המשטרה חשפה בצהריים (חמישי) פרטים חדשים מחקירת רצח ילנה גרנברג. מפרטי החקירה החדשים עולה כי החשוד, ג'ייסון בלייז, שנגדו יוגש ביום ראשון כתב אישום בגין רצח, רכש בחנות קמפינג יומיים לפני הרצח סכין שבו השתמש לדקירתה, ותכנן לשרוף את הגופה באמצעות בנזין.
גופתה של גרנברג, בת 27 במותה, נמצאה ב-25 באוגוסט מוטלת בשדה ליד רחובות, ספוגה בבנזין. כמה שעות מאוחר יותר נעצר בלייז בביתו בבת ים, לבוש בבגדים מוכתמים בדם. ממצאים דומים נמצאו ברכבו.
במשטרה אמרו כי נטל כדורים, ובעקבות זאת אושפז במצב קשה בבית חולים. בביתו מצאו השוטרים מכתב התאבדות שבו כתב כי הוא מבקש סליחה. לאחר אבחון רפואי בלייז נמצא כשיר לחקירה והליך פלילי וסיפק בחקירותיו כמה גרסאות.
2 צפייה בגלריה
ג'ייסון בלייז
ג'ייסון בלייז
גרנברג ובלייז
(צילום: יריב כץ)
עם התקדמות החקירה התחזק החשד בדבר תכנון מוקדם של הרצח. החוקרים איתרו את החנות שבה רכש החשוד את הסכין וגם את תחנת הדלק שבה קנה לפני הרצח כמה בקבוקים של בנזין.
סגן-ניצב רותם גיל, ראש מפלג בימ"ר מרכז, אמר כי "הראיות שבידינו, שהוא רכש סכין יומיים לפני הרצח בחנות קמפינג, סכין חדה וקטלנית, ובקבוקי בנזין שאיתם תכנן לשרוף את הגופה, סותרים את הגרסה שהוא עדיין דבק בה שמדובר באירוע ספונטני שהתפתח לדקירות".
2 צפייה בגלריה
הזירה ברחובות
הזירה ברחובות
המקום שבו נמצאה הגופה, ליד רחובות
(צילום: ניצן דרור)
ביום הרצח תועדו בלייז וגרנברג במצלמות אבטחה בספריה ברחובות, ליד תחנת הרכבת. עדיין לא ידוע באיזו שעה נרצחה גרנברג והיכן. החוקרים סבורים כי בלייז רצח אותה ולאחר מכן נסע לשטח פתוח ליד רחובות, שם השליך את הגופה ושפך עליה בנזין. במשטרה לא יודעים למה לבסוף לא הצית את הגופה. גם הטלפון הנייד והמחשב של הנרצחת טרם נמצאו ובמשטרה חושבים שבלייז העלים אותם.
בלייז שחזר את הרצח בחדר החקירות, מרגע המפגש עם גרנברג ביום הרצח ועד שדקר אותה למוות והשליך את גופתה, אך לא ביצע שחזור בשטח. הוא עדיין דבק בגרסתו שלא התכוון לרצוח את ידידתו ולטענתו, "היא השפילה אותי והייתי בבלאק אאוט כשזה קרה". בלייז טען בחקירות כי הוא במצב נפשי מאוד קשה והנרצחת הייתה מאוד יקרה לו. "מדובר באדם קר רוח", אמרו במשטרה.