דובר המשטרה ניצב-משנה אלי לוי התייחס הבוקר (ראשון) לגל הרציחות ברחבי הארץ, ובחברה הערבית בפרט שם נרצחו 71 בני אדם מתחילת השנה, ואמר בריאיון לאולפן ynet כי "המשימה הלאומית היא לעצור את תופעת האלימות והפשיעה, לא איבדנו שליטה". לדבריו, "אי אפשר להפיל את המשימה הזאת רק על כתפיה הצרות של המשטרה. כבר לפני כשנתיים הונחה על שולחן הממשלה תוכנית אסטרטגית שבה דרשנו תוספת של חמישה מיליארד שקלים לתקציב המשטרה, ועוד אלפי שוטרים".
לוי הבהיר כי למשטרה יש אחריות ציבורית והיא נאבקת בתופעת האלימות והפשיעה, אך "התוספת התקציבית נדרשת למען רכישת אמצעים והוספת אלפי שוטרים ברחובות". הוא הוסיף כי "מתחילת השנה סוכלו יותר מ-20 ניסיונות רצח, שבהם עבריינים עם כדור בקנה היו בדרכם לחסל אדם אחר".
1 צפייה בגלריה
דיאר עומרי
דיאר עומרי
עומרי נרצח במהלך קטטה על הכביש בגלבוע
בהתייחסות לאירוע הירי סמוך לגן נר שבגלבוע אתמול, שם נורה למוות דיאר עומרי (19) במהלך קטטה בכביש, אמר לוי כי "כשמפכ"ל המשטרה קרא לציבור שנושא נשק ברישיון לצאת עם נשקו מהבית זה היה בשל אתגרי הטרור. שיש אזרחים שמיומנים לשאת נשק והם משתמשים בו באירוע פח"ע ומנטרלים מחבל, הם מונעים פיגוע הרבה יותר גדול".
"אנחנו במהלך מבצע אכיפה 'מסלול בטוח' שמתמקד בסכסוכים מדממים", הוסיף לוי. לדבריו, "אנחנו עובדים מול מחוללי הפשיעה שעסוקים בסכסוכים, בעיקר ברחוב הערבי. יותר מ-600 יעדים ברחוב הערבי נעצרו, ועשרות מהם חברים בארגוני פשיעה, כולל כמה בכירים מאוד".