקטינות, והפר את אמונן. הוא ניצל את היותן של הקטינות זמינות לו על מנת לבצע בהן את זממו בבית הספר, מקום שצריך להיות בטוח עבורן. כל אלו מלמדים שאינו יכול לשלוט בדחפיו וביצריו, וכי אינו חס על המתלוננות אשר הפכו להיות לו כלי לסיפוק צרכיו המיניים. בנוסף, גרסתו מעידה על עיוותי החשיבה שלו".
עו"ד רוני אלוני-סדובניק, שמייצגת ארבע מן המתלוננות, מסרה כי "הציבור מצפה לענישה מחמירה מאד כלפי עובדי מוסדות חינוך שפוגעים בילדים. העונש הקבוע בחוק העונשין על ביצוע מעשה מגונה שבוצע בקטין ביחסי מרות ללא הסכמת הקטין עומד על 10-7 שנות מאסר בפועל על כל מקרה בנפרד. בתיק זה יש תשע קורבנות עבירה, ואנו מצפות מבית המשפט המחוזי לפסוק עונש של 10 שנים על מקרה ובסך הכול לא פחות ממאסר עולם".
עו"ד ענת קירשנברג, שמייצגת את המורה מטעם הסניגוריה הציבורית: "היום הוגש כתב האישום וטרם קיבלנו את חומרי החקירה. לאחר שנקבל ונלמד אותם, נציג את טענותינו בבית המשפט".