היא הייתה קבורה לפחות 12 שעות קבורה מתחת לאדמה, והלילה (בין שני לשלישי) הגיע הנס: הילדה נור חולצה מהריסות אחד הבניינים שקרסו באסון רעידת האדמה, הישר לידיו של אביה. "אבא פה, אל תפחדי, נור, תסתכלי עליי", נשמע אחד המחלצים אומר לה, ומפנה את פניה מכוסות האבק למצלמה. "הנה, אבא פה, דברי איתו, תסתכלי עליו".
התיעוד הזה, מהעיירה עפרין שבמחוז חלב בסוריה, פורסם הבוקר על ארגון "הקסדות הלבנות", שמוביל את מאמצי החילוץ באזורים בסוריה שנמצאים בשליטת המורדים במשטר אסד. בתיעוד נוסף שפרסם הארגון – שהזהיר כי עוד מאות משפחות לכודות מתחת להריסות באזורים הללו בצפון-מערב סוריה – נראה חילוץ של אם ובתה, שלפי "הקסדות הלבנות" היו לכודות במשך יותר מ-20 שעות בעיירה סרמדא, במחוז אידליב.
4 צפייה בגלריה
סוריה אזור חלב חילוץ של ילדה קטנה בחיים רעידת אדמה
סוריה אזור חלב חילוץ של ילדה קטנה בחיים רעידת אדמה
הילדה נור שחולצה בסוריה מביטה למצלמה מבין ההריסות

אמש שוחח עם ynet אחד מתושבי אותה עיירה. "כשהרעידה התחילה זה הרגיש כאילו סוף העולם הגיע", סיפר אותו תושב, מסעוד. "כולנו ישנו. אי אפשר לתאר את זה בכלל". הוא הוסיף כי הבית שבו הוא מתגורר לא ניזוק, אך הבניינים סביבו – נחרבו כליל. "יש פה אנשים שתקועים מתחת להריסות", אמר מוחמד. "אין פה מספיק ציוד חילוץ ויש מעט כלי עבודה לחיפוש אחר גופות בין ההריסות. הרבה הריסות, הרבה פצועים והרוגים. הרוב בין ההריסות כבר מתים ומי ששרד מפונה למחנות זמניים לתפוס מחסה. יש הרס אדיר בכל מקום ואף אחד לא יודע באמת כמה הרוגים יש", הוסיף.
תיעוד נוסף שפרסם "הקסדות הלבנות" מראה את חילוצו של ילד קטן בשם הארון, בעיירה נוספת באזור חלב. בארגון תיארו את הילד כ"גיבור" כיוון שלדבריהם סייע בחילוץ של עצמו ו"פעל באומץ ונאחז בתקווה".
גם בטורקיה נמשכים מסביב לשעון מאמצי החילוץ, שנעשים בקור כבד של כמה מעלות מתחת לאפס, המפחית את סיכויי הלכודים לשרוד ככל שעובר הזמן. הבוקר גם משם הגיע תיעוד של חילוץ דרמטי, ובו נראה פעוט בן 3 נשלף מההריסות באזור מלטיה לקול צהלות השמחה של האנשים מסביב, שאחד מהם אף מנשק את הילד הקטן.
החילוץ של הילד "הגיבור" הארון מההריסות בחלב
"נס אחרי 22 שעות!". החילוץ במלטיה, טורקיה:

הבוקר טיפס מספר ההרוגים הרשמי ברעש ל-5,021: בטורקיה, מוקד רעידות האדמה של אתמול, עומד מספר ההרוגים הרשמי על 3,419, ובסוריה השכנה הוא הגיע ל-1,602 נספים. עוד קרוב ל-20,000 בני אדם נפצעו בשתי המדינות: כ-16,000 בטורקיה וכ-3,500 בסוריה. אמש העריכו בארגון הבריאות העולמי כי מספר ההרוגים הסופי בשתי המדינות עלול להגיע ל-20,000.
4 צפייה בגלריה
מחפשים לכודים בסוריה
מחפשים לכודים בסוריה
מחפשים לכודים באזור אידליב, סוריה
(צילום: AFP)
החשש שמספר הנפגעים האמיתי גבוה בהרבה מזה שידוע לפי שעה נובע בין השאר מהעובדה שהתקשורת עם חלק מהיישובים המרוחקים בטורקיה ובסוריה קרסה, וכבישים המובילים אליהם ניזוקו. נוסף על כך רעידות משנה ממשיכות לפקוד את טורקיה כל העת, ומאז הרעש הגדול אתמול לפנות בוקר, שעוצמתו הייתה 7.8, נרשמו יותר מ-140 כאלה. הלילה טלטל את מרכז טורקיה רעש משנה חזק יחסית, בעוצמה 5.6, וגם המוקד שלו היה קרוב מאוד לפני הקרקע, בעומק של שני קילומטרים בלבד. שעות אחר כך, מעט אחרי 9:30 בבוקר שעון ישראל, אירע עוד רעש משנה, הפעם בעוצמה 5.7.