מעל ל-200 אזרחים ישראלים, ביניהם גם חבר הכנסת עופר כסיף (חד"ש-תע"ל), יפנו לבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג כדי להביע תמיכה בתביעה שהגישה דרום אפריקה בטענה כי ישראל מבצעת רצח עם ברצועת עזה.
בעצומה שצפויה להימסר לבית הדין בסמוך לתחילת הדיונים ביום חמישי הקרוב, נכתב בין השאר: "החומרים אשר עולים מהתביעה מזוויעים ואמינים. ישראל אכן נוקטת בצעדים שיטתיים ויסודיים למחיקת אוכלוסיית עזה, להרעבתה, להתעללות בה ולעקירתה. היא מיישמת מדיניות של מחיקת אפשרויות מחיה, ואשר מובילה לג'נוסייד. היא הורגת באופן שיטתי שכבות אוכלוסייה רחבות, אנשי אקדמיה מובילים, סופרים, רופאים, צוותי רפואה, עיתונאים ואזרחים פשוטים.
2 צפייה בגלריה
עופר כסיף ונורה סוב לבן בעיר העתיקה בירושלים
עופר כסיף ונורה סוב לבן בעיר העתיקה בירושלים
עופר כסיף מניף את דגל הרשות הפלסטינית בהפגנה ביולי בירושלים
(צילום: רוני גרין שאולוב)
לאור האמור לעיל, אנו מבקשים להוסיף את קולנו כאזרחים וכאזרחיות ישראל לטענות שמובאות בכתב התביעה שהגישה דרום אפריקה לבית המשפט הבינלאומי לצדק בהאג, בתקווה שקולנו יסייע לקבלת החלטה שתביא להפסקתה המיידית של המלחמה".
כסיף עצמו צייץ בחשבון ה-x (טוויטר לשעבר) שלו: "חובתי החוקתית היא לחברה הישראלית ולכלל היושבים בה, לא לממשלה שחברים בה ובקואליציה שלה קוראים לטיהור אתני ואף לרצח עם ממש. הם אלה שפוגעים במדינה ובעם, הם אלה שהובילו לפנייה של דרום אפריקה להאג, לא אני וחבריי.
וכאשר הממשלה פועלת נגד החברה, המדינה ואזרחיה, קל וחומר כאשר היא מקריבה אותם ומבצעת בשמם פשעים על מזבח שמירה על קיומה שלה, זכותי ואף חובתי להתריע על כך ולעשות ככל יכולתי במסגרת החוק כדי לעצור זאת.
לא אוותר על המאבק למען קיומנו כחברה מוסרית. זאת הפטריוטיות האמיתית – לא מלחמות נקם וקריאות להשמדה, לא שפיכות דמים מיותרת, ולא הקרבת אזרחים שנחטפו וחיילים במלחמות שווא".
2 צפייה בגלריה
הפגנה יהודית-ערבית להפסקת המלחמה ועסקה לשחרור שבויים
הפגנה יהודית-ערבית להפסקת המלחמה ועסקה לשחרור שבויים
הפגנה בתל אביב נגד המלחמה
(צילום: REUTERS /Ammar Awad )
הפעיל החברתי, ליאור קיי, מיוזמי המכתב אמר: "תוך פחות מ-48 שעות מתחילת היוזמה, כבר חתמו יותר מ-200 ישראלים על המכתב שלנו, ואנחנו ממשיכים להחתים: למרות שאתר העצומות הישראלי 'עצומה' הסיר אחרי דקות ספורות את העצומה, לא ויתרנו. והגענו להישג מרשים בשעות הראשונות של העצומה".
קיי הוסיף: "מובן שבאווירה השוררת כיום בארץ, אנחנו יודעים שפעולתנו זאת עלולה לעורר התנגדות ואף זעם, וייתכן שיופעלו נגדנו צעדי דיכוי מצד רשויות המדינה, כמו שהופעלו כלפי אזרחים רבים שהביעו התנגדות למלחמה ואפילו נגד מי שפשוט הביעו צער על ההרג ההמוני של תושבים בעזה. בכל זאת, הפעולה שלנו היא צעד מצפוני מחויב המציאות, לנוכח הזוועות שמדינתנו – מדינת ישראל – מעוללת יום יום, ושעה שעה ברצועת עזה".