הפסיכולוג לשעבר יובל כרמי (67), שביצע עבירות מין בשתי מטופלותיו - קים אריאל ארד ומטופלת נוספת - נידון למאסר של יותר משלוש שנים. זמן קצר לאחר שבית משפט השלום בירושלים גזר את דינו של כרמי, ארד הגיבה על עונשו ואמרה: "אני חושבת שזה עדיין לא מספק. לא לפי חומרת המעשים שלו. אבל אני יודעת שזה עונש תקדימי ולא מובן מאליו במציאות שאנחנו חיים בה". במהלך המשפט הביעה ארד תסכול ותרעומת על כך שלא הורשע בעבירה החמורה יותר - אינוס.
הפרקליטות, נציין, ביקשה להטיל על כרמי, שרישיונו נשלל, עונש מאסר של שלוש שנים ועשרה חודשים. על פי הפרקליטות, מדובר בנסיבות החמורות ביותר של עבירות יחסי מין בין מטפל למטופל ולכן יש לגזור על כרמי עונש חמור ולקבוע סטנדרט ענישה חדש. כרמי חויב לשלם 100 אלף שקל פיצויים לארד, ו-30 אלף שקל למטופלת השנייה.
3 צפייה בגלריה
קים אריאל ארד
קים אריאל ארד
"עונש לא מספק, אך תקדימי". קים אריאל ארד ויובל כרמי
(צילום: יואב דודקביץ')
עם יציאתו מבית המשפט התנצל כרמי על מעשיו וטען כי הוא "מלא חרטה". "אני מצטער, לקחתי אחריות מההתחלה, גם עכשיו אני אקח את האחריות, ואני מצטער בפני כל מי שפגעתי בו. אני מקווה, מתחנן, שלא יפגעו בעוד אנשים". קים התייחסה להתנצלותו ואמרה: "אני מקווה בשבילו שהוא מצטער". לדבריה, "הפגיעה היא באמת כל כך קשה שלמילים האלה כרגע אין להן הרבה משמעות בשבילי. הוא אמר שהוא יקבל כל עונש שיתנו לו, ואני מאוד מקווה שהוא יעשה את זה".
היא הודתה לכל מי שתמך בה לאורך הדרך: "אני רוצה להגיד באמת תודה על התמיכה הציבורית, לכל מי שהגיעה ותמכה. לכל מי ששלחה הודעה, לחברות המדהימות שלי, למשפחה שלי. לא הייתי מסוגלת לעבור את זה בלעדיכם ובלעדיכן".
שרון ארד, אביה של קים, התייחס גם הוא בשיחה עם ynet לעונש שקיבל הפסיכולוג של בתה, שפגע בה. "קים בהלם, היא מעכלת. יחסית למקרה ולנסיבות זה רחוק מאוד מלספק ולנחם, אבל יחסית לענישה במדינת ישראל, העונש סביר", אמר. הוא טען כי "נסיבות הפגיעה לטעמינו היו צריכים להתנהל בבית המשפט המחוזי והאשמה הייתה צריכה להיות על אונס, אבל לצערי היו חילוקי דעות בפרקליטות".
3 צפייה בגלריה
שרון זגגי פנחס וקים אריאל ארד
שרון זגגי פנחס וקים אריאל ארד
ארד עם עורכת דינה
(צילום: יואב דודקביץ')
עם זאת, ציין, הוא שמח כי בסעיף ה"נמוך יותר" השופטת פסקה על 36 חודשי מאסר. "אני מאמין שיהיה לו הרבה זמן להצטער על מעשיו, לא כמו שזה נשמע בבית המשפט, אבל הדרך הייתה ארוכה מאוד. עברנו שנה ושבעה חודשים מטורפים עד היום וכולנו תקווה, כל המשפחה שנוכל צאת לדרך החדשה של שיקום הילדה ולהתחיל את החיים שלה כי הם נעצרו".
לצדה של קים עמדו היום גם נציגות מרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בירושלים. הדס שימבורסקי יקיר, רכז ליווי בהליך הפלילי, התייחסה לעונש התקדימי ואמרה כי "זה יום מאוד משמעותי. קים גיבורה אמיתית, שנאבקה מאבק מאוד ארוך והליך משפטי מאוד קשה. המקרה של קים הוא השראה להרבה אחרות. אנחנו כאן איתה היום מחזקות אותה על הדבר שהיא עשתה".
3 צפייה בגלריה
יובל כרמי
יובל כרמי
הביע חרטה, המתלוננת מקווה שלא יערער
(צילום: יואב דודקביץ')
עורכות הדין אפרת נחמני-בר ושרון זגגי-פנחס, שייצגו את ארד, אמרו כי "בית המשפט קבע סטנדרטים חדשים לענישה בעבירות של יחסי מין בין מטפל למטופל, ואין ספק כי זה בזכות המאבק העיקש והבלתי מתפשר של קים לאורך כל הדרך על הצדק. שמענו את הנאשם מתנצל לאחר הדיון - זה לעג לרש, לפגיעה שלו בקים אין מחילה".
כרמי הורשע בחודשים דצמבר 2021 וינואר 2022 במעשים מגונים בשתי מטופלות שלו. הוא הורשע לאחר שהודה בעבירות הללו במסגרת הסדר טיעון שבו סעיף האישום שונה מעבירה של מעשים מגונים שלא בהסכמה, למעשים מגונים בין מטפל נפשית למטופל. ההרשעה השנייה של כרמי, בינואר, הגיעה לאחר שכבר הודה והורשע בקיום יחסי מין אסורים עם ארד. במסגרת הסדר הטיעון לא הייתה הסכמה על העונש.
הוא נעצר בינואר אשתקד בחשד לעבירות מין במטופלת בשנות ה-20 לחייה, ותחילה יוחסה לו עבירה חמורה יותר של אינוס, שהוסרה כאמור בהמשך.
עו"ד שני טביב, מפרקליטות מחוז ירושלים, אמרה הבוקר בבית המשפט: "אנחנו בעצם מתחילת הדרך סברנו שהאירוע הזה הוא אירוע של פגיעה חמורה ביותר של מטפל, פסיכולוג, שפוגע בנפגעות במצב הכי רגיש שלהן, במסגרת טיפולית, תוך ניצול של תלות ואמון מוחלט שהן נתנו בו. סברנו שמדובר באירוע מאוד מאוד חמור וגם כך גם טענו בבית המשפט ונראה היום לאור הענישה שבית משפט באמת קיבל את עמדתנו וגזר ענישה שהיא ענישה תקדימית".
לדבריה, "טרם הספקנו ללמוד את גזר הדין ולכן אני לא יכולה לראות את הנימוקים, כך שכל מה שקשור לערעור נאשם אני לא יכולה להביע בעניין הזה דעה, הזמן יגיד". היא ציינה כי שוחחה עם קים: "בוודאי שדיברתי עם קים, אנחנו אחרי הדיון נשארנו באולם קצת בשקט, בלי כל ההמולה, בשביל קצת לעכל ביחד את מה שקרה שם. קודם כל חשוב לי באמת להגיד במעמד הזה וביום הזה שאנחנו מחבקים כל כך את המתלוננות שהלכו והתלוננו במשטרה וחשפו את עצמן כפי שהן חשפו, וחשפו את הפגיעה שלהן, ואנחנו מקווים שהאירוע הזה באמת יהווה מסר, מסר של הרתעה למטפלים אחרים שדבר כזה לא יחזור.