אתר שמתעדכן און ליין ומיפוי מדויק של המפלגות: בישראל ביתנו ממשיכים ללחוץ על חברי הכנסת לתמוך ביוזמה להדחת ח"כ עופר כסיף (חד"ש) שחתם על עצומה נגד ישראל - התומכת בתביעה שהגישה דרום אפריקה להאג בגין רצח עם בעזה. מימוש ההדחה בהצבעה שתיערך במליאה ביום שני הקרוב דורש תמיכה של 90 חברי כנסת לפחות. עד כה הביעו תמיכה במהלך 74 חברי כנסת.
3 צפייה בגלריה
ועדת הכנסת בדיון בבקשה להפסקת כהונתו של ח"כ עופר כסיף
ועדת הכנסת בדיון בבקשה להפסקת כהונתו של ח"כ עופר כסיף
ח"כ כסיף
(צילום: עמית שאבי)
במסגרת הניסיון להשיג את מספר התומכים הדרוש, הקימה ישראל ביתנו אתר ייעודי שבו מתעדכנים בזמן אמת הנתונים על אודות כוונות ההצבעה של כל חברי הכנסת. נכון לרגע זה, מלבד חברי ישראל ביתנו, סיעתו של יוזם המהלך ח"כ עודד פורר, הביעו תמיכה בהדחה מפלגות הליכוד, ש"ס, עוצמה יהודית והציונות הדתית.
ביש עתיד הסיפור יותר מורכב. בישראל ביתנו סבורים כי יו"ר המפלגה ויו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד מנסה להכשיל את המהלך. שמונה חברי כנסת של יש עתיד הודיעו שיצביעו נגד ובכללם לפיד ומירב כהן. מנגד, שישה חברי כנסת של המפלגה הודיעו שיתמכו במהלך: עידן רול, מירב בן ארי, רון כץ, מיקי לוי, סימון דוידסון וירון לוי.
10 חברי כנסת מיש עתיד עדיין לא הודיעו כיצד יצביעו, ובשלב הזה לא ברור גם כמה מחברי הסיעה יחליטו בסופו של דבר להיעדר מההצבעה במליאה. בישראל ביתנו מתרשמים שהקושי לגייס תמיכה ברורה במהלך על-ידי יש עתיד הוא לא מקרי.
3 צפייה בגלריה
הצבעה להדחת עופר כסיף
הצבעה להדחת עופר כסיף
כוונות ההצבעה של חברי הכנסת
3 צפייה בגלריה
 ועדת הכנסת - דיון בבקשה להדיח את חבר הכנסת עופר כסיף
 ועדת הכנסת - דיון בבקשה להדיח את חבר הכנסת עופר כסיף
יוזם מהלך ההדחה ח"כ פורר
(צילום: אלכס קולומויסקי )
גם במחנה הממלכתי נשמעים קולות הפוכים. אלון שוסטר הודיע כי יתנגד להצעה, אולם כל שבעת חברי הכנסת הנוספים ממפלגת המקור כחול לבן טרם השיבו כיצד יצביעו. אנשי תקווה חדשה במחנה הממלכתי - גדעון סער, זאב אלקין, שרן השכל ויפעת שאשא ביטון - יתמכו בהדחת כסיף.
מבין חברי הכנסת של הקואליציה, ארבעה אנשי יהדות התורה טרם הודיעו כיצד יצביעו: משה גפני, ישראל אייכלר, יעקב אשר ויעקב טסלר. שלושה חברי כנסת של המפלגה הודיעו על תמיכה בהדחה: יצחק פינדרוס, אליהו ברוכי ומשה רוט. יו"ר מפלגת נעם אבי מעוז עדיין לא הודיע על אופן הצבעתו.
במפלגת העבודה הודיעו נעמה לזימי, אפרת רייטן וגלעד קריב שיתנגדו להצעה. היו"ר מרב מיכאלי טרם השיבה לשאלה כיצד תצביע. במפלגות הערביות חד"ש-תע"ל ורע"מ מתנגדים באופן גורף להצעת ההדחה. נכון לעכשיו תומכים בהדחה 74 חברי כנסת, 21 מתנגדים ו-24 טרם השיבו. אם הכנסת תחליט להדיח את ח"כ כסיף, הוא יוכל לערער לבית המשפט העליון.