2 צפייה בגלריה
בא''ח כפיר
בא''ח כפיר
המפכ"ל אמר כי הוא לא רואה צורך בשינויים. בן גביר ושבתאי
(צילום : ראובן קסטרו )
הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה (סמכויות) בראשות ח"כ אופיר כץ (הליכוד) תתכנס ביום שלישי בשעה 10:00 כדי לדון בסעיפים שפוצלו מהנוסח שעבר בקריאה שנייה ושלישית לפני כחודש. זאת, בהתאם לסיכום עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שההצבעה על הסעיפים שעוררו מחלוקת יותר מכל – זה שיקבע את הכפפת מפכ"ל המשטרה לשר וסעיף נוסף הנוגע למשך זמן הטיפול בתיקים – נדחתה לאחר הקמת הממשלה.
• לצפייה בנוסח החוק המלא - לחצו כאן

לפני יותר מחודש, בדיונים על חוק תיקון פקודת המשטרה שהגיש יו"ר עוצמה יהודית, הוא אמנם הבטיח שלא יתפשר מעבר לכמה שינויים מזעריים, אבל לבסוף הודיע כי מחשש שהחוק ייפסל בבג"ץ, בגלל המהירות שבה קודם, החוק פוצל. במהלך הדיונים, שהתנהלו באינטנסיביות טרם הקמת הממשלה, יצאו היועצים המשפטיים לממשלה, קציני משטרה בדימוס וחברי הכנסת מהאופוזיציה נגד התנהלות חקיקת הבזק שתפגע בעצמאות המשטרה.
המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי הגיע בעצמו לאחד הדיונים ואמר כי הוא לא רואה צורך בשינויים שמציע בן גביר. כעת הדיון על הסעיפים "הבעייתיים" מתחדש והשר בן גביר נחוש לסיים את החקיקה בתוך זמן קצר.
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר בפתח ישיבת הממשלה
איתמר בן גביר בפתח ישיבת הממשלה
יהיה רשאי להתוות מדיניות כללית, לרבות קביעה של סדרי עדיפויות. בן גביר
(צילום: יונתן זינדל)
הסעיפים בחוק שעברו בקריאה שנייה ושלישית בחודש שעבר מעגנים את סמכותו של השר לביטחון לאומי להתוות את מדיניות המשטרה בתחומים כגון סדרי עדיפויות, תוכניות עבודה, הנחיות כלליות, הוראות המשטרה לפי הפקודה ומימוש סמכויותיו בכל הנוגע לתקציב המשטרה. השר, כך לפי נוסח החוק, יקיים פיקוח ובקרה על פעילות המשטרה ועל רמת מוכנותה. בתחום החקירות השר יהיה רשאי להתוות מדיניות כללית, לרבות קביעה של סדרי עדיפויות, ולאחר ששמע את עמדת היועמ"ש והתייעץ עם המפכ"ל.
כעת הדיונים יתמקדו ביתר הסעיפים שעוררו סערה - שמפכ"ל המשטרה נתון למרות הממשלה וכפוף לשר, אך בצירוף תת סעיף שאומר שהדרג הפיקודי העליון במשטרה הוא המפקח הכללי וסעיף נוסף לפיו השר רשאי להתוות מדיניות ולקבוע עקרונות בעניין משך הטיפול בתיקים, לאחר התייעצות עם היועמ"ש, המפקח הכללי והמופקדים במשטרה על נושא החקירות. השר לא צפוי להתפשר על שינויים נוספים בנוסח הצעת החוק ובוועדה המיוחדת ימשיכו בדיונים לקראת הצבעה על הסעיפים הנותרים בקריאה שנייה ושלישית.