הצטרפו למשדר הבוקר של אולפן ynet

אל מול משרתי מילואים רבים שהודיעו שלא יגיעו לשירות, ובשעה ש-37 טייסי מילואים בטייסת 69 החליטו להימנע מהתייצבות לאימונים בשל המהפכה המשפטית, ישנם לא מעט אנשי מילואים שמתנגדים להפיכה, אך גם לסרבנות למילואים. הם קוראים להגיע לשירות המילואים, וטוענים כי "סרבנות תפגע ביכולות הצבאיות שלנו במלחמה הבאה".
מתן כצמן (36) משרת כמג"ד במילואים ומתנגד לתוכנית נתניהו-לוין להחלשת מערכת המשפט. עם זאת, הוא מבהיר בשיחה עם ynet שגם את הקריאות לסרבנות מילואים הוא לא רואה בעין יפה. "כשאני רואה את הפרסומים על הסרבנים זה לא עושה לי טוב. אין קשר בין הדברים. אפשר להפגין בצורה דמוקרטית מבלי לסרב למילואים", אמר כצמן. "אין לנו את הפריבילגיה הזו. הצבא הוא הדבר היחיד שמאחד אותנו לעשות דברים למען החברה הישראלית, והסרבנות זה מה שמפלג".
2 צפייה בגלריה
מג"ד במילואים מתן כצמן
מג"ד במילואים מתן כצמן
"הצבא הוא הדבר היחיד שמאחד אותנו, והסרבנות מפלגת". מג"ד במילואים מתן כצמן
כצמן הוסיף כי "הרפורמה מדאיגה אותי מאוד, אבל יציאה לסרבנות מפוררת את החברה הישראלית. אם לא נתאמן זה יפגע ביכולות שלנו למלחמה הבאה". לדבריו, "אנחנו יכולים לדאוג ולהשפיע וזו חובתנו, אבל אנחנו רחוקים מאוד ממצב שצריך לעודד סרבנות".
איתי ראובני (40) שמשרת כלוחם במילואים בחטיבת הצנחנים אמר כי "השירות היה ונשאר ערך עליון ונקודת מגע בין כל חלקי הפסיפס הישראלי". הוא הוסיף: "הקריאות לסרבנות והניסיון לנצל באופן ציני את השירות לאמירה פוליטית והפחדה, פוגעים באלפי מילואימניקים שממשיכים לשרת בשקט וגאווה, ואף מתנדבים מעבר לנדרש מבלי לערב שיקולים פוליטיים".
"למרות העומס הפיזי והקושי בלעזוב משפחה ועבודה, לא היה לי ספק שאמשיך להתנדב כלוחם גם מעבר לגיל 40 - ולא משנה לי זהות הממשלה או המדיניות שבה היא נוקטת", אמר ראובני. לדבריו, "אצלנו במשפחה ממשיכים לשרת עד כמה שאפשר. אבל יש חשש ממצב שבו מיעוט של סרבנים קובע את השיח. חשוב לי להראות שרוב הישראלים, שלא מעט מהם גם ממתנגדי הרפורמה, דווקא ימשיכו לשרת". לסיכום אמר ראובני: "פעם הכעס מגיע משמאל ופעם מימין - אבל בסוף כולנו מתייצבים גם כשיש מחלוקות. מתווכחים וממשיכים להילחם כתף אל כתף".
2 צפייה בגלריה
איתי ראובני משרת בחטיבת הצנחנים במילואים
איתי ראובני משרת בחטיבת הצנחנים במילואים
"השירות היה ונשאר ערך עליון ונקודת מגע בין כל חלקי הפסיפס הישראלי". איתי ראובני לוחם צנחנים במילואים
בתגובה להצהרות הסרבנות כחלק מהמחאה נגד המהפכה המשפטית, יותר מ-5,000 משרתי מילואים ביחידות צה"ל שונות חתמו בסוף השבוע האחרון על עצומה שבה התחייבו כי לא יפסיקו לשרת במילואים. חלקם מתנגדים למהפכה המשפטית, ואחרים תומכים ברפורמה - כל אחד בראייתו - אך הם מסכימים כי את שירות המילואים אסור להפסיק.
יוזמי העצומה , אהוד עזריאל מאיר, עודד הרוש, יותם פרץ ומאיר ליוש, שמשרתים כלוחמים במילואים, כתבו: "אנו, אנשי מילואים בהווה, מכל חלקי העם, מכל הדרגות והחילות ומכל הקשת החברתית והפוליטית, ממשיכים ונמשיך לשרת כחיילי מילואים בצבא ההגנה לישראל, על אף המחלוקות הקיימות בחברה, מתוך תחושת שליחות והכרה בחשיבות ההגנה על המולדת. כי אין לנו עם אחר - ואין לנו ארץ אחרת".
עודד הרוש, אחד ממארגני העצומה, אמר כי "התארגנו כמה חברים, משרתי מילואים, מימן ומשמאל, דתיים ושאינם". הוא הוסיף: "אנו עושים זאת נטו מרצון טוב, והמסר הוא פשוט: תשאירו את הצבא מחוץ למשחק הפוליטי. נגיע לשרת תמיד בלי קשר לפוליטיקה, וכך אנחנו מצפים מכל עם ישראל".
מאיר ליוש, שנמנה גם הוא בין יוזמי העצומה, אמר כי "אנחנו רואים המון משרתי מילואים, כולל כאלו שמתנגדים לרפורמה, שלא מוכנים להיגרר לסרבנות ולניצול הפוליטי של המילואים". לדבריו, "דווקא כעת, כשהסרבנות גואה, זה הזמן לעשות. ביקשתי לחזור להתנדב במילואים למרות מחלת הסרטן. הופתעתי מעוצמת התמיכה וההתגייסות, אבל זה מוכיח רק דבר אחד - הסרבנים בודדים בסרבנותם. עם ישראל ממשיך לשרת את מדינת ישראל".