זה 80 יום שכפיר בן 11 החודשים, אריאל בן הארבע והוריהם שירי וירדן ביבס נמצאים בעזה אחרי שנחטפו מקיבוץ ניר עוז ב-7 באוקטובר. עופרי, אחותו של ירדן, כתבה היום (שני) על הגעגוע למשפחה, ונזכרה ברגעי השגרה שלדבריה מעלים בה דמעות. "איך אנחנו פה ואתם שם? למה אתם עוד שם?", תהתה. "חוסר היגיון במציאות בלתי נתפסת - שהיא חלום רע שלא נגמר".
2 צפייה בגלריה
שירי ביבס וילדיה
שירי ביבס וילדיה
בני משפחת ביבס. "חוסר היגיון, מציאות בלתי נתפסת"

אריאל בן הארבע והתינוק כפיר נותרו הילדים האחרונים שטרם שוחררו מהשבי. בחודש שעבר הודיע חמאס, במסגרת הטרור הפסיכולוגי שלו, כי שירי והילדים נהרגו, ולמחרת פרסם סרטון שבו נראה ירדן לאחר שבישרו לו לכאורה על "מותם של בני משפחתו". צה"ל מסר כי הוא בודק את הטענה הזו.
בפוסט שפרסמה עופרי היא כתבה: "80 ימים!!! 80 ימים!!! כבר התרגלתי ל'שגרה החדשה' של ראיונות, חשיפה, שיחות עם בכירים בארץ ובחו"ל, נסיעות, לילות בלי שינה. אבל מתי זה הכי נוכח? מתי אתם הכי חסרים? ברגעים הקטנים שמזכירים את השגרה של פעם - בהצגה עם הילדים, כשהם משתוללים בסלון, בארוחת שישי, כשרואים מקום חדש שיכל להיות אחלה לפיקניק של שבת, כשעוברים ליד מסעדת בשר שברור שתאהבו. ואז הבכי מציף, הגעגוע עולה, חוסר ההיגיון במציאות הבלתי נתפסת שהיא חלום רע שלא נגמר, איך אנחנו פה ואתם שם? למה אתם עוד שם? 80 ימים! די".
לתינוק כפיר מלאו בשבוע שעבר 11 חודשים. "אנחנו בתקווה שכפיר שם יחד עם המשפחה שלו", אמר בשבוע שעבר אילון קשת, בן-דודו של האב החטוף ירדן ביבס. על מצבו של כפיר אמר אילון: "אנחנו לא יודעים אם הפרידו אותם או לא, אם שירי איתו ואם יש לו את המגע האנושי. אם מאכילים אותו כמו שצריך, ואם הוא מקבל את הוויטמינים והצרכים שלו. זה כל כך קריטי, ואנחנו מאוד מקווים שלא נעשה לו נזק בלתי הפיך בהתפתחות שלו.
2 צפייה בגלריה
דויד בר עופרי ביבס לוי עם תמונות קרוביהם שנחטפו לעזה
דויד בר עופרי ביבס לוי עם תמונות קרוביהם שנחטפו לעזה
עופרי ביבס עם תמונות אחייניה. בצה"ל עדיין לא אישרו את טענות חמאס
(צילום: HENRY NICHOLLS / AFP)
"אנחנו בחרדה מטורפת לחיים שלהם, זה כל כך הרבה זמן ומסוכן מאוד, בטח לתינוק שהסיכוי שלו לשרוד הרבה יותר נמוך. כבר עכשיו נעשה לו נזק התפתחותי, ואנחנו לא רוצים שיהיה עוד נזק. זה בעיקר מדגיש את הדחיפות, שאין למה לחכות וצריך להחזיר אותם הביתה כיחידה אחת".
בהתייחסות לטענת חמאס ששירי וילדיה מתים אמר קשת: "אין לנו שום מידע נוסף ממה שצה"ל אמר בצורה רשמית, שבודקים את אמיתות הדברים". על מצבו של ירדן בעקבות פרסום הסרטון של חמאס הוא אמר: "ירדן גם בסכנת חיים אמיתית. ראינו את הסרטון ואיך שהוא נראה. הוא ירד מלא במשקל, הוא נראה מאוד רע, ויחד עם העינוי הפסיכולוגי הפסיכי הזה שהוא עבר עכשיו אפשר למות מזה, לא כמטאפורה".