2 צפייה בגלריה
הזירה בצומת תפוח
הזירה בצומת תפוח
הזירה בצומת תפוח
(צילום: אוריה שיף)
אישה כבת 70 נפצעה הערב (שלישי) באורח קל מיידוי אבנים על רכב סמוך לצומת יקיר שבאזור ההתנחלות רבבה. חובשים ופרמדיקים של מד"א הוקפצו לאזור וטיפלו באישה, שנפגעה משברי הזכוכיות של חלון הרכב.
במקביל, בצומת תפוח שממזרח לאריאל הבחינו לוחמי צה"ל בילד פלסטיני כבן 10 שמתקרב עם סכין שלופה. הלוחמים קראו לילד, ירו באוויר, והוא השליך את הסכין על הקרקע. לא היו נפגעים, והילד תוחקר במקום.
הבוקר התקיים דיון מיוחד בהשתתפות ראש הממשלה יאיר לפיד וראשי מערכת הביטחון בנוגע להיערכות הביטחונית לקראת חגי תשרי. בדיון הוצגו לראש הממשלה כ-70 התרעות קונקרטיות לביצוע פיגועים בשטחי ישראל במהלך החגים. זאת בזמן שבמערכת הביטחון רושמים שיא במספר ההתרעות לניסיונות פיגועים בחודשים האחרונים, שרק הולכות ומתגברות לקראת החגים.
2 צפייה בגלריה
תיעוד מפעילות צה''ל, שב''כ ומג''ב במהלך מעצר מבוקשים והחרמת אמל''ח ביו''ש
תיעוד מפעילות צה''ל, שב''כ ומג''ב במהלך מעצר מבוקשים והחרמת אמל''ח ביו''ש
תיעוד מפעילות צה''ל, שב''כ ומג''ב במהלך מעצר מבוקשים והחרמת אמצעי לחימה ביו''ש
(צילום: דובר צה"ל)
בכיר במערכת הביטחון אמר ל-ynet כי בשונה משנים קודמות, שבהן העדיפו לא להתסיס את השטח, במערכת הביטחון ימשיכו בפעילויות מעצרים גם במהלך החגים והן אף יתגברו. במערכת הביטחון מסבירים כי התקופה הנפיצה אינה יכולה לאפשר את הפריבילגיה של הורדת הרגל מהגז בכל הנוגע לפעילות ומעצרים של חשודים בטרור. "זו תקופה סמלית שמטבע הדברים ארגוני הטרור מחפשים לבצע בה פיגועי ראווה", אמר ל-ynet בכיר במשטרה.
במשטרה מתכננים פריסת שיא של כעשרים אלף שוטרים שיוצבו בכל רחבי הארץ עם מיקוד באזור ירושלים ויהודה ושומרון, שם יש עלייה חדה בטרור בתקופה האחרונה. בשלושת השבועות האחרונים נרשמו תשעה פיגועים ברחבי יהודה ושומרון, עם מספר נוסף של סיכולים. רמת הכוננות בחגים צפויה לעלות לרמה אחת לפני רמת האיום הגבוהה ביותר.