ראש הממשלה נפתלי בנט כינס הבוקר (רביעי) ב-10:30 דיון עם פורום ראשי מפלגות הקואליציה בלשכתו בירושלים, על רקע משבר חוק יו"ש והפרסום הראשון ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" אודות המגעים בין שר המשפטים ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער למקורביו של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו. בתקווה חדשה ובליכוד הכחישו שמתקיימים מגעים.
גורמים בכירים במערכת הפוליטית טוענים כי סער מנהל מאחורי הקלעים מגעים שקטים עם הליכוד על אפשרות לשיתוף פעולה פוליטי והקמת ממשלה אחרת מבלי לפזר את הכנסת וללכת לבחירות. ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" נודע כי בימים האחרונים ישנו ציר הידברות בין סער לבין יעקב אטרקצ'י, מקורבו ונאמנו של נתניהו. אטרקצ'י ניהל בשנים האחרונות את המו"מ הקואליציוני מטעם נתניהו והליכוד והוא נחשב לאיש סודו.

2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט מרב מיכאלי מנסור עבאס יאיר לפיד אביגדור ליברמן בני גנץ ניצן הורביץ גדעון סע
נפתלי בנט מרב מיכאלי מנסור עבאס יאיר לפיד אביגדור ליברמן בני גנץ ניצן הורביץ גדעון סע
בנט וראשי מפלגות הקואליציה
(צילום: אריאל זנדברג)
על פי בכירים במערכת הפוליטית שנחשפו לתוכן השיחות, המגעים בין אטרקצ'י וסער עוסקים באפשרות לתמוך בהקמת ממשלה עם הליכוד בראשות נתניהו. על פי אחת הטענות, לשיחות בין השניים שותף גם השר זאב אלקין ובין היתר הליכוד מציע לתקווה חדשה תפקידים בכירים בממשלה הבאה, כמו תיק החוץ לסער עצמו. גורמים מטעם נתניהו הבהירו כי במקרה כזה הם ידרשו שתיק המשפטים יחזור לליכוד.
במקביל, בשיחות סגורות, ביקש נתניהו מבכירים בליכוד להוריד פרופיל בהתקפות על סער ולהימנע מביקורת אישית כלפיו. בעקבות הדברים, במערכת הפוליטית גרסו כי סער בונה אלטרנטיבה אחרת לבחירות אם הקואליציה תתפרק.
בתקווה חדשה הכחישו את הפרסום על מגעים עם מקורבי נתניהו, אך אישרו שישנן הצעות מהליכוד להקמת ממשלה חדשה יחד בכנסת הנוכחית. הבוקר, אחרי הודעת ראש הממשלה בדבר כינוס ראשי הקואליציה, צייצה המפלגה בטוויטר הכחשה רשמית וכתבה כי מדובר ב"פייק ניוז". גם בליכוד הכחישו ומסרו כי "לא מתקיים משא ומתן בין הליכוד לתקווה חדשה".
2 צפייה בגלריה
גדעון סער
גדעון סער
סער. בתקווה חדשה מכחישים
(צילום: יואב דודקביץ')
אתמול הציב סער אולטימטום חד-משמעי לקואליציה שבה הוא חבר ועורר מהומה פוליטית לאחר שאיים כי אם חוק יו"ש (שמחיל את הדין הפלילי גם ביהודה ושומרון) לא יזכה לתמיכה בכנסת בגלל התנגדות רע"מ ולא יעבור עד יום שני הבא – יהיו לכך השלכות על עתיד הקואליציה: "ההצבעה על החוק תקבע אם הקואליציה רוצה להמשיך להתקיים או לא". את הדברים אמר סער בכאן ב', אחרי שרע"מ וח"כ ג'ידא רינאוי זועבי סירבו לתמוך בחוק, ובכך למעשה הובילו להורדתו מסדר היום.
מאוחר יותר, ובאקט שרבים פירשו כהתגרות נגד סער, צייץ חבר הכנסת ווליד טאהא מרע"מ: "אנחנו מוכנים" – והוסיף שמן למדורה. ח"כ טאהא כתב את דבריו כהתרסה לציוץ של סער "אני מוכן" מאוקטובר 2019, עת שראש הממשלה דאז בנימין נתניהו שקל אפשרות לקיים פריימריז בזק לראשות הליכוד.
סער הבהיר כי בניגוד לחוק "ממדים ללימודים", על חוק יו"ש לא ניתן לנהל מו"מ. חוק יו"ש הינו הוראת שעה להחלת תקנות מיוחדות ביהודה ושומרון. מדובר בהצעה המאושרת מדי חמש שנים מאז 1967. למרות שמדובר בחוק שנועד להסדיר את החיים האזרחיים ברחבי יהודה ושומרון – באופוזיציה מסרבים לתמוך בו. משכך, לדברי סער, חובה לאשרו.