4 צפייה בגלריה
פצצות תאורה סמוך לג'למה
פצצות תאורה סמוך לג'למה
פצצות תאורה סמוך לזירת האירוע בג'למה
חילופי אש התנהלו הלילה (בין שלישי לרביעי) בין כוחות צה"ל למחבלים פלסטינים סמוך למעבר ג'למה, צפונית לג'נין. לוחמים זיהו שני חשודים סמוך לקו התפר וביצעו נוהל מעצר חשוד, שבמהלכו ירו החשודים שהיו חמושים לעבר הכוח, שהשיב בירי וחיסל את השניים.
מדובר צה"ל נמסר כי תצפיות צה"ל זיהו שני חשודים במרחב גדר קו התפר, סמוך לכפר ג'למה שנמצא צפונית לג'נין. כוח שהוקפץ למקום איגף את החשודים ופתח בנוהל מעצר חשוד, שבמהלכו ירו החמושים לעבר הלוחמים. הכוח הסתער וירה לעבר החשודים ונטרל אותם. בצה"ל ובשב"כ בודקים אם החשודים שייכים לחוליה שפתחה באש לעבר כלי הנדסי במעבר ג'למה אתמול.
4 צפייה בגלריה
מחסום ג'למה
מחסום ג'למה
מחסום ג'למה, הלילה
(צילום: שמיר אלבז)
4 צפייה בגלריה
מחסום ג'למה
מחסום ג'למה
(צילום: שמיר אלבז)
גדודי חללי אל-אקצא לקחו אחריות על הירי לעבר הלוחמים, ואף פרסמו תיעוד שלהם יורים לעבר התנחלות הר ברכה הסמוכה לשכם. שני המחבלים שחוסלו הם אחמד עובד ועבד אלרחמאן עאבד מהכפר כפרדאן הסמוך לג'נין. הפלסטינים מדווחים כי אחד המחבלים הוא איש מנגנוני הביטחון הפלסטיניים.
דובר חמאס חאזם קאסם אמר בעקבות התקרית כי חטיבת חמאס בג'נין ("ג'נין אל-קסאם") "ממשיכה במאבקה ובהתנגדותה נגד הכובש הציוני, ומשרטטת את הפרמטרים של שלב חדש שנקרא המהפכה המתמשכת עד להשגת מטרות עמנו. כיום, גיבורי ג'נין מתעלמים מכל האיומים החלולים של הכיבוש כנגד ערי הגדה, ואינם שמים לב לניסיונות הפחדה באמצעות מטוסים או פלישות. השהידים של ג'נין הבוקר הם דלק לעוד מהפכה והסלמה של המאבק בכיבוש, והדם הטהור הזה הוא מס' הניצחון והשחרור. המהפכה הזו תימשך ותסלים בכל ערי הגדה המערבית בהגנה על מסגד אל-אקצה, בתגובה לפשעי הכיבוש, ובהמשך דרך שחרור האדמה, האנשים והשהידים".
4 צפייה בגלריה
אחמד עובד ועבד אלרחמאן
אחמד עובד ועבד אלרחמאן
שני המחבלים שחוסלו. אחמד עובד ועבד אלרחמאן עאבד
אמש נרשם ערב מתוח ביהודה ושומרון, כשאישה כבת 70 נפצעה באורח קל מיידוי אבנים על רכב סמוך לצומת יקיר שבאזור ההתנחלות רבבה. חובשים ופרמדיקים של מד"א הוקפצו לאזור וטיפלו באישה, שנפגעה משברי הזכוכיות של חלון הרכב. במקביל, בצומת תפוח שממזרח לאריאל הבחינו לוחמי צה"ל בילד פלסטיני כבן 10 שמתקרב עם סכין שלופה. הלוחמים קראו לילד, ירו באוויר, והוא השליך את הסכין על הקרקע. לא היו נפגעים, והילד תוחקר במקום.
אתמול בבוקר התקיים דיון מיוחד בהשתתפות ראש הממשלה יאיר לפיד וראשי מערכת הביטחון בנוגע להיערכות הביטחונית לקראת חגי תשרי. בדיון הוצגו לראש הממשלה כ-70 התרעות קונקרטיות לביצוע פיגועים בשטחי ישראל במהלך החגים. זאת בזמן שבמערכת הביטחון רושמים שיא במספר ההתרעות לניסיונות פיגועים בחודשים האחרונים, שרק הולכות ומתגברות לקראת החגים.
פורסם לראשונה: 03:59, 14.09.22