1 צפייה בגלריה
ארה"ב ויזה דרכון
ארה"ב ויזה דרכון
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
הקואליציה צפויה לסיים מחר (רביעי) להעביר את כל החוקים הנדרשים כדי שישראל תוכל להיכנס לתוכנית הפטור מוויזה לארה"ב. במליאת הכנסת אושר היום החוק שייאפשר למשטרת ישראל להעביר לגופים מוכרים בארה"ב פרטי זיהוי כגון טביעות אצבעות. מחר יעלה החוק האחרון מבין הארבעה שהקואליציה נדרשה להעביר על מנת לעמוד בלוחות הזמנים הלחוצים, כשהיעד הוא לסיים עד חודש אוגוסט את תהליך ההתאמות במשטרה וברשות האוכלוסין, ולמלא את כל הדרישות של ארה"ב לקבלת הפטור.
הצעת חוק "סדר הדין הפלילי, סמכויות אכיפה - חיפוש בגוף ונטילת אמצעי זיהוי" עברה ברוב של 10 חברי כנסת, ללא מתנגדים. לפי נוסח החוק, יעוגנו בחוק הסדרים שנועדו ליישם הסכם ומזכר שנחתמו עם ארה"ב שיאפשרו גישה לרשויות אכיפת החוק ורשויות העוסקות במאבק בטרור במדינה למאגר טביעות האצבע של משטרת ישראל. זהו החוק השלישי שאושר כדי לקדם את ישראל לעבר הפטור, מתוך ארבעה חוקים נדרשים.
לפי ההצעה, הרשויות יוכלו להזין למערכת ייעודית נתוני זיהוי שהופקו מטביעות אצבע לשם השוואתם לנתוני הזיהוי המצויים במאגר של משטרת ישראל, ובמקרה של התאמה, במשטרה יוכלו להעביר להן פרטי זיהוי, את טביעת האצבע עצמה וכן מידע מהמרשם הפלילי. הכל בכפוף לתנאים שבהצעת החוק.
בדברי ההסבר להצעה מודגש כי "ההסדר המוצע בהצעת חוק זו מנוסח באופן ממוקד, כדי לצמצם ככל האפשר את הפגיעה בפרטיותם של אזרחי ישראל, תוך קביעה מפורשת כי החריגה מהמגבלות הקבועות כיום בחוק תתאפשר לצורך יישום ההסדרים".
החוק האחרון בנושא צפוי לעלות כאמור מחר, ואז ניתן יהיה להגיד שהושלמה כל החקיקה הנדרשת. לאחר מכן יבוצעו ההתאמות בגופים המעורבים.