2 צפייה בגלריה
300 עולים מאתיופיה נוחתים בישראל במסגרת מבצע "צור ישראל"
300 עולים מאתיופיה נוחתים בישראל במסגרת מבצע "צור ישראל"
עולים מאתיופיה מגיעים לארץ, השנה
(צילום: אלה שילוב, לע"מ)
משבר חריף בין משרד העלייה והקליטה לפקידי משרד האוצר: השרה פנינה תמנו-שטה (כחול לבן) הכריזה שבכוונתה להצביע נגד תקציב המדינה אם משרד האוצר לא ימלא את דרישתה להעלות 4,000 יהודים מאתיופיה באופן מיידי מכספי התקציב שיאושר.
"לעולם לא אתן שימשיכו להתעלל ביוצאי אתיופי ולהפקיר אותם בתחתית סדרי העדיפויות של הממשלה", כתבה אמש (חמישי) תמנו-שטה בטוויטר. "הממתינים עשרות שנים לעלייה מאתיופיה ובני משפחותיהם בארץ סבלו די והותר. אתנגד לתקציב שלא יקדם את עלייתם באופן משמעותי - גם במחיר שלא אשב יותר בממשלה ואחזור לכנסת להצביע נגד הפקרתם".
השרה ציינה כי ההצעה שהוגשה מטעם משרד האוצר עומדת על 1,000 יהודים בלבד, ולדבריה מדובר בהפרה של ההסכם הקואליציוני. תמנו-שוטה מסבירה כי מדובר בתקציב זהה לזה שהציע שר האוצר הקודם, ישראל כץ, ובשיחה עם ynet אמרה כי מתווה האוצר הוא הצעה מבזה בעיניה: "זה לא סחר בבני אדם, זאת הצלת נפשות", אמרה.
2 צפייה בגלריה
פנינה תמנו שטה
פנינה תמנו שטה
מאיימת להתנגד לתקציב. השרה פנינה תמנו-שטה
(צילום: הדר יואביאן)
לפי נתוני משרד העלייה והקליטה, בין 8,000-6,000 יהודים ממתינים באתיופיה כבר שנים ומלבד המרחק מבני משפחותיהם גם חיים בעוני. בשיחה עם ראש אגף התקציבים אמרה תמנו-שטה כי מדובר ב"הפקרות" של שארית יהודי אתיופיה, בייחוד בתקופה של מלחמה פנימית באתיופיה והרעב המתפשט במחנות שבהם הם נמצאים.
דבריה של תמנו-שטה זכו לגיבוי משר האוצר הקודם, שמסיבה ברורה תומך באיומיה להתנגד לתקציב. "יש דברים שהם מעבר לפוליטיקה - ועיקרון עליית יהודים לישראל הוא אחד מהם", צייץ כץ. "בממשלה הקודמת, למרות המצב הקשה, העלינו 2,000 עולים ארצה. כעת הזמן להעלות את כולם".
תמנו-שטה היא לא הראשונה לאיים בהתנגדות לתקציב. ביום שני האחרון היה זה שר הבריאות ניצן הורוביץ שאמר כי אם דרישותיו למערכת הבריאות לא יתקבלו - מפלגתו תצביע נגד התקציב.
במשרד האוצר בחרו שלא להגיב לדברים.
פורסם לראשונה: 23:01, 29.07.21