התינוק כפיר ביבס נחטף עם משפחתו לעזה ב-7 באוקטובר, והיום (שני) מלאו לו 11 חודשים.
משפחת ביבס - האב ירדן, האם שירי וילדיהם אריאל וכפיר - נחטפה על ידי חמאס מקיבוץ ניר עוז. אריאל בן הארבע והתינוק כפיר נותרו הילדים האחרונים שטרם שוחררו מהשבי. בחודש שעבר הודיע חמאס, במסגרת הטרור הפסיכולוגי שלו, כי שירי והילדים נהרגו, ולמחרת פרסם סרטון שבו נראה ירדן לאחר שבישרו לו לכאורה על "מותם של בני משפחתו". צה"ל מסר כי הוא בודק את הטענה הזו.

3 צפייה בגלריה
כפיר ביבס
כפיר ביבס
כפיר ביבס
"אנחנו בתקווה שכפיר שם יחד עם המשפחה שלו", אמר אילון קשת, בן דודו של האב החטוף ירדן ביבס. על מצבו של כפיר אמר אילון: "אנחנו לא יודעים אם הפרידו אותם או לא, אם שירי איתו ואם יש לו את המגע האנושי. אם מאכילים אותו כמו שצריך, ואם הוא מקבל את הוויטמינים והצרכים שלו. זה כל כך קריטי, ואנחנו מאוד מקווים שלא נעשה לו נזק בלתי הפיך בהתפתחות שלו".
"אנחנו בחרדה מטורפת לחיים שלהם, זה כל כך הרבה זמן ומסוכן מאוד, בטח לתינוק שהסיכוי שלו לשרוד הרבה יותר נמוך. כבר עכשיו נעשה לו נזק התפתחותי ואנחנו לא רוצים שיהיה עוד נזק. זה בעיקר מדגיש את הדחיפות, שאין למה לחכות וצריך להחזיר אותם הביתה כיחידה אחת".

3 צפייה בגלריה
שירי ביבס וילדיה
שירי ביבס וילדיה
משפחת ביבס: ההורים שירי וירדן, והילדים כפיר ואריאל
בהתייחסות לטענת חמאס ששירי וילדיה מתים אמר אילון קשת: "אין לנו שום מידע נוסף ממה שצה"ל אמר בצורה רשמית, שבודקים את אמיתות הדברים". על מצבו של ירדן בעקבות פרסום הסרטון של חמאס הוא אמר: "ירדן גם בסכנת חיים אמיתית. ראינו את הסרטון ואיך שהוא נראה. הוא ירד מלא במשקל, הוא נראה מאוד רע, ויחד עם העינוי הפסיכולוגי הפסיכי הזה שהוא עבר עכשיו אפשר למות מזה, לא כמטאפורה".
עוד אומר קשת: "אנשים צריכים להבין שאין למה לחכות, לא צריך לחכות להפסקת אש ושום דבר - צריך משא ומתן דחוף ולהחזיר אותם, וזאת הדרישה מכל מקבלי ההחלטות. אחריותם הבלעדית להחזיר אותם חיים וזה יהיה על המשמרת שלהם. אם הם לא יעשו את זה אנחנו נצטרך לקבור תינוק".
3 צפייה בגלריה
שירי ביבס וילדיה
שירי ביבס וילדיה
שירי ביבס וילדיה ברגעי החטיפה
"התוכנית שלנו היא בעיקר להעביר את הדחיפות. אנחנו מברכים על החיבוק והאמפתיה של כולם ובלי התמיכה הזאת לא היינו מצליחים לעבור את זה, אבל אנחנו צריכים שכולם יעזרו לנו בזעקה שלנו של הדחיפות להחזיר אותם עכשיו, של הסכנה המיידית של כפיר, אריאל, שירי וירדן. אין סיכוי להשאיר אותם עוד יום. כל יום הסיכוי שלהם לחיות קטן משמעותית, והסבל הוא בלתי נסבל".
"חמישית מהחיים של כפיר הוא כבר בשבי טרוריסטים. חייבים למנוע ממנו 'לחגוג' את גיל שנה בשבי כחטוף, ושיחזור אלינו חי ושלם ושכל המשפחה תחזור במקשה אחת. עכשיו".
לתרומות למאבק של משפחת ביבס - לחצו כאן